مشکلات حاشیه نشینی ناشی از کم کاری و بی تفاوتی مدیران است


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895578

ابراهیم حمیدی با اشاره به اینکه عمده مشکلات حاشیه نشینی ناشی از بی توجهی و بی توجهی مدیران مربوطه بوده است، گفت: برخی از واحدهای ساخته شده در حاشیه شهر کرمان به گونه ای است که ساخت آنها حداقل شش ماه به طول انجامیده است و این امر نشان می دهد که دستگاه های ذیربط به تعهدات نظارتی خود به موقع و مستمر عمل نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه ای کرمان از جمله منطقه شهید همت و منطقه 14 معصوم با اشاره به اینکه وضعیت برخی از مناطق حاشیه شهر کرمان، در حال انجام است. که برای شهری مدرن محسوب می شود، هشدار دهنده است، گفت: مشاهده این وضعیت آشفته موجب ناراحتی و شرمساری تعدادی از شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود و در این زمینه باید توجه داشت که با عدم توجه لازم به این مناطق، ما با دست خود شهروندان کلاس پنجم و ششم را ایجاد می کنیم که از سلامت، تحصیل و غیره محروم هستند. .. محروم هستند و صدها آسیب اجتماعی به دلیل این وضعیت ایجاد می شود.

وی به فقر فرهنگی و اقتصادی در مناطق حاشیه نشین اشاره و تصریح کرد: عده ای با سوء استفاده از شرایط موجود و با تصرف حاشیه شهر و فروش آن به افراد به دنبال سود و منفعت هستند.

نماینده ارشد قوه قضائیه در استان کرمان گفت: وضعیت کنونی حاشیه نشینی در اطراف شهرها از جمله شهر کرمان نتیجه بی توجهی برخی مدیران است که در جای خود قابل ردیابی است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی همچنین به ساماندهی نقاط اشغالی اشاره و بیان کرد: دستگاه ها مشکلات زمانی مربوط به حاشیه نشینی و مطالبه گری را از دستگاه قضایی گزارش کنند.

رئیس قاضی استان کرمان با اشاره به اینکه نیازمندان واقعی و بی خانمان این مناطق باید ساماندهی شوند، تصریح کرد: اکثر حاشیه نشینان درگیر فقر فرهنگی و اقتصادی هستند و باید آموزش ببینند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: اگر دولت و مسئولان مسکن در سال های پس از پیروزی انقلاب توجه جدی به حوزه مسکن داشتند و مردم از توان دولت در تامین مسکن ناامید نمی شدند. که لازم بود، این حوادث رخ نمی داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید