مشاور عالی مقام معظم رهبری: ۲۲ کشور خواهان خرید پهپاد از ایران هستند

مشاور عالی مقام معظم رهبری: ۲۲ کشور خواهان خرید پهپاد از ایران هستند

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه سناریوی جنگ های احتمالی آینده هر لحظه در حال تغییر است، تاکید کرد: سناریوی جنگ های احتمالی آینده باید هوشمندتر و دارای فرماندهی یکپارچه و امن باشد. شبکه و کنترل

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه سناریوی جنگ های احتمالی آینده هر لحظه در حال تغییر است، تاکید کرد: سناریوی جنگ های احتمالی آینده هوشمندتر و دارای شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه و امن است.

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا پیش از برگزاری همایش ملی وضعیت علم و فناوری دفاع مقدس که با محوریت مخابرات در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: (ع)، جریان زمان و پیشرفت روزافزون فناوری های جدید و تنوع اطلاعات، ساختارهای تحلیلی و حتی گفتمان جاری را به چالش کشیده است.

صفوی با بیان اینکه ارتش آمریکا و ناتو فرماندهی جنگ شناختی را آغاز کرده اند، افزود: جنگ ترکیبی و شناختی دشمن ذهن ها و روایت های واقعی تاریخی را به سمت انحراف سوق می دهد و جوانان ما را از پیشرفت، از هویت اسلامی و ایرانی می خواهد. انزوا و تضعیف جبهه مقاومت اسلامی در برابر نظام سلطه.

وی با بیان اینکه دو واقعه بزرگ پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و دفاع مقدس تاریخ ایران، منطقه و جهان را متحول کرده است، گفت: دوران جدیدی آغاز شده و تحول در ارکان قدرت آغاز شده است. و امروز شاهد تغییرات بزرگی در فناوری‌های جدید هستیم.

این استاد جغرافیای سیاسی ادامه داد: آنچه در آینده شاهد خواهیم بود با آنچه تاکنون تجربه کرده ایم متفاوت خواهد بود، البته در بسیاری از مقاطع تاریخی نیز همین اتفاق افتاده است.

رئیس مؤسسه مطالعات علوم و معارف جهان دفاع شهید سلیمانی هشت کلید قدرت را برشمرد و گفت: فناوری های نوین در همه زمینه ها، سهم رو به رشد در تجارت جهانی، رقبای جدید برای قدرت در ابعاد اقتصادی و فرهنگی. چین و جهان اسلام)، قدرت نظامی، حجم ذخایر ارزی بازار و مراکز مالی و مدیریت پولی کلیدهای قدرت هستند.

وی افزود: کارایی و بهره وری یا به عبارتی تولید سرانه افراد که عوامل شکل گیری، آموزش، ساخت و اختراع آن، افزایش قدرت رسانه ها و تسلط بر افکار و اذهان عمومی ملت ها هستند و وجود رهبران قوی و باوقار و مردمی متمدن و متحد و با فرهنگ غنی و هویت و اخلاق ممتاز انسانی خود کلید قدرت نیز به شمار می روند.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا با بیان اینکه مخابرات در زمان جنگ نقش سیستم عصبی را ایفا می کند، ادامه داد: داشتن شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه، داشتن ارتباطات امن و پایدار با قابلیت ارسال صدا، تصویر، متن و تصویر به صورت واقعی. و ایمن سازی هوشمندانه صحنه نبردهای احتمالی آینده یکی از اقداماتی است که باید انجام شود.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تروریست ها در شمال عراق گفت: خداوند به فرماندهان و سربازان نیروی زمینی سپاه که عملیات دقیق توپخانه ای و موشکی را علیه مقرهای ضدانقلاب و مراکز فرماندهی تروریست های مستقر انجام دادند. در عراق صحنه این عملیات را به صورت زنده با هواپیمای بدون سرنشین ساخته و مشاهده کردند.

صفوی با تشریح پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و به‌کارگیری علم و فناوری در نیروهای مسلح، کسب قدرت بازدارندگی و توان هوایی بدون سرنشین نیروهای مسلح را برشمرد و گفت: امروز در نقطه‌ای هستیم. نقطه ای که 22 کشور جهان تقاضای خرید پهپاد از ایران دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ملی جایگاه علم و فناوری دفاع مقدس در 24 آذر 1401، صفوی بستری علمی برای تبیین نقش علم و فناوری در بخش ها و شاخه های مختلف دفاع مقدس است، گفت: شما رفقای قدیمی مخابرات، بنیانگذاران شبکه و مخابرات و سامانه حفاظت مقدس در این جلسات مقدماتی و همایش علمی که برگزار می شود، کارهایی را که در دوران دفاع مقدس انجام دادید، تبدیل به مقاله، کتاب، دایره المعارف، فیلم و … کنید. مستند .

رئیس همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس بر نقش مخابرات در پیروزی دفاع مقدس تاکید کرد و خاطرنشان کرد: شما در دوران دفاع مقدس همه چیز را از هیچ ساختید. اوایل جنگ ما حتی بی سیم PRC70 نداشتیم یا کم داشتیم، اما شما با خلاقیت و ابتکارات علمی و عملی، با توکل به خدا، با مبارزه با رنج و بی خوابی و کم خوابی شب های زیادی و روزها با وجود انواع معایب، چندین مرکز ارتباطی و مخابراتی نظامی HF، VHF و UHF را در جنوب و در خوزستان، در قرارگاه کربلا، در غرب کشور، در قرارگاه نجف، در شمال غرب ایجاد کردید. ، در قرارگاه حمزه سیدالشهدا، در لشکرها و تیپ ها در تهران و مراکز استان ها.

این فرمانده معظم دوران دفاع مقدس افزود: شما باید بگویید که چگونه همزمان سامانه ایجاد کردید، نیرو را آموزش دادید، تجهیزات را خریداری یا ساختید یا از دشمن گرفتید، پس از هر عملیات چگونه آن را تعمیر و نگهداری کردید. 15 گردان عملیاتی را در سامان الائمه برای تجهیز صد هزار نفر در قالب بیش از 34 تیپ و لشکر در عملیات های فاو (بهمن 1364) و کربلای 5 (29 دی 65) تجهیز کردید و چگونه یک پیروزی خلق کردید.

وی خاطرنشان کرد: چگونه پس از فرمان حضرت امان خمینی (ره) در 26 شهریور 1364 برای تشکیل سه نیروی زمینی، دریایی و هوایی در سپاه، سامانه های مخابراتی ایجاد کردید، چگونه صدها کیلومتر کابل ارتباطی زمینی ساختید. در جنوب؟. چگونه حداکثر سیستم را از 2-3 کانال تا چندین ده تلفن بی سیم کانالی که قابل پوشش نیستند، به صورت ثابت و سیار ساختید، چگونه امنیت شبکه مخابراتی را حفظ کردید. همه اینها بدون استفاده از علم و فناوری امکان پذیر نیست.

رئیس همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس شنود سامانه های مخابراتی برد کوتاه و دوربرد دشمن را انجام دادیم، تصریح کرد: چگونه رمز سامانه را شکستید. سیستم بی سیم و مخابراتی پیشرفته راکال چطور مبارزه کردی؟ شما این تحقیق و توسعه و پشتیبانی تخصصی را انجام دادید، چگونه یک سیستم ارتباطی مستقل متفاوت از سیستم کشور ایجاد کردید؟ ثبت نام این کنفرانس

وی افزود: همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به این حوزه از سوی فرماندهی معظم کل قوا در دستور کار قرار گرفته و این همایش به همت پژوهشگاه علوم دفاع مقدس در حال برگزاری است. و آموزش “شهید حاج قاسم سلیمانی” با مشارکت وزارت دفاع و سایر سازمان های نیروهای مسلح و دانشگاه های معتبر کشور در پانزدهم آذر ماه 1401 برگزار می شود. موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید