مردم نسبت به دوز یادآوری واکسن کرونا بی تفاوت هستند

وی افزود: نتایج بازدیدها نشان می دهد که میزان رعایت پروتکل ها و بهداشت فردی در اماکن عمومی و مراکز غذایی 77.6 درصد و میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی 15 درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: نتایج بازدیدهای انجام شده توسط همکاران بهداشت محیط استان قزوین نشان می دهد که میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی 70 درصد و ضریب رعایت تهویه صحیح 80.6 درصد است. .

وی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه و زمان باقی مانده تا شروع کلاس ها، اکنون زمان مناسبی برای نصب تهویه مناسب در کلاس ها است.

مسافران اربعین واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند

این مسئول با اشاره به عدم اقبال مردم استان برای دریافت واکسن تقویت کننده دوز گفت: از همه دستگاه های اجرایی تقاضا داریم همانند گذشته بر دوز اول و دوم واکسن کرونا پافشاری و اقدامات لازم را برای تسریع انجام دهند. از واکسیناسیون اکنون همچنین زیردستان خود را متقاعد کنید که واکسن دوز تقویت کننده را دریافت کنند.

وی بیان کرد: واکسن دوز تقویت کننده با فاصله 6 ماه پس از تزریق واکسن مرحله قبل تزریق می شود، زیرا پس از 6 ماه سطح آنتی بادی در بدن فرد کاهش می یابد و فرد مستعد ابتلا به کرونا می شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی، کارخانجات و صنایع مختلف، تیم سیار واکسیناسیون به منظور واکسیناسیون کارکنان و همکاران آماده حضور در واحد مذکور است.

وی گفت: کسانی که قصد سفر به کشورهای همسایه را دارند، واکسن کرونا را جدی بگیرند و دوز تقویتی را به خود تزریق کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از دو بیماری کرونا و اولتور در نظر گرفته شده است و در مورد کرونا تاکید بر تزریق واکسن کرونا، استفاده از ماسک و رعایت موارد زیر است. پروتکل ها

32 درصد از بیماران مبتلا به بیماری التور سابقه سفر به عراق را دارند

وی ادامه داد: در مورد بیماری التور که متاسفانه به استان های غربی کشور سرایت کرده است، حدود 32 درصد مبتلایان به این بیماری سابقه سفر به استان های عراق داشته اند و 50 تا 60 درصد مابقی افراد آسیب دیده با این افراد تماس مستقیم داشتند.

رحمانی تصریح کرد: مسافران مراقب باشند از منابع آب سالم استفاده کنند و از مصرف مواد غذایی و میوه های آلوده یا شسته نشده در جاده خودداری کنند و قبل از صرف غذا 20 ثانیه دست های خود را بشویند.

وی افزود: تب کریمه کنگو نیز بیماری شایعی است، بنابراین لازم است مسافران از خوردن گوشت کبابی در حاشیه جاده که بلافاصله ذبح شده است به ویژه در مسیرهای استان های کرمانشاه و کردستان خودداری کنند.

این مسئول تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به تب کنگو، افرادی که دام‌ها را نگهداری می‌کنند، از ماسک و لباس مناسب استفاده کنند و قبل از تغذیه، دست‌ها و صورت خود را به خوبی بشویند.

وی در پایان گفت: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا، موکب های اربعین آموزش های لازم را دیده اند و پیگیری های لازم توسط سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان عتبات عالیات و سایر دستگاه های مرتبط انجام شده است تا بتوانند با آرامش و سلامتی سفر کنید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید