مذاکره با کشورهای همسایه برای فعال سازی مسیر گردشگری دریایی


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900620

حسینی پور گفت: به دنبال فعال سازی مسیر گردشگری دریایی هستیم و مذاکرات متعددی با کشورهای همسایه انجام داده ایم و رئیس جمهور نیز در سفر به کشورهای همسایه این موضوع را در دستور کار خود قرار داد که منجر به توافق شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سیدمحمود حسینی پور صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری به مناسبت روز و هفته جهانی گردشگری در هتل میزبان بابلسر اظهار داشت: گفت و گو یکی از الگوهای موثر برای توسعه گردشگری است که باید اتفاق بیفتد.


وی افزود: اگر وضعیت گردشگری مازندران را رصد کنیم می بینیم که زبان گفتگو را یاد نگرفته ایم و زبان تخصصی گردشگری گفت و گو و تعامل است.


استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر امروزه گردشگری یک منبع درآمد محسوب می شود به این دلیل است که زبان غالب در این کشورها گردشگری است.


این مقام ارشد دولت استانی ادامه داد: در این راستا مولفه های زیادی وجود دارد که امروز گفتمان ما باید متناسب با دغدغه ها باشد و باید آنچه را که لازم است انجام دهیم تا فضای بحث و گفتگو ایجاد شود و بازگشت به گذشته موجب یأس و ناامیدی می شود.


حسینی پور تصریح کرد: جامعه ای که در ناامیدی بماند هرگز توسعه پیدا نمی کند و باید در سه مرحله برای توسعه گردشگری تلاش کنیم.


وی بیان کرد: مرحله اول مدیریت ایده است، یعنی می توانیم موضوع گردشگری را به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های توسعه شهروندان استان در فرهنگ کنونی استان حک کنیم.


استاندار مازندران گفت: مدیریت پندار کار مسئولان نیست، بلکه کار گروه بزرگی از کارآمدترین و نخبگان عرصه علمی، گردشگری، ادبی و هنری است تا شناسایی و معرفی تمام ظرفیت های گردشگری


این مقام ارشد دولتی در استان تاکید کرد: باید دید چه اقداماتی برای ایجاد جلوه گردشگری در کشورهای توسعه یافته انجام شده و باید بررسی کنیم که دلیل اصلی توسعه گردشگری در ترکیه چیست. آیا این مدیریت نتیجه مسئولان این کشور است یا فعالان حوزه گردشگری و بخش خصوصی؟


حسینی پور تصریح کرد: همه مسئولان قبلی استان برای توسعه گردشگری تلاش زیادی کردند اما همه این تلاش ها منجر به گفتمان واحد و مطلوب در زمینه تحرک بخش خصوصی و گردشگری نشد.


وی تصریح کرد: مشکل دوم مدیریت گفتار است که نیازمند اجرای مدیریت اندیشه است و تا یکدیگر را محکوم نکنیم به توسعه نخواهیم رسید و لذا همه محکوم به گفتمان غالب اندیشه هستیم.


استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مازندران با وجود همه ظرفیت های موجود به توسعه گردشگری لازم دست نیافته است زیرا فرهنگ ما نیاز به رشد دارد و توسعه گردشگری به فرهنگ ما بستگی دارد.


این مقام عالی رتبه استانی افزود: اگر بخواهد در مازندران اقدامی انجام دهد باید موانع زیادی را پشت سر بگذارد که در نهایت به عقب نشینی او منجر می شود و باید گفتمان مسلط در استان شکل بگیرد.


حسینی پور تصریح کرد: اولویت دوم ما در استان بعد از کشاورزی، توسعه صنعت گردشگری است و این توسعه باید بر اساس رویه های مشخص باشد.


وی تاکید کرد: از زمان تشکیل دولت سیزدهم 14 سفیر وارد مازندران شدند و بحث گردشگری بیشترین بحث با این سفرا بود و حتی جایگاه کشاورزی به عنوان یکی از مولفه های گردشگری مطرح شد.


استاندار مازندران افزود: دولت نمی تواند مسیر گردشگری را فعال کند، فقط می تواند بستر را فراهم کند، بنابراین این بخش خصوصی است که باید تلاش کند و ما در حال ایجاد بستر برای سرمایه گذاری خارجی در استان هستیم.


نماینده ارشد استانداری تصریح کرد: امروز چیزی به نام مرز جغرافیایی در دنیا وجود ندارد و هیچ چیز منحصر به فرد نیست. بنابراین استان مازندران کند نخواهد شد و سیاست قطعی ما توسعه گردشگری است.


حسینی پور اذعان داشت: دست هر فعال و سرمایه گذار که شوق مازندران به توسعه گردشگری دارد را می فشاریم. با انتخاب مدیرکل گردشگری نشان دادیم که قصد داریم گردشگری را در دستان فعالان گردشگری توسعه دهیم.


وی بیان کرد: همه ما در قبال وضعیت فعلی گردشگری مسئولیم و نباید همدیگر را محکوم کنیم و نادیده گرفتن و انتقاد از زحمات گذشتگان درست نیست و ادبیات ما باید ادبیات جذابی باشد.


استاندار مازندران گفت: قطار توسعه گردشگری استان همه جا در حرکت است و یکی از برنامه های ما در سفرهای شهرستانی بازدید و توسعه بوم گردی است.


حسینی پور گفت: امروز در نظر داریم تمامی فرصت های گردشگری را در یک اتاق شیشه ای قرار دهیم و سرمایه گذاران با انتخاب پروژه ها به صورت شفاف وارد شوند.


وی افزود: هدف ما فعال سازی مسیر دریایی برای گردشگری است و مذاکرات متعددی با کشورهای همسایه داشته ایم و رئیس جمهور نیز در سفر به کشورهای همسایه که منجر به توافق شد، این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.


استاندار مازندران خاطرنشان کرد: پروژه ها و امکانات مهمی در استان داریم که توسط مسئولان قبلی ایجاد شده است.


این کارمند ارشد کشوری در استان ادامه داد: علاوه بر دریا، مناطق کوهستانی منحصر به فردی داریم که منحصر به فرد است، متأسفانه چون نتوانستیم گفتمان واحدی را در استان تشکیل دهیم، در حوزه گردشگری عقب مانده ایم.


حسینی پور گفت: باید به جای دعوا با یکدیگر تعامل داشته باشیم و به فکر توسعه حوزه گردشگری باشیم و همه فعالان گردشگری مازندران را در هر کجای دنیا دعوت می کنیم و دستشان را می فشاریم.

وی خاطرنشان کرد: دو شهر سلامت گردشگری رامسر و مازندران مرکزی را با سرمایه گذاری بخش خصوصی هدف گذاری کرده ایم و بزرگترین شهرهای سلامت کشور و منطقه هستند.


استاندار مازندران یادآور شد: به همه استانداران مازندران تاکید کردیم که با شناسایی تمامی ظرفیت های گردشگری پروژه های این حوزه را فعال کنند.


این مقام ارشد دولتی در استان اذعان داشت: توسعه گردشگری نیازمند همدلی فعالان و نخبگان این حوزه است و متاسفانه نابرابری موجود در این بخش مانع بزرگی بر سر راه توسعه گردشگری مازندران است.


حسینی پور گفت: من به شخصه انگیزه و دغدغه دارم و شخص رئیس جمهور معتقد است که مازندران باید به قطب گردشگری منطقه تبدیل شود.


وی تاکید کرد: ما ایرادات حوزه گردشگری را شناسایی کرده و با آن مخالفت کرده ایم و نباید اجازه دهیم دستگاه های اجرایی ما به اوباش تبدیل شوند. بخشی از این مشکل به بخشنامه ها برمی گردد که باید بررسی و اصلاح شود.


استاندار مازندران گفت: افکار عمومی استان به دنبال این است که جوانان نخبه و تحصیلکرده استان با استفاده از ظرفیت های فراوان این حوزه فعالیت کنند و امروز اگر می خواهید در حوزه گردشگری مانند حوزه کشاورزی رونق داشته باشید. ، باید بپذیرید که نقش نخبگان و فعالان این عرصه بسیار حساس است.


عالی ترین مقام دولت در مازندران گفت: باید به همدلی شما فعالان بپیوندیم تا با توجه به ظرفیت موجود در گردشگری هیچ جوانی در مازندران بیکار نشود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید