مسلمانان لهستانی به کمک پناهجویان گرفتار در مرز می شتابند

در همین راستا، رهبر جامعه مسلمانان لهستان در شرق کشور، Majic ز ای نو نووی، کمک های خودجوش و مردمی را به پناهجویان گرفتار در مرز و همچنین به سربازان و سایر افراد مستقر در مرز ارائه کرده است. منطقه مرزی

به گفته رهبر جامعه مسلمانان لهستان، هویت مسلمان در حمایت از مهاجران در درجه دوم اهمیت قرار دارد و ما به همه کسانی که وارد مرز لهستان شده اند کمک خواهیم کرد، زیرا همه آنها انسان هستند.

روز گذشته نخست وزیر لهستان خواستار اقدام جدی ناتو برای کمک به حل مشکل مهاجران در مرز با بلاروس شد.

نخست وزیر لهستان با درخواست از ناتو برای کمک برای حل و فصل بحران پناهجویان گفت که کشورش به همراه لیتوانی و لتونی احتمالاً طبق ماده 4 اساسنامه ائتلاف نظامی به اعضای ناتو مشاوره مشورتی خواهند داد.

ماتئوش موراوسکی گفت: «فقط ابراز نگرانی عمومی کافی نیست – ما اکنون به گام‌های ملموس و تعهد از سوی همه اعضای معاهده نیاز داریم.

در روزهای اخیر کشورهای آسیب دیده از بحران مهاجرت در اروپا یعنی لیتوانی، لهستان، لتونی و اوکراین به شدت از رویکرد اتحادیه اروپا و ناتو برای مقابله با این بحران انتقاد کرده اند.

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه دیروز با وزرای امور خارجه لهستان و لیتوانی درباره بحران پناهجویان در بلاروس گفتگو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید