مساجد نقش مهمی در ساخت تمدن اسلامی دارند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در سفر به استان مرکزی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: خوشبختانه در استان مرکزی می‌توانیم پیشرفت مساجد را به وضوح ببینیم و این استان پیشگام امر با محوریت مسجد است.»

قمی تصریح کرد: بررسی و ترویج الگوی مسجد محوری در استان مرکزی الگویی کامل برای کشور است و باید در ارائه اقدامات در این استان توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: پس از وضعیت ناشی از بیماری کرونا، امروز شاهد رونق فعالیت های مساجد هستیم و میزان علاقه مردم به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و سایر حرم ها نیز افزایش چشمگیری داشته است. جمعیت عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) و اهل بیت (علیهم السلام) نیز نسبت به قبل از ویروس کرونا بسیار بیشتر شده است و همچنین خیرین و هزینه های برپایی تعزیه افزایش و افزایش می یابد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نهضت انقلاب اسلامی با مساجد پیش خواهد رفت و امروز در گام دوم باید کارکرد مساجد را احیا کنیم.

قمی با اشاره به اینکه خوشبختانه روند اجرای اسناد مساجد، روند مقاوم سازی مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی با رویکرد مساجد در استان مرکزی رو به رشد است، افزود: این امر نتیجه راهنمایی ها و حمایت های نماینده فقیه استان است. و این استان در امر مساجد مرکز است. پیشگام است

وی با تاکید بر اینکه موازی کاری در مساجد باید کاهش یابد، گفت: مساجد سنگر جامعه پذیری هستند و نقش مهمی در ساخت تمدن اسلامی دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رسانه ها باید به مساجد و اقدامات معطوف به مساجد توجه ویژه داشته باشند و خوشبختانه مساجد موفق زیادی در کشور داریم که الگو محسوب می شوند و باید هنرمندانه از سوی رسانه ها و رسانه ها برخورد شود. جامعه خوب

وی با تاکید بر اینکه مکتب انقلاب اسلامی نشات گرفته از مساجد است، گفت: امروز بسیاری از مساجد ما در کشور به کانون خیرخواهی مردم و رفع مشکلات مختلف مردم تبدیل شده اند و اقدامات قابل توجهی برای رفع آن انجام شده است. اختلافات بین مردم، مشاوره با مردم و سایر فعالیت های آموزشی و فرهنگی در مساجد و رویکرد سازمان تبلیغات به تقویت مسجد بر محور نقش مردم است.

قمی ادامه داد: توجه مساجد به موضوع خانواده بسیار مهم است و ترویج سیاست های مسجد محور در دستور کار سازمان تبلیغات کشور قرار دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای احیای مضمون با محوریت مسجد باید همت صادقانه و استفاده از ظرفیت جوانان با انگیزه و پرانرژی بود و همه دستگاه ها در این راستا تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 هزار مسجد فعال در کشور داریم که یکی از اولویت های مهم مساجد جهاد تبیین است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید