مسئولان ارشد و نمایندگان استان کرمانشاه باید پاسخگوی بیکاری باشند


ساعت: 17:31
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886352

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های کرمانشاه آمده است;

آئین مذهبی نماز جمعه در شهرستان های کرمانشاه برگزار و موضوعات مرتبط با مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آئین مذهبی نماز جمعه در شهرستان های کرمانشاه برگزار و موضوعات مرتبط با مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


4fe4d103 8d4c 4870 89b1 3a71568cab84 خبر خاکستری




مسئولان ارشد و نمایندگان استان در قبال بیکاری پاسخگو باشند/ لزوم پیگیری بحث امنیت سایبری

به گزارش مرصاد نیوز، حجت الاسلام احمد خانلری در خطبه های نماز جمعه این هفته همگان را به تقوا توصیه کرد و گفت: تقوا سرمایه بزرگ و تکیه گاه هر مؤمنی است و ارجمندترین شما نزد خداوند متعال است. کسی که بیشترین تقوا را دارد.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: همه ما مسافر هستیم و سفری طولانی در پیش داریم که به قول امیرالمومنین علی(ع) راه طولانی است اما پایتخت کوچک است زیرا اینجا موقت و آنجا جاودانه است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از موضوعات درباره آخرت و معاد با وجود آیات قرآن بر ما نازل نشده و مجهول است. زندگی پس از مرگ معادله ای است با سه مجهول که پایان و آغاز آن برای هرکسی معلوم نیست، پس هر چقدر هم برای آن سرمایه جمع کنیم، اندک است.

حجت الاسلام خانلری بیان می کند: یکی از متداول ترین کلمات قرآن موضوع ایمان است، قرآن خطاب به مؤمنان می فرماید: ای مؤمنان ایمان بیاورید زیرا ایمان 10 درجه دارد و مرتبه آخر یقین است. “

وی تصریح کرد: ایمان حقیقتی است که مردم به آن نیاز دارند زیرا ریشه در فطرت انسان دارد و هر موجودی که انسان خلق کرده است، گرایشی به سوی خدا دارد و امر ایمان یکی از آنهاست.

خطیب جمعه این هفته کرمانشاه گفت: قرآن نیاز و نیاز انسان است و برای انسان مفید است و بنابراین آنچه برای انسان مفید است از بین نمی رود، با این وصف باید گفت که ایمان ثابت است و همیشه وجود دارد و حتی قرآن وعده می دهد که آینده متعلق به این مؤمنان خواهد بود.

وی همچنین به مشکلات استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه در رتبه اول قرار دارد و آماری بالای 15 درصد دارد.

حجت الاسلام خانلری گفت: مسئولان و نمایندگان عالی استان باید پاسخگوی آنچه در این سال ها انجام داده اند باشند و در حال حاضر هم که این وضعیت مربوط به استانی است که در حال جنگ بود و حقوقش ادا نشده است، پیگیر باشند. .

وی افزود: اگر مصوباتی در سفر رئیس جمهور بوده باید اجرا شود و مسئولان و نمایندگان هر سال پاسخگو باشند و هر کدام به وظیفه خود عمل کنند چرا که این موضوع شخصی نیست و اگر بیشتر مورد بی توجهی قرار گیرد عواقبی مانند دزدی، نابسامانی اجتماعی و … و حتی آسیب به مسائل اقتصادی و فرهنگی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه موقت کرمانشاه ضمن تقدیر از شهردار کرمانشاه در رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر و معابر کرمانشاه گفت: هر کارمندی که کار کند در شهر منعکس می شود.

وی با بیان اینکه در زمینه ساماندهی باغ فردوس اقدامات خوبی انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد، تصریح کرد: در این زمینه برخی سنت های غلط که رایج شده اصلاح شده است از جمله پیش فروش قبور که البته عده ای سودجو. در فضای مجازی هم از این موضوع انتقاد کردند، چون سودهای کلان داشتند سنگ اندازی کردند.

امام موقت کرمانشاه با اشاره به آغاز ماه محرم در هفته آینده، دهه اول ماه محرم را دهه امر و نهی از منکر از فرایض اسلام دانست و گفت: فلسفه اساسی نهضت امام حسین (ع) در کربلا زنده نگه داشتن این فریضه یک تکلیف الهی بود که با توفیق الهی روز به روز بر رونق آن افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر از 17 تا 14 مردادماه است، گفت: امر به معروف و نهی از امام حسین (ع) باید مورد توجه همه قرار گیرد زیرا این فریضه واجب کفایی آنقدر مهم است که همه اعمال نیک و جهاد فی سبیل الله مانند آب دهان در دریای بیکران است.

خطیب جمعه این هفته کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان توجه بیشتری داشته باشند و بدانند که اگر این وظیفه از زندگی کاسته شود در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: امر به معروف نه تنها یک بحث فرهنگی است بلکه همه عرصه ها را شامل می شود و هر چه عقل و شرع حسنه باشد و برعکس آن بد تلقی می شود.

حجت الاسلام خانلری همچنین درباره موضوع عفاف و حجاب گفت: خدا را شکر دولت در بحث حجاب به جمع بندی خوبی رسیده است، کاری که با 40 سال تاخیر شروع شد اما عده ای سرود مخالفان را خواندند. آهسته. تدریجی

و افزود: پلیس و فرماندهان نباید بترسند، جلو بروید و بدانید که چه وظیفه ای دارند و خداوند در این زمینه به آنها کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام خانلری گفت: دشمنان و سودجویان که منافعشان در خطر است با بحث عفاف و حجاب مخالفت می کنند پس باید با دشمن مبارزه کرد و بدین ترتیب از هیچکس نترسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان باید بر بحث التیام فضای مجازی نظارت کنند، جامعه باید سالم باشد و با منکرات برخورد کند.

امام موقت کرمانشاه گفت: رذیلت های فضای مجازی به درد هیچکسی نمی خورد باید با آن مبارزه کرد، صیانت از فضای مجازی باید دنبال شود چرا که اگر این فضا رها شود برای نسل و ملت خطرناک است.


28c653bb 427f 4b30 a837 6a5e1d499486 خبر خاکستری


امام حسین (ع) بیش از همه در قیامت وکالت می کند / توصیه های رهبر انقلاب مبنای حرکت ستاد نماز جمعه است.

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به تجمع ائمه جمعه در کشور گفت: تجمع ائمه جمعه سراسر کشور به مناسبت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه رسمی کشور در سال 58 در تهران برگزار شد و ائمه اطهار(ع) روز جمعه کل کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و رهبر انقلاب نیز در این دیدار موارد مهمی را بیان کردند. محوریت ائمه جمعه و مبنای حرکت ستاد در نماز جمعه.

وی افزود: رهبر انقلاب در این گردهمایی، نماز جمعه را واجب انحصاری تری نسبت به حج دانستند و توصیه هایی در خصوص منش، روش و سیره ائمه جمعه داشتند که باید مورد توجه و عمل قرار گیرد.

امام جمعه سرپل ذهاب به دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار به پوتین گفتند: جنگ مقوله سخت و سختی است و جمهوری اسلامی از اینکه مردم عادی رنج می برند خوشحال نیست. از آن، اما در این مورد اوکراین، اگر شما ابتکار عمل را به دست نگیرید، طرف مقابل با ابتکار خود جنگ را آغاز خواهد کرد.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به انتشار این خبر در رسانه ها و برداشت نادرست جاهلانه آن اظهار داشت: با انتشار این خبر در رسانه ها عده ای معتمد و ناآگاه این ادعای واهی را مطرح کردند که چرا جمهوری اسلامی ایران حمله نکرد روسیه از اوکراین حمایت می کند.

وی افزود: تجاوزات و کشتار 75 ساله صهیونیست ها در فلسطین، تجاوز آشکار عربستان به یمن و کشتار مردم بی دفاع، آغاز صدها جنگ توسط اروپا و آمریکا در نقاط مختلف جهان و کشتار … میلیون ها نفر، کشتار مردم عراق، سوریه و افغانستان در منشأ و جنگ های نیابتی را ندیده اید؟ چرا در مقابل این همه کشتار سکوت کردید اما در جنگ اوکراین صحبت کردید آیا نگران مردم اوکراین هستید یا نگران تضعیف سلطه آمریکا در جهان هستید؟

حجت الاسلام فاطمی نسب اذعان داشت: موضع رهبر انقلاب در قبال جنگ روسیه و اوکراین مبتنی بر محکومیت جنگ در دل خود و در عین حال نادیده نگرفتن واقعیت های میدانی است و به همین دلیل است. دلیل تحلیل نظامی او این است که اگر روسیه ابتکار عمل را در دست نمی گرفت، در هر صورت ناتو به بهانه کریمه جنگ جدیدی را بر روسیه تحمیل می کرد.

امام جمعه سرپل ذهاب نیز در خطبه اول گفت: پیامبر (ص) و اهل بیت علیهم السلام در قیامت مقام شفاعت دارند و بیش از همه بر نام آنها شفاعت می کند. اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید