مسئولان وظیفه سنگینی برای حل مشکلات مردم دارند


ساعت: 22:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807477

رئیس شورای تشخیص گفت: بدون تردید مسئولیت و وظیفه اصلی مدیران کشور حل مشکلات و مشکلات مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی شورای تشخیص، آیت الله آملی لاریجانی فرارسیدن ماه رجب و ایام الله دهه مبارک فجر و 22 از باخمن را تبریک گفت. وی گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی یک رویداد بزرگ در منطقه و جهان بود که آثار آن روز به روز آشکار می شود و امروز هیچ کشوری نمی تواند منکر تأثیر جمهوری اسلامی در هندسه کلی سیاست جهان شود.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مردم از سوی مسئولان، افزایش کاستی ها و کاستی های کفار را از نعمت های الهی دانست و گفت:

رئیس شورای تشخیص مقتضیات یکی از مهمترین آثار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را استقلال همه جانبه کشور به ویژه استقلال سیاسی خواند و افزود: پیشرفت در امور کشور.

آیت الله آملی لاریجانی دلیل اصلی دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی را استقلال کشور دانست و گفت: به دلیل همین خودباوری و استقلال است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: هرچند باید به وجود برخی مشکلات و فاصله شرایط موجود با شرایط مطلوب اذعان کرد، اما در پیشگاه خداوند متعال مالامال ناسپاسی و سپاس است که نداریم. دستاوردهای بزرگ انقلاب و جمهوری اسلامی را ببینید یا ببینید. آنها را بی اهمیت جلوه دهید.

رئیس شورای تشخیص مقتضیات با بیان اینکه بزرگ نمایی مشکلات و کاستی ها موجب یأس و ناامیدی مردم می شود، یادآور شد: بدون شک مسئولیت و وظیفه اصلی مدیران کشور حل مشکلات و مشکلات مردم است. نظام و انقلاب نباید گرفتار توهماتی شود که دشمنان همواره در صدد القای آن هستند و متأسفانه برخی گروه های داخلی نیز در این جریان های باطل به کمک دشمنان می پردازند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه نظام جمهوری اسلامی را تنها نظام در جهان توصیف کرد و افزود: پیوندی عمیق و ناگسستنی بین ارزش ها و کمالات الهی و مردم سالاری ایجاد کنید و در درون این نظام جهان شاهد حضور مردم در جهان بوده است. مرحله اجرا و تأثیر در سرنوشت آنها.

وی با اشاره به رایج شدن مکتب کمونیسم با جنبه های الحادی آن در بلوک شرق و همچنین لیبرالیسم با برانگیختن احساسات سکولار در بلوک غرب، به ناامید بودن این دیدگاه ها و شناخت مروجین آن به شکست این دیدگاه ها اشاره کرد. جمهوری اسلامی در بحبوحه برخورد این مکاتب و ناآرامی های دنیا مسیر جدیدی را نشان داده است و این پیوند ارزشی با دموکراسی به خودی خود نعمت بزرگ الهی است که باید قدردان آن باشیم.

رئیس شورای تشخیص عمده کاستی ها را ناشی از فشار دشمنان و بخشی از آن را ناکارآمدی برخی مدیران دانست. و … تاکید کرد و گفت: در چنین شرایطی اگر بخواهیم کاستی های خود را بارها نشان دهید، ناسپاسی و کفر نعمت الهی است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: نظام جمهوری اسلامی از ابتدا به دنبال مبارزه با ظلم و فساد و ترویج عدالت و معنویت بوده است و اگر امروز کاستی هایی وجود دارد نقصی در آرمان های اساسی انقلاب نیست. مسئولین و همه ما موظفیم این کاستی ها را جبران کنیم تا خدای ناکرده اقدامات ما لطمه ای به نظام جمهوری اسلامی وارد نکند.

وی خدمت به مردم را زیارت دانست و با بیان اینکه در دهه های اخیر ایثار و جهاد این مردم باعث پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شده است، این امر مسئولیت مسئولان را افزایش داده و ابراز امیدواری کرد که شما عزیزان باشید. استوار باشید و جهان شاهد تحقق وعده ها و دستاوردهای ملت ایران به آرمان ها و اهداف عالی انقلاب اسلامی خواهد بود.

رئیس شورای تشخیص در بخشی دیگر از سخنان خود از مجمع سیاست های کلان برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: بررسی سیاست های ابلاغی در دستور کار کمیته ها قرار دارد و امیدواریم تحقیقات لازم در این زمینه انجام شود. .

آیت الله آملی لاریجانی نیز با قدردانی از زحمات پرویز داودی در دوران تصدی ریاست مجمع، وی را انسانی شریف، فاضل و عالم توصیف کرد و اسدالهی را به عنوان قاضی با سابقه دیوان عالی کشور به عنوان رئیس سرویس تقلید شورا معرفی کرد. موفقیت آمیز.

بر اساس گزارش این جلسه، حسب مورد مورد بررسی و تصویب اعضای مجمع و سایر اعضای آئین نامه داخلی شورا قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید