مردم حق دارند بدانند مالیات ها کجا خرج می شود / راه اندازی سامانه سوزان برای مبارزه با فرار مالیاتی در استان قزوین


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879062

عزیزلا عباسپور با اشاره به اینکه قزوین رتبه هفدهم درآمد مالیاتی را دارد، گفت: مردم حق دارند بدانند مالیات در کجا خرج می شود. اگر مردم متوجه شوند که مالیات صرف پیشرفت و توسعه کشور می شود، بدون شک با نهادهای مالیاتی ارتباط بهتری خواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; عزیزلا عباسپور در نشست خبری با رسانه های آنلاین که در سازمان امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، با تاکید بر اینکه رویکرد مالیاتی کشور تغییر کرده است، گفت: در نظر داریم عادلانه و بر اساس واقعیت از مودیان مالیات مطالبه کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه حدود یک درصد از مالیات های دریافتی در حوزه بهداشت و درمان هزینه می شود، ادامه داد: اگر فرهنگ سازی شود و مردم بدانند که مالیات برای پیشرفت و توسعه کشور هزینه می شود. ، بدون شک همکاری بهتری با نهادهای مالیاتی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: رسانه ها نقش مهمی در تبیین قوانین مالیاتی دارند. مردم حق دارند بدانند برای چه مالیاتی هزینه می شود و البته این امر مستلزم حمایت شهرداری ها و سایر سازمان ها و ارگان هاست. مردم باید بدانند مالیاتی که می پردازند کجا خرج می شود و کجا خرج می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد درآمد استان قزوین از محل مالیات است، گفت: سال گذشته 4 میلیارد و 570 هزار تن سهمیه از سهمیه وصول استان؛ سهم مالیات های مستقیم 2.619 میلیارد تن و سهم مالیات بر ارزش افزوده 1.950 میلیارد تن است.

عباسپور با اشاره به سهم 4 درصدی شهرداری ها از درآمدهای مالیاتی استان ها، گفت: در بحث ارزش افزوده 962 میلیارد تن به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و استان ها واریز شدیم. بخش بهداشت 360 میلیارد تن سپرده گذاری کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 162 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی شهرستان قزوین گفت: کل درآمد استان در سال گذشته 111 درصد افزایش یافت. 27 درصد از حساب توسعه ورزش استان معادل 23 میلیارد تن و 4 میلیارد تن برای توسعه ورزش در آموزش و پرورش واریز می شود.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال 168 میلیارد تن فولاد به حساب شهرداری ها واریز شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

عباسپور گفت: سال گذشته 49 هزار و 500 اظهارنامه داشتیم که 62 درصد تبصره ماده 100 توافقنامه و 38 درصد اظهارنامه بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین افزود: در سال جاری تاکنون 43 هزار و 400 اظهارنامه دریافت کرده ایم که 71 درصد آن موافقت و مابقی اظهارنامه است.

این مقام مسئول گفت: برای فرهنگ سازی در پرداخت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی، سامانه شنود مالیاتی و سامانه 1526 را داریم که مردم می توانند مواردی را که طبق قانون و دادگاه با قانون برخورد می کنیم گزارش دهند. سفارش. “

وی در پایان گفت: حدود یک و هفت دهم درآمدهای مالیاتی کشور توسط قزوین تامین می شود که در این زمینه موفق شدیم رتبه های 16 تا 17 را در بین استان ها کسب کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید