مرندی: ادعای ترور بولتون و حمله به رشدی در آستانه توافق احتمالی هسته ای عجیب است

مرندی: ادعای ترور بولتون و حمله به رشدی در آستانه توافق احتمالی هسته ای عجیب است

روز جدید : در ادامه اتهامات بی پایان این کشور به جمهوری اسلامی ایران و ادامه سیاست شکست خورده ایران هراسی، در داستانی جدید، مقامات قضایی آمریکا بدون ارائه مدرک معتبر و مستندات لازم، اتهاماتی را مطرح کردند.

مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در وین در واکنش به خبر حمله به سلمان رشدی، نویسنده یاغی کتاب آیات شیطانی توهین‌کننده به پیامبر اسلام (ص) را آستانه احیای احتمالی دانست. نزدیک شدن به برجام، ادعای ترور بولتون و حمله به رشدی. عجیب است.

سید محمد مرندی کارشناس ارشد هسته ای شامگاه جمعه گفت: برای نویسنده ای که نفرت و تحقیر بی پایان برای مسلمانان و اسلام آورده اشک نمی ریزم. او یک اسباب بازی امپراتوری است که تبدیل به رمان نویس پسااستعماری شده است.

مرندی ادامه داد: اما عجیب نیست که با نزدیک شدن به توافق نهایی هسته ای، آمریکا اتهام سوء قصد به جان بولتون را مطرح کرد و اکنون این اتفاق رخ می دهد؟

به گزارش ایرنا، سلمان رشدی نویسنده کتاب «آیات شیطانی» که در توهین به پیامبر اسلام است، روز جمعه زمانی که قصد سخنرانی در غرب نیویورک را داشت مورد حمله قرار گرفت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ساخت فیلمنامه‌ای از سوی قوه قضاییه آمریکا از عناصر ورشکسته و بی‌ارزش سیاسی مانند جان بولتون اشاره کرد و گفت: افسانه‌های نهنما در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در عدالت آمریکا هستند. سیستم.”

وی افزود: در ادامه اتهامات بی پایان این کشور به جمهوری اسلامی ایران و ادامه سیاست شکست خورده ترس ایران، در داستانی جدید، مقامات قضایی آمریکا بدون ارائه مدرک معتبر و مستندات لازم، اتهاماتی را مطرح می کنند.

دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم ها از پنجشنبه گذشته پس از نزدیک به پنج ماه وقفه در پایتخت اتریش آغاز شد. مذاکرات با رسیدن به خط پایان به مراحل حیاتی رسید و توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف ناقض توافقنامه 1994 است.

هیأت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که رسیدن به توافق ضروری است، ثبات لغو تحریم ها به نوعی تضمین شده است و این موضوع نباید به عنوان اهرم فشاری برای استفاده در آینده علیه ایران باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید