مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور معرفی می شود


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838595

اسماعیلی با اعلام اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور مطرح شده است، گفت: مساجد مهم ترین پایگاه شکل گیری، تداوم، تثبیت و به ثمر رسیدن جامعه مهدوی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در اختتامیه سومین رویداد ملی فهما و همایش معرفی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در مشهد گفت: تعداد زیادی از مساجد ایران وجود داشت.

وی افزود: امام راحل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رادیو، تلویزیون و روزنامه نداشتند تا نظرات خود را بیان کنند، اما با تشکیلاتی که در شبکه مساجد و تکایا وجود داشت، بیانات، پیام ها و کاست های صوتی ایشان بود. به سرعت تکثیر و اطلاع رسانی شد.”

اسماعیلی خاطرنشان کرد: گاهی به کانون مساجد توجه می کرد و سعی می کرد از ظرفیت سایر بخش ها استفاده کند اما به هیچ وجه جایگاه مساجد را پیدا نمی کرد. در جشنواره فیلم فجر از رئیس سازمان سینمایی خواسته شد تا بخشی از فیلم های نمایش داده شده در این جشنواره را از سینماهای سیار مناطق فقیرنشین و فقیرنشین به نمایش بگذارد.

وی همچنین گفت: مساجد مهم ترین پایگاه شکل گیری، تداوم، تحکیم و رسیدن به جامعه مهدوی هستند. امام راحل مساجد را قلعه‌هایی می‌دانند که باید حفظ شوند و بر این اساس دولت سعی کرده به مساجد توجه ویژه داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع جهاد، توضیح داد: ایشان این را جهاد نامیدند و امروز به آن به عنوان یک وظیفه نگاه می شود. اکنون با جبهه ای از رسانه های یهودی، عربی و صهیونیستی روبرو هستیم که به دنبال معرفی ناکارآمدی حکومت دینی و نظام اسلامی برای حل مشکلات جامعه هستند و بر این اساس طرح نارضایتی مردم را دنبال می کنند.

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره حذف ارز ترجیحی گفت: نتایج بررسی همه مراکز اقتصادی نشان داد که نحوه پرداخت یارانه به دست مردم نرسیده است و در حال حاضر میزان یارانه ریالی دولت به مردم منتقل می شود. خود مردم می توانند به صلاحدید خود خرج کنند.

وی افزود: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مردم را از شکست خوردن ناراضی کند. زیرا قبل از اجرای این طرح، دولت برای جلب اعتماد مردم به دولت و همچنین حمایت رهبر معظم انقلاب، پول را به حساب مردم واریز می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توضیح حرکت جدید دولت در توزیع عادلانه یارانه ها گفت: طی دو هفته گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به اطلاع رسانی یارانه ها به مردم بود. شبکه گسترده ای از مساجد در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند برای بیان جنبش های دولتی و تبیین فعالیت ها مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید