مردم به شایعات و تحرکات دشمنان توجه نکنند/ سیستان و بلوچستان استان وحدت بخش کشور است


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900973

جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان حوادث اخیر زاهدان را محکوم کردند و خواستار برخورد قاطع و جدی با افرادی که مرتکب اعمال سوء و ایجاد ناامنی می شوند، شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی عبدالصمد کریم زی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: هرج و مرج و آشوب صددرصدی مشکلاتی را ایجاد می کند که باعث ناراحتی عمومی می شود، در حالی که معلوم نیست چه کسی مردم را می کشد و مجروح می کند، این وضعیتی است که ریختن خون موجب خشم و غضب خداوند می شود.

وی افزود: تخریب اموال عمومی، بیت المال، بانک ها و سرقت از مغازه ها جرم بزرگی است.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه مردم باید آرامش خود را حفظ کنند، ادامه داد: باید با افرادی که دست به چنین سوء استفاده هایی می زنند و ایجاد ناامنی می کنند برخورد قاطع شود.

وی تصریح کرد: امنیت نیست، چیزی نیست. همه ما باید در حفظ امنیت کوشا باشیم. اگر تقاضایی وجود دارد، باید طبق قانون عمل کنند. دولتمردان و متولیان امر به همان اندازه که تاکنون پیگیر بوده اند، باید به طور جدی و عملی برای حل مشکلات تلاش کنند، زیرا دشمن از مشکلات موجود به نفع خود استفاده می کند.

مولوی کریم زی گفت: مردم باید امنیت و آرامش خود را به ویژه در سیستان و بلوچستان که استان وحدت و یکپارچگی است حفظ کنند و از هرگونه آشوب و اغتشاش که باعث ایجاد مزاحمت و ایجاد ناهنجاری می شود، پرهیز کنند.

امام اهل سنت ایرانشهر با تاکید بر اینکه مردم به شایعات کذب و تحرکات دشمن توجه نکنند، تصریح کرد: عمل عواطف و ریختن آب در آسیاب گناه نیست. دشمن، اموال را به گروگان بگیرد یا مغازه ها و بانک ها را به آتش بکشد.» این غیر قابل توجیه است؛ اگر ما حسن نیت و دلسوز مردم هستیم، باید آرامش و امنیت خود را حفظ کنیم.



تفرقه و ایجاد بلاتکلیفی توطئه دشمن است

مولوی عبدالصمد ساداتی امام اهل سنت سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تشویق مردم به برقراری امنیت و ایجاد آرامش گفت: ایجاد ناامنی، تفرقه و به اصطلاح برادرکشی کاری غیرقابل قبول و مذموم است.

وی افزود: این اقدامات بدخواهانه از خارج انجام می شود و صفوف مردم از معاندین جداست، مردم باید از دسیسه های دشمنان آگاه باشند.
مولوی ساداتی ادامه داد: خسارت به اموال عمومی غیرقابل قبول است، همه باید در حفظ بیت المال کوشا باشند، تعدی به جان و مال مردم ناپسند است.
امام جمعه اهل سنت سراوان با تاکید بر اینکه نیاز کنونی کشور حفظ آرامش و ایجاد امنیت است، گفت: کشور قوانینی دارد، اگر فردی ادعای حقی دارد باید بر اساس مبانی قانونی به آن عمل کند.

دشمن وحدت دیرینه شیعه و سنی را هدف قرار داده است

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جماعت اهل سنت شهرستان مرزی میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: حوادث تروریستی اخیر در زاهدان و برخی از اماکن آن در آستانه هفته وحدت از برنامه های از پیش تعیین شده دشمنان نظام است. و انقلابی که نشانگر اتحاد و برادری شیعه و سنی است.

وی افزود: شیعه و سنی سال هاست که در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته اند، اکنون مردم باید هوشیار و هوشیار باشند تا دشمن نتواند با ایجاد ناآرامی به وحدت دیرینه استان آسیب برساند.

ریگیانپور خواستار صلح و آرامش مردم از معتمدین، علما و بزرگان طوایف شد و گفت: اجازه نخواهیم داد دشمن به اهداف شوم خود برسد، مردم فریب تبلیغات دشمنان را نخورند و آرامش و امنیت خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید