مردم و عشایر ایران همه توطئه های دشمنان را خنثی کردند

سردار سلیمانی ادامه داد: افتخارات جمهوری اسلامی را که مردم در برهه ای حساس از تاریخ این کشور به دست آوردند با اتفاقات زمان رضاشاه مقایسه کنید. توطئه های زیادی علیه این نظام بعد از پیروزی انقلاب انجام شد، توطئه ها را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان غربی و مهاباد در طول 43 سال دفاع مقدس همواره پشتیبان انقلاب بوده اند، اظهار داشت: مردم این منطقه به معنای واقعی کلمه نمونه بارز وفاداری و دلبستگی به امت اسلامی و نظام مقدس هستند. جمهوری آنها ایران اسلامی هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نفس کشیدن در چنین سرزمینی را نعمت بزرگی می دانیم و به آن احترام می گذاریم، ادامه داد: حضور حداکثری عشایر در این همایش حکایت از حضور پرشور آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد. دوران شکوهمند انقلاب اسلامی

سردار سلیمانی با بیان اینکه در گذشته نیروهای دفاعی ایران توسط عشایر رشیدمان در این منطقه مرزی شکل گرفته است، افزود: این امر در تاریخ غنی ایران ثبت شده است، عشایر از سرزمین های مختلف در مواقع ضروری و زمانی که ایران با خطرات جدی مواجه می شد. ، لشکری ​​آماده کردند و به کارزار و میدان جنگ شتافتند، پس ما به وجود چنین غیورانی افتخار می کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عشایر در تجزیه کشور ما دشمن را ناکام گذاشته اند که ما سندی برای این ادعا داریم.

وی گفت: یکی از ماموریت های رضاخان این بود که عشایر را از تشکیل نیروی دفاعی کشور ممانعت کند، در نهایت عشایر را سرکوب کرد، از این رو تجربه دردناک و تلخی برای عشایر توسط این مرد ثبت و حفظ شد. فهرست بسیار بلندی از شهدای عشایر این دوران تلخ وجود دارد.

سردار سلیمانی گفت: انگلیسی ها به رضاخان مأموریت دادند تا ارتش بزرگی ایجاد کند، او کشور را به چند ایالت تقسیم کرد و برای هر ایالت لشکری ​​تهیه کرد و ارتشی 125 هزار نفری را سازماندهی و تجهیز کرد. زمانی که ارتش می خواست عشایر را سرکوب کند به دستور رضاخان با تمام قوا وارد عمل شد، بسیاری از ژنرال های معروف به مناطق مختلف کشور لشکر کشی کردند و آنها را در مقابل چادرهایشان بمباران کردند، از آلمان ها برای بمباران عشایر کمک گرفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: رضاخان در تمام عمر خود نظامی بود اما در جنگ جهانی دوم نه تنها دستور مقاومت نداد، بلکه دستور تسلیم ارتش را صادر کرد. و کشور ما در اشغال بود و ارتش متفقین وارد کشور شدند و بلافاصله پایتخت کشور توسط نیروهای متفقین اشغال شد، به رضاخان دستور دادند کشور را ترک کند، او به عنوان یک فرمانده نظامی و پادشاه یک شهامت کافی نداشت. کشور دستگیر شود و به خواست خودش نقل مکان کرد و ترک کرد.

سردار سلیمانی گفت: جوانان ما باید بدانند که دشمن این ملت چه کسانی هستند، آیا انگلیسی ها فقط امروز دشمن ما هستند یا از زمان پیروزی انقلاب با ما دشمنی کرده اند، جوانان ما باید بدانند که جنگ های صلیبی را چه کسانی آغاز کردند.

دیدگاهتان را بنویسید