مساجد مهمترین رکن جریان اجتماعی و دینی در سبک انقلاب اسلامی هستند


ساعت: 18:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891016

ائمه جمعه خراسان رضوی بر فعالیت مساجد به عنوان پایگاه امن فرهنگی و اجتماعی در جامعه تاکید و از آن به عنوان مهمترین رکن جریان دینی و اجتماعی یاد کردند و افزودند: ائمه جماعات خیرخواه و هیئت فعال. متولیان امر کمک زیادی به این معضل مهم در جامعه می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; ائمه جمعه خراسان رضوی در آئین سیاسی نماز جمعه این هفته با تاکید بر فعالیت مساجد به عنوان پایگاه امن فرهنگی و اجتماعی در جامعه، از آنها به عنوان مهمترین رکن جریان دینی و اجتماعی یاد کردند و افزودند: ائمه جماعات گروه های خوب فکر و هیئت فعال به آن مهم این است که در جامعه کمک کنند.

واعظ موقت تربت حیدری:


مساجد مهمترین ارکان جنبش های اجتماعی و مذهبی هستند

حجت الاسلام مساجد را پایگاه های امن اجتماعی و فرهنگی خواند و گفت: مساجد مهمترین ارکان حرکت های اجتماعی و مذهبی هستند.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا بهترین و مناسب ترین مکان برای کمک به مردم برای رفع مشکلات مساجد بود، بنابراین باید از این ظرفیت عظیم جامعه برای رفع مشکلات خانواده ها، جوانان و سایر مشکلات اجتماعی یک کشور استفاده کرد.

داوری افزود: بر این اساس معتمدین و ائمه جماعات مساجد باید با برنامه ریزی برای جوانان و زندگی سالم و با استفاده از طرح های آموزشی، با ائمه جماعت متفکر و بر اساس اصل برپایی افتتاح دائمی از فعال ترین افراد محله باشند. مساجد برای مردم کمک می کند تا مشکلات اجتماعی جامعه حل شود.

خطیب موقت جمعه تربت حیدریه گفت: متولیان مساجد باید زمینه را فراهم کنند تا مردم از آنها برای خدمت بیشتر به جامعه استفاده کنند.

امام موقت تربجم:


شهیدان رجایی و باهنر سرشناس ترین شهدا در اطاعت محض از سیره و فقه امام علی (علیه السلام) بودند.

حجت الاسلام دامن پاک گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های شهدای رجایی و باهنر تسلیم خالصانه آنان در برابر زندگانی امام علی (علیه السلام) و ولایت فقیه بود که جریان جدیدی را در مسیر انقلاب قرار دادند. رگ های انقلاب و کارمندان را مصمم تر کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید سیر و سلوک عملی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند، گفت: رفتار مسئولان باید به گونه ای باشد که مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم امیدوار کند. نباید بداخلاقی و ضعف مسئولان، نظام، اسلام و مدارس را مقصر دانست.

امام جماعت موقت تربجم تصریح کرد: دولت باید مانند علی (ع) با تمام توان به حال محرومان رسیدگی کند، این دولت نیز باید با تمام توان مراقب محرومان باشد. مانند پدری که اگر فرزندانش گرسنه باشند، چگونه با دلی سنگین برای سیر کردن آنها تلاش می کند، حکومت به رهبری امیرالمومنین باید چنین باشد.

حجت الاسلام دامن پاک خاطر خاطرنشان کرد: دولت شهید رجایی مصداق عینی حکومت و مکتب اسلامی به شمار می رود و این حقیقتی است که نه در کلام بلکه در رفتار این شهید عزیز به زیباترین شکل تجلی یافت. در دوران ریاست جمهوری شهید رجایی ارزش های والایی چون ساده زیستی، صرفه جویی، پرهیز از اسراف، کنترل و نگهداری بیت المال، پرهیز از تجمل گرایی و بی توجهی به جایگاه و رهبری در زندگی شهید رجایی و دولتمردان. کسانی که با آنها بودند، صمیمانه همکاری و همکاری داشتند، آشکار شد; احتیاط، دقت و مراقبت مستمر او در تمام حرکات و کارکردهایش، کارگزاران و مدیران نظام را نیز مراقب و دقت کرده بود.

امام جمعه کوچان:


مسجد فرهنگی و اسلامی نیاز به امام جماعت متفکر و خوش ذوق دارد

حجت الاسلام هراتی مطلق گفت: مسجد باید برای خانواده ها، جوانان، نوزادان و کودکان جذاب باشد و مسجد فرهنگی و اسلامی نیازمند امام جماعت متفکر با ذوق است.

وی گفت: مقام معظم رهبری از دوران امام سجاد علیه السلام به دورانی تعبیر کردند که عده ای نااهل با ایجاد فضای خفقان، امام علیه السلام را به نماز و بیان فضایل پناه دادند.

با تاکید بر اینکه اگر جامعه نسبت به مسائل دینی و معنوی بی تفاوت باشد، این خطر وجود دارد که دوران امام سجاد (علیه السلام) بازگردد دعای امام سجاد (علیه السلام) باعث آشنایی بیشتر جوانان شد. این بنای تاریخی در کربلا

امام جمعه کوچان با اشاره به روز جهانی مساجد گفت: مسجد متعلق به عده معدودی نیست، بلکه مساجد متعلق به خداست و در زمان غیبت امام عصر(عج)، نظارت و مدیریت مسجد بر عهده مطلق است. فقیه است و در انقلاب اسلامی وجود مسجد مخالف اسلام پذیرفته نیست. اسلام و انقلاب در حال پیشرفت هستند.

هراتی مطلق بابیان اینکه موانع حضور جوانان، کودکان، نوجوانان و… وجود دارد، تصریح کرد: باید توجه شود: مسجد باید برای زنان، کودکان و خانواده ها جذاب باشد و مسجدی که فقط نماز برگزار کند و برنامه دیگری نداشته باشد، دیگر مسجد اسلامی نیست.

امام موقت خلیل آباد:


بیمارستان خاتم الانبیاء خلیل آباد به پزشک متخصص نیاز فوری دارد

حجت الاسلام هاشمی گفت: بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شهرستان خلیل آباد برای استقرار در این بیمارستان و ارائه خدمات به مردم نیاز فوری به پزشکان متخصص دارد.

وی بیان کرد: بیمارستان خاتم الانبیا شهرستان خلیل آباد برای استقرار در این بیمارستان و ارائه خدمات به مردم نیاز فوری به پزشکان متخصص دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی باید برای جذب پزشکان متخصص در این بیمارستان تلاش کنند تا این تعداد از مردم پشت صف خدمات پزشکی تخصصی منتظر نمانند، اذعان داشت: بیمارستان حثم الانبیاء از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و مسؤولان باید اقدامات لازم را برای ایجاد پزشکان متخصص انجام دهند و تجهیزات لازم در نظر گرفته شود.

هاشمی با بیان اینکه حضور جمع کثیری از پزشکان متخصص در قالب اردوی جهادی در بیمارستان حاتم الانبیاء خلیل آباد طی یک روز گذشته و امروز اتفاق بزرگی است، خاطرنشان کرد: اردوی جهادی تخصصی بسیج جامعه پزشکی برگزار شد. به همت سپاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان خلیل آباد برگزار شد.

امام جمعه موقت خلیل آباد با تاکید بر اینکه بیش از 20 متخصص در رشته های مختلف پزشکی در بیمارستان حاتم الانبیاء خلیل آباد در زمینه های چشم، قلب، دندانپزشکی، مغز و اعصاب، پوست، داخلی و … خدمات ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار نفر. در این دو روز توسط پزشکان متخصص به صورت رایگان ویزیت شدند.

جمعه سبزوار دارم


همراهی مردم مهمترین ویژگی دولت سیزدهم است

آیت الله مقیسه گفت: مهم ترین ویژگی دولت سیزدهم همراهی و همگامی با مردم است.

وی گفت: مهم ترین ویژگی دولت سیزدهم همراهی مردم در یک سال از آغاز به کار است.

وی با اشاره به سفرهای استانی دولت و اینکه همه استان ها در یک سال به دقت رصد شدند، گفت: این حرکت در راستای عدالت محوری و کاهش اختلاف طبقاتی صورت گرفت.

مقیسه تقسیمات کشوری را برکت هانری مبارک دانست که رئیس جمهور در سفر اخیر خود وعده آن را داد و افزود: این اقدام موجب افزایش عدالت و توزیع عادلانه بودجه و منابع می شود.

امام جمعه سبزوار با اشاره به اینکه حرکت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب می تواند پیشرفت بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد ادامه داد: یکی از انتظارات از دولت سیزدهم اجرای این بیانیه است.

امام جمعه سرحس:


تخفیف در قیمت برق باید شامل فرتوچی باشد / محاسبه تصاعدی تعرفه برق نسبت به فرتوچی ناعادلانه است

امام جمعه سرهوس با تاکید بر کاهش قیمت برق برای مردم سرهوس گفت: تعرفه برق مردم سرهوس به صورت تصاعدی محاسبه می شود و این ظلم است.

حجت الاسلام محمد بختیاری اظهار داشت: سلمان رشدی شیطان صفت مورد اصابت تیر نامرئی قرار گرفت و بنابر گزارش ها، بینایی و تکلم خود را از دست داد.

امام جمعه سرخس افزود: زمانی که امام خمینی (ره) فتوای ترور ایشان را صادر کرد، تیر از کمان رها شد و اکنون به هدف اصابت کرده و هرکس به آیات الهی توهین کند گرفتار این تیر نامرئی خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع تخفیف تعرفه برق در شهرستان سرحس اشاره و بیان کرد: این موضوع را بارها گفته ایم، یکی از ظلم هایی که در مورد شهر سرحس رخ داده این است که به دلیل گرمای شدید هوا امکان پذیر نیست. وسایل سرمایشی را خاموش کنید و تعرفه برق برای مردم تصاعدی است حساب شده و ظلم است.

بختیاری ادامه داد: تخفیف تعرفه برق شامل سرخس باشد; مردم توان پرداخت هزینه برق را ندارند، یکی از دلایل اوج مصرف در تابستان گرمای زیاد است.

خطیب جمعه سرحس تاکید کرد: نماینده و استاندار باید با جدیت پیگیر تخفیف قیمت برق باشند تا مردم سرحس مشمول این تخفیف شوند.

وی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه خود با اشاره به اربعین حسینی گفت: به موکب حسینی کمک کنید، پرچم موکب میقات الرضا سرخس در نزدیک ترین مکان به حرم حسینی به اهتزاز در می آید.

بختیاری بر کمک و حمایت از موکب میقات الرضا سرخس تاکید کرد و گفت: با کمک به موکب در اربعین ثواب می گیریم و به یاد درگذشتگان خود نذر می کنیم تا آنان نیز از این کشتی امام حسین علیه السلام بهره مند شوند. بر او باد.»

امام جمعه سرحس، مساجد و پایگاه های نماز جمعه را پایگاه اصلی جبهه حق و مقاومت دانست و گفت: مساجد دژ و خانه خداست و باید پایگاه اصلی جوانان، نوزادان و خانواده ها باشد.

وی تاکید کرد: دشمن فرزندان ما را در فضای مجازی با تیرهای آلوده هدف قرار داده است و حضور خانواده ها در مساجد آنها را در برابر آلودگی فضای مجازی ایمن می کند.

بختیاری ادامه داد: مساجد خانه خدا هستند و متعلق به طبقه و طایفه خاصی نیستند و باید به جوانان در مساجد نقش آفرینی کرد و مسائل اجتماعی در مسجد تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید