مشارکت مردم در امنیت؛ ویژگی مهم آموزه های محمد رسول الله (ص) / ضعف دیپلماسی آب در کشور; مشکل بزرگ عدم ​​تحقق آب ایران از هیرمند است

ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800399

رزمایش محمد رسول الله (ص) و دستاوردهای وی، سالروز شهادت شهید سلیمانی و خصوصیات فردی شهید، 28 و 28 دی، آمدن سیل پشت سر کمال خان و لزوم حفظ حق آبه است. مهمترین محورهای امروز و بلوچستان را اشغال کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر در نماز جمعه این شهر در مصلی فاطمه الزهرا(س) گفت: من و شما برادران و خواهران مؤمن ما را به تقوای الهی دعوت می کنیم. تقوا سپری در برابر گناهان است و انسان را از خطا حفظ می کند.


وی افزود: در طول تاریخ اسلام و در طول زندگی خود به برکت انقلاب اسلامی متوجه شده ایم که در هر زمینه ای دارای قدرت و توان هستیم. دیدم.

امام جمعه ایرانشهر گفت: پیام تعالیم محمد رسول الله (ص) به دشمنان این است که مدافعان امنیت نظام اسلامی قوی، جدی و پایدار هستند و هیچ متجاوزی را به امنیت ولایت تعارف نمی کنند. ، ایالت و منطقه و با مشت آهنین آماده پاسخگویی قوی، فوری، به موقع و هوشمندانه.

وی خاطرنشان کرد: 29 و 21 دی ماه نشانه حسادت دینی مردم عزیز ایران بود که توجه ویژه ای به این موضوع دارند و وجود این کارکرد موجب تحول خواهد شد.

شهید سلیمانی حسادت دینی داشت و مایه تحول بود

این خطبه جمعه اذعان دارد که شهید سلیمانی حسادت دینی و منشأ تحول داشته و به دین عمل کرده است. او در نامه ای به دخترش نوشت عزیزم من از ارتشی هستم که نمی خوابد و نباید بخوابد تا دیگران در آرامش و آرامش من بخوابند، فدای آرامش دیگران.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند هرکس غبطه دینی داشته باشد به کمک انقلاب و نظام می آید. به دلیل همین مشکل، بسیاری از مردم به دلیل نبود این کارکرد، از قطار انقلاب پیاده شدند، چون دلشان به غرب و غرب وابسته است، «محور بودند.

حجت الاسلام بزمانی گفت: مسئولان باید خدمات رسانی مناسب و نظارت دقیق و جدی برای رفع مشکلات زندگی مردم برای تامین نفت، گاز و نان را در دستور کار خود قرار دهند.

رمز موفقیت شهید سلیمانی اطاعت خالص از ولایت فقیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفان سرگزی امام جمعه شهر علی اکبر در خطبه های نماز جمعه این هفته برقراری امنیت گفت: کرد: رمز موفقیت حاج قاسم این بود که خود را در میدان سرباز استان می شناخت. هم توفیقات شهید سلیمانی قبل از شهادت و هم افتخاراتش بعد از شهادت تحت فرمان مقام معظم رهبری بود.

وی تاکید کرد: اگر بخواهم یک کلمه بگویم که کارمندان ما چگونه باید مثل حاج قاسم باشند و به زیباترین شکل مریدان عادی ولی فقیه باشند، باید به قول رهبری عمل کنند. مطمئن باشید همه آنها به سرنوشت شهید سلیمانی خواهند رسید. این راز است. یعنی اخلاص، صداقت، شجاعت، شجاعت، میل به هجرت، عشق به شهادت، جهاد، همه چیز با پیروی از ولی فقیه، امام، رهبر و ولی فقیه حاصل می شود. اگر بخواهیم موفقیت حاج قاسم را رمزگشایی کنیم، شهید سلیمانی اطاعت کرد.

لطفیان سرگزی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در استان گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل رشد سریع جمعیت و محرومیتی که در طول زمان از نظر سرانه فضای آموزشی و نیروی کار متناسب با نیاز در مقایسه با کشور ایجاد شده است. میانگین کشور در رده پایین یک چیز دیگر وجود دارد که باید بتوانیم این شکاف را با روش های عدالت ترمیمی پر کنیم.

دیپلماسی ضعیف آب در کشور

وی افزود: در شرایط فعلی که حجم زیادی آب پشت سد کمال خان متوقف شده و این سد تنها در 80 کیلومتری مرز ساخته شده است، نشان می‌دهد که افغانستان از این اهرم برای تجارت با ایران استفاده خواهد کرد و به ایران فشار خواهد آورد. کشور.”

خطیب جمعه علی اکبر تاکید کرد: مشکل ما دیپلماسی بسیار ضعیف آب کشور است. ایران و به ویژه شورای امنیت باید تصمیم قاطعانه و پاسخ مقتدرانه ای به افغانستان نشان دهند، آن سوی مرز، جایی که بیشتر بودجه افغانستان تامین می شود، اما خودشان با آن موافق هستند و خودشان هم با آن موافق هستند. سعی کنید زیاده روی را محدود کنید. راهنمای کود آب.

وی افزود: همه کارکنان سیستان و استان به اتفاق آرا خواستار حق آبه و آب زیست محیطی تالاب بین المللی هامون هستند، البته نمایندگان استان تهران باید از دولت و شورای تامین آب بخواهند. از سوی دیگر، باید به مقامات افغانستان هشدارهای جدی سیاسی و حتی امنیتی داده شود.

یکی از بزرگترین صحنه های عملیاتی نیروی زمینی سپاه

لطفیان سرگزی گفت: برگزاری گسترده ترین رزمایش ترکیبی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور طی مراحل مختلف، بزرگترین رزمایش مشترک و ترکیبی نیروی زمینی سپاه قدس با عنوان مقدس محمد رسول الله (ص) یکی از بزرگترین رزمایش هاست. صحنه ها نیروها در جنوب شرق کشور عملیات کردند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های مهم و اجرایی معارف اخیر محمد رسول الله صلی الله علیه و آله، قرارگاه قدس سپاه است که با مشارکت نیروهای مردمی و بسیج، نیروی انتظامی و مرزبانان.» و امنیت را دموکراتیک می کند.

علی اکبر حاطب جمعه شهر گفت: متأسفانه برخی گروه‌ها و زبان‌ها سال‌ها به‌ویژه در مراحل مختلف مذاکرات برای رفع تحریم‌ها تلاش کرده‌اند تا دشمنی ظاهری آمریکا با ایران را نشان دهند. در روز غزه و فرار شاه محمدرضا پهلوی خائن.کاهش سوء تفاهم و کاهش حساسیت افکار عمومی نسبت به جنایات ساکنان کاخ سفید.

وی گفت: این یک سوء تفاهم نیست. مسئله اصل موجودیت جمهوری اسلامی است و با مذاکره حل نمی شود، با روابط حل نمی شود. این ایده درستی نیست. آنچه قدرت و استقلال و پیشرفت اسلام و مطابق با اسلام در جهان به عنوان یک پدیده ایجاد کرده است، برای استکبار قابل قبول نیست – مظهر استکبار، آمریکا. این یک تصور اشتباه است که ما اکنون می توانیم با آمریکایی ها بنشینیم و مذاکره کنیم.

نماز جمعه ای که از درد مردم خبری نیست بی روح است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی; امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در قیامت حسابرسی است و باید خود را از گناه و هوای نفس حفظ کنیم.

وی با اشاره به سالروز انتخاب امام جمعه تهران توسط امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: نماز جمعه را نباید کوچک تلقی کرد، زیرا به فرموده امام صادق (ع) قدمی برداشته نیست. در راه نماز جمعه و آتش جهنم از او دور نمی شود.

امام جمعه شهر چابهار گفت: در نماز جمعه باید به مردم توجه شود و اگر مشکلات مردم در نماز جمعه مطرح نشود، نماز جمعه بی روح است.

موسوی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی کشور گفت: مسئولان باید به فکر مردم باشند زیرا برخی خانواده ها در زندگی خود به سطح شکننده ای رسیده اند.

خطیب نماز جمعه شهرستان چابهار با تشکر از پیگیری مشکل جوی فاسد در بندر چابهار گفت: خسارت زیادی به بیت المال وارد شده است و امیدواریم دستگاه قضایی با قاطعیت برخورد کند. عاملان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید