مرگ مشکوک پسر “فروزان” ستاره سابق سینما

سیامک ساجدی پسر فروزان دو روز پیش به طرز مشکوکی فوت کرد و گزارش هایی مبنی بر سرقت اموالی مانند عتیقه جات فروزان، لباس، کیف و زیورآلاتی که فروزان از آنها در فیلم ها استفاده می کرد، منتشر شده است. فروزان یکی از معروف ترین فیلم های قبل از انقلاب بود که با بازی درخشانش در دو فیلم «دشنه» فریدون گل و «دایره مینا» ساخته داریوش مهرجویی حضوری متفاوت در سینما را تجربه کرد که پس از توقیف شد. انقلاب و در سکوت زندگی کرد و 6 سال گذشته در سکوت درگذشت. او تنها یک فرزند داشت.
مرگ مشکوک سیامک ساجدی فرزند فروزان خیربخش – بازیگر معروف پیش از انقلاب و بازیگر گنج کارون – با تحقیقات از مسافر آمریکایی که به همراه عمه اش اموالش را سرقت کرده بود، وارد مرحله جدیدی شده است. به گزارش روزنامه جوان، دقایقی پیش از ظهر سه شنبه سوم خردادماه، ماموران پلیس آگاهی به قاضی وحید ناصری بازپرس ویژه قتل در دادسرای جنایی تهران در زمان مرگ مردی که تنها در دستانش بود، خبر دادند. دو زن اموال متوفی را از منزل وی سرقت کردند که همراه مرد مسنی که مرگ مشکوک مردی تنها را به پلیس گزارش داد دستگیر کردند.
بررسی ها نشان می دهد چندی پیش مردی با کلانتری تماس گرفت و گفت یکی از دوستانش در منزلش حوالی میدان تجریش به طرز مشکوکی جان باخته است. پلیس سپس به محل مراجعه کرد که علاوه بر مرد مسن، با دو زن میانسال و جوان که مدعی بودند کلید خانه متوفی را در اختیار دارند، مواجه شدند. پلیس همچنان به رفتار این دو زن مشکوک بود و با بررسی خودروی آنها کیف پر از وسایل متعلق به مرد متوفی را پیدا کرد. همچنین مشخص شده است که دو زن قبل از رسیدن پلیس، وسایل و مدارک را به سرقت برده اند.

از سوی دیگر، پیرمرد و دو زن در تحقیقات پلیسی مدعی شدند که مرد متوفی در ایران کسی نداشته و همه بستگانش فوت کرده اند و برخی از بستگانش در آمریکا زندگی می کنند، به همین دلیل مشغول انجام کار مرد تنها این ادعا زمانی مطرح شد که ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات میدانی متوجه شدند مرد متوفی (سیامک) فرزند یکی از بازیگران زن معروف سینمای فارسی (فروزان) بوده و برخلاف ادعای دو زن و مرد مسن، وی نبوده است. تنها و دختر خردسالش با همسرش در تهران زندگی می کند، اما او پس از جدایی از همسرش تنها زندگی می کند. لذا با توجه به اقلام کشف شده توسط این دو زن که از اموال مرد متوفی و ​​اوراق و مدارک وی بود و همچنین مرگ مشکوک وی و تناقضات آنها، مأموران به دستور قاضی وحید ناصری هر سه متهم را دستگیر کردند. و آنها را به مدیریت کلانتری برد.
در حالی که چند روز پیش جسد متوفی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد، صبح دیروز سه متهم برای بازجویی به دادسرای امور جنایی منتقل شدند. دختر مرد متوفی که به همراه همسرش در دادگاه حضور داشت از سه متهم شکایت کرد و گفت: پدرم پس از جدایی از مادرم تنها در خانه خود زندگی می کرد. من زندگی خودم را داشتم و هر از چند گاهی به پدرم سر می زدم، اما تا به حال این دو زن را ندیده بودم که به پلیس گفته بودند با پدرم و این مرد نسبت فامیلی دارند. پدرم اشیای عتیقه متعلق به مادربزرگ بازیگرم را همراه با وسایل دیگر در خانه اش نگهداری می کرد و نمی دانم چگونه متهم به کلید خانه پدرم دسترسی پیدا کرد و پس از مرگ او نزد پلیس به خانه پدرم رفتند و سرقت کردند. دارایی او . این در حالی است که پدرم کلید خانه اش را به من نداد. من گمان می کنم که آنها در مرگ مشکوک پدرم نقش داشته باشند زیرا در جریان ماجرایی که پلیس متوجه شد و آنها را دستگیر کرد، اموال پدرم را سرقت کردند. کیف های کهنه و نوستالژیک مادربزرگم را دزدیده بودند که مادربزرگم از آن در فیلم هایش استفاده می کرد و مقداری طلا، 19 کارت بانکی، مدارک، سند ازدواج و طلاق شوهرم و حتی پدر و مادرم به همراه دو موبایل پدرم و دیگران. چیزها من الان به خاطر سرقت و مرگ مشکوک پدرم از آنها شکایت می کنم.
زن جوان در بازجویی گفت: من و مادرم در آمریکا زندگی می کنیم. چند روز قبل از فوت احسان به ایران آمدم و خانه عمه ام بودم. احسان با مادرم صمیمی بود و به خاله ام گفت که می خواهد چند تا از وسایلش را به مادرم هدیه بدهد. عمه من مجبور شد وسایلی را برای بردن به آمریکا جمع کند. خاله ام به خانه احسان رفت و آمد داشت، پس کلید خانه اش را به عمه ام داده بود. روز حادثه پیش خاله ام بودیم که مردی با او تماس گرفت و گفت احسان (سیامک) حالش بد است و به سرعت به خانه اش رفتیم. البته من زودتر با پیک موتورسیکلت آمدم، چون آموزش غریق غریق را گذرانده بودم و می خواستم احسان (سیامک) را از مرگ نجات دهم، عمه ام هم به دنبال من آمد. وقتی رسیدیم مرده بود. خاله ام از خانه اش کیفی برداشت و گفت احسان این چیزها را به من داد تا به مادرم بدهم.
زن میانسال در بازجویی با تایید شهادت خواهرش گفت که چند سالی است که به منزل متوفی رفته است. دو متهم در بازجویی در پاسخ به سوال بازپرس چگونه ممکن است فردی مدارک، موبایل، طلا، قرارداد دخترش، 19 کارت بانکی و سایر مدارک خود را به شخصی بدهد، سکوت کردند.
پیرمرد در بازجویی ها مدعی شد پنج ماه است که به خانه احسان می آید و خرید می کند به همین دلیل کلید خانه اش را در دست دارد. متهمان در ادامه برای تحقیقات بیشتر جهت کشف زوایای پنهان این حادثه در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید