مسیرهای سفر ارزان به زودی اعلام می شود/ به دنبال گردشگری زمینی با کشورهای همسایه هستیم


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844239

ضرغامی با اشاره به اینکه اصل طرح سفر کم هزینه تصویب و با بانک ها هماهنگ شده است، گفت: مراحل اجرایی آن برای عملکرد این طرح اعلام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید عزت الله ضرغامی امشب در بازدید از پروژه های گردشگری چالوس درباره نقشه سفر ایران گفت: چند پروژه گردشگری تعریف کرده ایم که گردشگری ارزان جزو اولویت های ما است که ابعاد مختلفی دارد و نه محلی و نه حتی. خارجی.”

وی ادامه داد: در مذاکرات متقابل با دولت تاجیکستان، رئیس جمهور تاجیکستان موضوع گردشگری ارزان قیمت را مورد بررسی قرار داد. زمینگردی و سفر از ایران به تاجیکستان را نشان دادیم، چون از ترکمنستان و ازبکستان عبور می کنیم. ما به دنبال گردشگری زمین هستیم

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: پرواز ایران به دوشنبه تاجیکستان پس از سال‌ها توقف از ۲۲ خرداد آغاز می‌شود. با کشور همسایه ارزان خواهد بود اما اولویت ما سفر به کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان و مذاکرات دو دولت گفت: در این نشست ابعاد گردشگری ارزان قیمت تشریح شد و امام کولی رحمان به این پروژه علاقه نشان دادند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گردشگری زمینی ایران به تاجیکستان از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان می گذرد و با توجه به زبان فارسی مردم سمرقند و بخارا، انگیزه های گردشگری بالایی در این منطقه وجود دارد.

ضرغامی گفت: به دنبال گردشگری زمینی هستیم چرا که گردشگری هوایی گران می شود و آن هم در حالی است که پروازهای ایران ایر به دوشنبه که سال هاست متوقف شده است راه اندازی می شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به دیدار با وزیر راه تاجیکستان از بررسی جاده تهران – دوشنبه خبر داد و گفت: راه اندازی این پروژه می تواند به رونق گردشگری ارزان با کشورهای همسایه کمک کند و این موضوع در اولویت ها قرار دارد. “

وی با اشاره به تخصیص 340 میلیارد تن اعتبار برای خرید صنایع دستی گفت: برای خرید صنایع دستی 10 میلیون تن به ازای هر کارمند در نظر گرفته شد و این مبلغ از حقوق کارکنان کسر و با هماهنگی وزارتخانه ها و امثال آن انجام می شود. سفر ارزان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید