مسجد سنتی در موزه میراث روستایی گیلان ساخته شد


ساعت: 15:24
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880232

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از آمادگی قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی جهاد سازندگی سپاه کرب کوثر برای احیای مسجد سنتی موزه میراث روستایی گیلان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اعلام این خبر گفت: موزه ها نقش مهمی در ارائه آداب، سنت ها، آداب و رسوم و فرهنگ مردم استان گیلان و سایت دارند. موزه روستایی میراث گیلان از 17 سال پیش با هدف پاسداشت فرهنگ معماری، آداب و رسوم و بوم‌شناسی روستاییان گیلان آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر اینکه نقش فرهنگی موزه ها بستری برای تبادل فرهنگی است، گفت: موزه ها مراکز فرهنگی هستند که خلاقیت همراه با دانش نقش مهمی در حفظ و انتقال آن دارد. میراث معنوی و فرهنگی

وی افزود: بنا به پیشنهاد معاون هماهنگ کننده ستاد مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ستاد آمادگی خود را برای ساخت مسجدی با الگوی معماری سنتی و سازگار با اقلیم و معماری کشور اعلام کرد. موزه میراث روستایی گیلان

لازم به ذکر است، پرونده مجموعه اقدامات حفاظتی میراث معماری روستایی گیلان پس از بررسی و داوری در اسفندماه سال گذشته در فهرست میراث ملی قرار گرفت.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید