مسئولان باید خدمت رسانی به مردم / راه های مقابله با دشمنان را صمیمانه در اولویت قرار دهند. تقویت/ اوکراین نمونه درخشان اعتماد به آمریکا است


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811191

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، آئین سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نواحی آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در موضوعات روز مطالبی را مطرح کردند:


مسئولان باید خالصانه خدمت به مردم را در اولویت قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: فردی که بر عهده او گذاشته شده باید در برابر خداوند متعال پاسخگو باشد و در مسئولیت خود برای خدمت جدی به مردم باشد.

وی با تبریک روز وکیل گفت: وکالت از صفات خداوند متعال است و حقوقدانان باید در جهت ایجاد عدالت در جامعه و استیفای حقوق مظلومان به نحو شایسته تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: وکالت شغل نیست و شغل مقدسی است که به وکلا سپرده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه طرح حمایت از کاربران فضای مجازی که در مجلس مطرح می شود باید به درستی برای مردم دستگاه های ذیربط شفاف و شفاف شود، گفت: در صورت صحت این طرح، مسئولان باید در این زمینه اهتمام داشته باشند و به ارائه دلایل به جامعه ادامه دهید.

وی تاکید کرد: موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ملت باید این فضا را اداره کنند و اجازه ندهند فضای مجازی جایگاه دشمنان و ظالمان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: فضای مجازی باید کنترل و مدیریت شود و این فضا را به خود و دشمنان ندهیم.

مسلمانان حجت الاسلام والمسلمین قریش با تبریک روز مهندس گفتند: امیدواریم با تلاش مهندسان کشور، جامعه در عرصه های مختلف توسعه یافته و به درجه تعالی برسد.

وی افزود: مهندسان باید با برنامه ریزی های خود به مطالعه و رفع مشکلات مردم بپردازند و از کمک به حل مشکلات جامعه و ادامه روش خواجه نصیرالدین طوسی دریغ نکنند.


راهی برای رویارویی با دشمنان؛ قوی تر می شود

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه میاندوآب با اشاره به حوادث اوکراین گفت: اوکراین سومین کشور هسته ای جهان بود اما فریب وعده های آمریکا را خورد و موشک هایش را منهدم کرد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اکنون تمام زیرساخت های اوکراین از بین رفته است، افزود: اگر در دنیا قوی نباشید می توانید از خود دفاع کنید؟ اگر سیاستمداران اوکراینی عاقل بودند، اکنون یک قدرت هسته ای بودند و امروز آمریکا جرات نمی کند حتی یک سرباز به اوکراین بفرستد، زیرا این امر منجر به جنگ جهانی می شود.

روزگاری عده ای جهل، سوء تفاهم، گمراه کردند یا از روی یک تحلیل پوچ می گفتند ما به موشک نیاز نداریم و عصر موشک نیست. امروز خود اوکراینی‌ها اعتراف می‌کنند که در خلع سلاح موشک‌هایشان اشتباه کرده‌اند.بنابراین، کسانی که می‌گویند ما به موشک و قدرت دفاعی نیاز نداریم، در واقع به نظام و کشور خیانت می‌کنند.

حسن زاده تحریک کشور ثالث را عامل این اتفاقات دانست و افزود: به کشورهای اطراف خود نیز توصیه می کنیم در اوکراین اشتباه راهبردی مرتکب نشوند که در این صورت سرنوشت آنها از بین می رود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دیرباز به شدت در مورد ایران و لزوم تقویت در همه زمینه ها صحبت کرده اند، گفت: این امر باید در همه عرصه ها و بخش ها اعم از اقتصادی، سیاسی، نظامی، علمی و فناوری انجام شود. درس بخوانید و جهاد را تبیین کنید و قوی شوید در این صورت می توانیم با دشمن مقابله کنیم.

حسن زاده افزود: امروز بصیرت، اطلاع رسانی و حمایت از مسئولان و حمایت از استان و دولت وظیفه ماست و در این میان هرکس در راه اشتغال زایی و اشتغال زایی و ایرانی قدرتمند گام بردارد در واقع خنثی کننده است. توطئه به دشمن.»

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه انقلاب های زیادی در دنیا رخ داده است اما به استثنای انقلاب اسلامی همه آنها نابود شده و یا از مسیر خود منحرف شده اند، افزود: درونی شده و نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی افزود: رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی این است که از راه خود خسته نشویم و ناامید نشویم و دچار اختلاف و مادیات نشویم و تنها در زیر پرچم ولایت برای نجات نظام اسلامی حرکت کنیم. انقلاب به صاحب اصلیش.»

حسن زاده همچنین به سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) رحمت جهانیان بود که قلوب را تسخیر کرد.


اوکراین نمونه درخشان اعتماد به ایالات متحده است

حجت الاسلام عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حوادث اوکراین گفت: اوکراین به کانون تقابل آمریکا و روسیه تبدیل شده است.

خطیب نماز جمعه چهاربرگ با بیان اینکه آمریکا و اروپا با همکاری اوکراین اقداماتی را برای کنترل مرزهای روسیه ناتو انجام داده اند، افزود: این اقدامات امنیت روسیه را به خطر انداخته است و این اقدام روسیه در واقع واکنشی به این تحرکات غرب است. “

وی گفت: با به رسمیت شناختن جمهوری های دونتسک و لوهانسک، تنش ها بین روسیه و جبهه غرب علیه آن وارد عرصه جدیدی شده است. ناتو بر مرزهای روسیه تسلط دارد.

وی گفت: غرب از ترس عواقب جنگ با روسیه هیچ اقدامی انجام نداده است، بلکه تنها به پوشش رسانه ای قوی و اعمال تحریم های جدیدتر و شدیدتر روی آورده است. ارتش علیه مسکو باید کنترل شود.

امام جمعه از چهاربرج افزود: در این رویارویی پیچیده تاکنون بازنده اصلی آمریکا و اروپا و به ویژه جبیدان هستند که محبوبیت آن مانند بدن فاسد و روح آشفته اش چندان خوشحال کننده نیست.

وی از اوکراین به عنوان نمونه جدیدی از نتیجه اعتماد به غرب یاد کرد و گفت: وضعیت فعلی اوکراین که نتیجه اعتماد به غرب است، حتی نمی خواهد به تعهدات خود برای حمایت از متحدان خود عمل کند.

جلالی همچنین به سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: یکی از قوانین و سنت های تغییر ناپذیر در نظام الهی این است که وقتی جاهلیت به اوج ظلمت و بدبختی می رسد، جامعه بشری بر سر راه قرار می گیرد. آستانه وحی الهی وجود دارد و مهمترین هدف بعثت پیامبر اکرم (ص) و همه انبیای الهی از ابتدا تا انتها، هدایت و تزکیه و جلوگیری از جهل و فریب همه انسانها در همه ادوار از تاریخ است.

امام جمعه چهاربرج همچنین به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد و گفت: امام کاظم (ع) دائماً در حال مبارزه بود; مبارزه ای که روحیه و راهبرد سیاسی آن ایجاد انقلاب توحیدی و حکومت علوی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید