مسئولان باید شبانه روز تلاش کنند و برای حل مشکل آب یزد همدل باشند


ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822147

امام جمعه منطقه مرکزی یزد گفت: مسئولان باید با تلاش مستمر، تعامل با مسئولان دولتی و حمایت های مردمی برای مشکل کم آبی یزد به صورت مناسب و کارشناسی راه حلی بیابند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در نماز جمعه این هفته با اشاره به مشکل آب در استان یزد خاطرنشان کرد: البته مشکل آب در سراسر کشور وجود دارد اما در یزد با کم آبی و خشکسالی شدید مواجه هستیم مسئولین باید برای تامین آب شرب مردم برنامه ریزی کرد و در یک اقدام بخواهد چند حلقه چاه نزدیک 20 حلقه چاه حفر کند.

وی ادامه داد: در حفر چاه باید سه اصل را رعایت کرد. اولاً همه مردم باید بدانند که در مناطقی که می خواهند حفر شود باید چاه حفر شود و مردم باید از این انفال استفاده کنند و بی جهت با کم آبی مواجه نشوند.

وی افزود: موضوع دوم بحث کارشناسی است و در واقع اگر قرار است چاهی برای منطقه ای مشکل ساز شود باید با کار کارشناسی و نظارت بر کارهای فنی و مهندسی جابه جا شود و در جای دیگری حفاری شود. باید در نظر گرفته شود.

مدرسی با تشکر از کارکنانی که علیرغم همه مشکلات و موانع شبانه روزی برای پیگیری مشکل آب تلاش می کنند، گفت: امیدواریم با تلاش مستمر، تعامل کارکنان و همراهی مردم، معضل بحرانی کم آبی در یزد حل شود. به نحو مقتضی و کارشناسی حل خواهد شد.»

مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، گفت: بیش از 80 درصد این سخنان تذکرات، نصیحت و راهنمایی سازنده برای کارگزاران برای حرکت بهتر در مسیر و همگان بوده است. باید توجه کرد: «به هر حال می‌توانیم هر لحظه به این سمت بلغزیم و مدیریت به دلالان هشدار داده است که از لغزش‌ها از جمله در این ماه مبارک رمضان جلوگیری کنند تا امید همگان باشد.

وی گفت: تمام دغدغه رهبری پیشرفت کشور و ملت است و پیشرفت دو عامل دارد یکی عامل امنیتی که امنیت با کمک نیروهای نظامی، انتظامی و نیروهای امنیتی به آن پرداخته است. توجه به.”

امام جمعه مرکز یزد ادامه داد: دومین عامل پیشرفت اصلاحات مالیاتی است و به همین دلیل رهبری در سال های اخیر به برنامه ریزی مسائل مالی و تولیدی پرداخته اند. این امور مالی شامل منابع، بوروکراسی دقیق و برنامه ریزی است که باید انجام شود. البته موانعی در این راه وجود دارد که از جمله می توان به اجاره، دستورات روزانه، تضاد منافع بر سر مجموعه ای از املاک، مشکلات مدیریتی و بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی اشاره کرد.

مدرسی ادامه داد: انقلاب اسلامی مانند مشک آبی است که کمر منیر بنی هاشم آن را پر از آب کردند تا امام خود را به امام زمان خود بسپارند اما از هر سو مورد حمله قرار گرفت. مردم ما باید بدانند که انقلاب اسلامی همان مشک آبی است که امروز از درون و بیرون از طریق اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، تهدید و نظامی مورد هجوم قرار می گیرد و تاکنون این مشک توسط مردم حفظ شده است و هر چند آسیب دیده است. ، حفظ شده است. .

مدرسی افزود: موضوع دیگر مسکن است. آمارها حاکی از آن است که حدود 10 درصد از مشمولان مسکن در طرح آتی موفق به پرداخت مبلغ اولیه و مبلغ اولیه شده اند و از این رو نیازمند تامین منابع برای این امر و تسهیل شرایط سایر متقاضیان هستند. .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با پرداختن به موضوع خدمات حمل و نقل عمومی در بخش مرکزی گفت: مهلت هایی وجود دارد که تا پایان فروردین ماه انجام نمی شود، اما خواهشمندیم این مهلت ها دیگر مطرح نشود. استفاده از منافع بخش مرکزی برای ارائه خدمات به این بخش، در حالی که ما خواستار شفافیت در امور مالی در این حوزه هستیم.

امام جمعه منطقه مرکزی یزد در آخرین بخش از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به لیالی قدر گفت: وقتی فرصت دیدار پیش می آید نباید این فرصت را از دست داد و در لیالی قدر پیش رو داریم ما باید این فرصت را داشته باشیم که با خدا آشتی کنیم. بیایید خودمان بفهمیم.

وی همچنین با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: توصیه ایشان همیشه رعایت حقوق دیگران بوده است و می گویند: اما حق احیا، آنچه بر گردن شما واجب است باید. این حقوق و آن را رعایت کنید یادتان باشد که باید خادم امت باشید و برای راهی که مقام معظم رهبری برای امت آماده کرده است آماده شوید و قدم بردارید، اما حق اموات این است که سعی کنید حسنات خود را بگویید و به آنها بپردازید. بدی های آنها را بیان نکنید زیرا اینها ربوبیت ها هستند، آنها حساب شده اند و دیگر در مورد آن غیبت نکنید و اسلام در همه امور اینقدر ظریف و دقیق است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید