چرا پرسپولیسی ها محسن فروزان را دوست دارند؟!

9 سال بدون برد

فروزان در سال های ابتدایی حضورش در لیگ برتر آمار خوبی مقابل پرسپولیس داشت. وی از لیگ یازدهم تا چهاردهم 4 بار با پیراهن تراکتورسازی و گسترش فولاد به مصاف پرسپولیس رفت و 3 بار نیز موفق شد با تیمش پیروز شود. از لیگ چهاردهم که به استقلال پیوست همه چیز تغییر کرد. فروزان از لیگ چهاردهم تا لیگ بیست و دوم دروازه بان تیم های استقلال، سیاه جامگان، راه آهن، صبا، پارس جنوبی، تراکتور، فولاد و گلگر بود. او با هر 8 تیم مقابل پرسپولیس بازی کرده و هرگز موفق به پیروزی نشده است. آمار فروزان در 9 فصل اخیر مقابل پرسپولیس را می توان در باخت و تساوی خلاصه کرد. او 13 بار مقابل پرسپولیس به میدان رفت، 9 بار به صورت بازنده از زمین بازی اخراج شد و در 4 بازی موفق شد با این تیم به تساوی برسد. فروزان در این 13 بازی تنها یک بار مقابل پرسپولیس موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد. تنها موفقیت او مقابل پرسپولیس شاید بازی با پیراهن راه آهن در بازی برگشت لیگ پانزدهم بود که با وجود باخت اجازه نداد قرمزها به حاشیه قهرمانی مطلوب برسند.

ارائه در بالای جدول

اشتباهات مستقیم فروزان در این سال ها نقش مهمی در ناکامی های تیمش و البته امتیازات حساس پرسپولیس در راه قهرمانی داشت. اوج نفوذ او با اولین بازی لیگ هفدهم مرتبط بود. زمانی که پارس جنوبی و پرسپولیس به عنوان تیم های اول و دوم جدول مقابل هم قرار گرفتند. در آن زمان پرسپولیس یک بازی مقابل پارس جنوبی را در اختیار داشت و شاگردان مهدی تارتار امیدوار بودند با پیروزی در این بازی خانگی برتری خود را قطعی کنند. پارس جنوبی در دقیقه 65 صاحب یک پنالتی شد. فروزان با اصرار پشت آن پنالتی قرار گرفت و آن را هدر داد. پرسپولیس با گل در دقایق از دست رفته پارس جنوبی را شکست داد و صدرنشین لیگ برتر شد.

اشتباهات کلیدی

فروزان در دیدار این هفته پرسپولیس و گل گهر نقش بسزایی در دو گل اول پرسپولیس داشت. او در گل اول ضربه سعید صادقی را مهار نکرد و مهدی ترابی به راحتی با یک توپ عبوری تیمش را پیش انداخت. در گل دوم، ضربه ایستگاهی مستقیم ترابی از راه دور با واکنش عجیب فروزان و قضاوت نادرست در هنگام فرود توپ وارد دروازه شد. روی گل چهارم پرسپولیس با جدایی فروزان به ترابی فرصت یک چیپ و یکی از زیباترین گل های فصل را داد.

رقیب را حذف کنید

فروزان علاوه بر اشتباهاتی مثل بازی برگشت این فصل یا بازی برگشت لیگ هفدهم با پیراهن صبای قم، باز هم یکی از حریفان پرسپولیس را از کورس قهرمانی کنار گذاشت. تراکتور در لیگ هجدهم تا هفته 24 تیم دوم لیگ بود و با توجه به دیدارهای راحت تری نسبت به پرسپولیس و تقابل تن به تن این تیم در یادگار امام شانس زیادی برای قهرمانی داشت. تراکتوری ها در هفته بیست و پنجم مقابل سپیدرود قراجدولی قرار گرفتند. اشتباهات عجیب فروزان در این دیدار منجر به شکست 3 بر 1 تراکتور شد و پس از حواشی این دیدار، مدیران باشگاه دروازه بان تیم خود را اخراج کردند. این لبه ها مسیر تراکتور را تغییر داد. بدون حتی یک برد در 6 هفته گذشته، نه تنها قهرمان نشدند، بلکه سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست دادند!

دیدگاهتان را بنویسید