مسئولان از بدعت در ازدواج جلوگیری می کنند/ لزوم تقویت معنویت در سنت ازدواج


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843132

امام جمعه یزد با اشاره به بدعت هایی که برخی افراد در مراسم عروسی انجام می دهند، گفت: کارکنان باید از این بدعت ها جلوگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان استان یزد با اشاره به اهمیت ازدواج و ازدواج گفت: سنت های حسنه ازدواج باید ترویج شود و سنت های غلط حذف شود.

وی با بیان اینکه مراسم عقد همیشه یکی از مراسم مقدس مسلمانان بوده و بر اساس برخی روایات، این مراسم محلی برای استجابت دعا است، افزود: مراسم عقد یک مراسم معنوی است و باید قداست آن حفظ شود. “

ناصر تاکید کرد: برنامه ریزی مراسم عروسی معنوی در ادارات و حفظ جنبه های اعتقادی ضروری است.

وی با اشاره به عاقد گفت: این افراد می توانند سبک زندگی زوج های جوان را آموزش دهند و این نیاز به معنویت بالا و برنامه ریزی صحیح دارد.

ناصری با اشاره به بدعت هایی که در برخی از مجالس عقد و عقد وارد می شود، افزود: بندگان مواظب باشند که عده ای با بدعت های خود در سنت پیامبر نفوذ نکنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) هرگاه خطبه عقد می خوانند به زوج های جوان توصیه می کنند و می فرمایند «با هم بسازید» خاطرنشان کرد: اما امروزه می بینیم که برخی قوانین و ودیعه های بدعت انگیزی برای طلاق زوجین است. و این شرایط باید تغییر کند.

ناصری گفت: دفاتر اسناد رسمی با برنامه ریزی صحیح، وضعیت معنوی قرارداد را حفظ می کنند، از بدعت ها جلوگیری می کنند و سبک زندگی را به زوج های جوان ارائه می دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: 74 دفتر ازدواج در استان یزد فعال است که 39 دفتر ازدواج در شهر یزد مستقر هستند.

شهرام تکدام گفت: در حال حاضر 32 دفتر طلاق در استان یزد وجود دارد که 19 دفتر طلاق در یزد مستقر هستند.

وی بیان کرد: در سال 1400 در مجموع چهار هزار و 222 مورد ازدواج و یک هزار و 710 مورد در شهرستان یزد به ثبت رسیده است.

تکدام ادامه داد: در دو ماهه امسال 671 واقعه ازدواج در شهر یزد به ثبت رسیده که از این تعداد 224 مورد طلاق است که نسبت به 1400 دو ماهه با کاهش ازدواج و افزایش طلاق مواجه هستیم.

وی افزود: عواملی که باعث افزایش آمار طلاق شده است نیاز به بررسی دارد که بخشی از آن به فراموشی برخی سنت های حسنه و فرهنگ های اصیل برمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید