لزوم برخورد شهرداران با پدیده حاشیه نشینی/ مشکلات کرمانشاه در قالب هشت محور شناسایی شد.

ساعت: 22:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801996

این موضوع در دیدار استاندار کرمانشاه با شهرداران مطرح شد؛

در دیدار استاندار کرمانشاه با شهرداران، جایگاه و نقش شهرداری ها و شوراها در الگوهای حکمرانی شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در دیدار استاندار کرمانشاه با شهرداران، جایگاه و نقش شهرداری ها و شوراها در الگوهای حکمرانی شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

89d63396 82f9 490b a212 6b1c1c518700 خبر خاکستری


لزوم برخورد شهرداران با پدیده حاشیه نشینی در کلانشهر کرمانشاه

به گزارش مرصادنیوز، بچمن امیری مقدم امروز چهارشنبه در نشست با شهرداران استان کرمانشاه اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم را از اولویت های مهم مدیریت شهری برشمرد.

استاندار کرمانشاه شهرداران را به مشارکت مردم برای مدیریت هر چه بهتر شهرها تشویق کرد و به آنان تاکید کرد: بدون مشارکت مردم مشکلات شهر حل نمی شود و موفقیت حاصل می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز مدیریت شهری باید به دنبال راهکارهای کلان و اساسی برای رفع مشکلات باشد.

امیری مقدم گفت: مدیری که در کارش موفق باشد و پیشرفت کند بی شک در کارش رشد می کند اما مدیران ناموفق باید با جایگاه خود خداحافظی کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان ها افرادی داریم که شایسته خدمت هستند، حیف است که مدیریت شهری را به افرادی بسپاریم که فقط دنبال عنوان هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: شهردار خوب باید به دنبال شهر زیبا و کسب درآمد پایدار باشد که یکی از بهترین راهکارها در این مسیر برای جذب سرمایه گذار و مشارکت مردم در پروژه ها است.

وی افزود: در بحث ایجاد درآمدهای پایدار باید اعتماد سرمایه گذاران و بخش خصوصی را جلب کرده و آنها را به کار انداخت.

امیری مقدم همچنین بر لزوم توجه همه جانبه به تحقق شهرهای هوشمند تاکید کرد و گفت: بدون شک هوشمندی می تواند آینده شهرها را روشن کرده و آنها را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد.

مدیر ارشد استانداری کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود بر زیباسازی شهرها تاکید کرد و اذعان داشت: باید تلاش کنیم از درختان میوه در پارک ها و تفرجگاه ها استفاده کنیم زیرا در حال حاضر کاشت کاج آسیب جدی به خاک وارد می کند.

امیری مقدم همچنین بر لزوم برخورد با پدیده حاشیه نشینی تاکید کرد و گفت: شهرداری ها باید از توسعه و گسترش این پدیده خطرناک جلوگیری کرده و در این راستا از صدور مجوزهای غیرقانونی خودداری و بر این موضوع نظارت دقیق داشته باشند.

وی رسیدگی به مسائل مربوط به شهرسازی و معماری را بر عهده شهرداری ها دانست و گفت: نظارت دقیق شهرداری ها بر ساخت و سازها جایگاه مهمی در زیباسازی فضای شهری دارد و باید تلاش کنیم از این پس ساخت و ساز بدون نظارت و کنترل توسط کشور انجام نشود. بر. “

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ورودی شهرها باید به دقت کنترل شود و برای کسب و کار و ساماندهی آنها در مکانی که منظره شهر مختل نشود، اجازه مشاغل مزاحم در این مناطق داده نشود.

bf8d6238 e2df 4a79 a731 ffb90c12169f خبر خاکستری

مشکلات کرمانشاه در قالب هشت محور شناسایی شده است


به گزارش مرصادنیوز، نادر نوروزی امروز چهارشنبه در نشست استاندار کرمانشاه با شهرداران که در این استان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری یک نهاد خدماتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

شهردار کرمانشاه افزود: توسعه در هیچ کشور و استانی اتفاق نمی افتد مگر اینکه از عمران شهری عبور کند و اگر شهرها در بخش های مختلف توسعه پیدا نکنند موفق نمی شویم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود 70 درصد جمعیت در شهرها زندگی می کنند، مسکن شهری، اشتغال و محیط شهری موضوعات مهمی هستند که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

نوروزی گفت: برنامه مشکل محوری را برای کلانشهر کرمانشاه تبیین کرده ایم که در قالب 8 محور طراحی شده و برای رفع مشکلات نیازمند هم افزایی و تعامل مردم و سایر دستگاه های دولتی هستیم.

شهردار کرمانشاه افزود: در برخی بخش ها با عقب ماندگی مواجه هستیم که می طلبد برای رفع این مشکلات تلاش مضاعف کنیم و تعامل با مردم و دولت در این راه بسیار موثر خواهد بود.

d06df309 ab3b 43ed 87e2 f2b94e605d39 خبر خاکستری


طراحی شهری نقش بسیار مهمی در هویت سازی شهروندان دارد

به گزارش مرصادنیوز، منوچهر فهری امروز چهارشنبه در نشست استاندار کرمانشاه با شهرداران که در استانداری برگزار شد، گفت: از 35 شهردار عضو سازمان همیاری شهرداری های استان ها، 26 شهردار از دینور انتخاب شدند. و گیلانحرب هنوز شهردار انتخاب نکرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: اعمال سلیقه شخصی و سلایق محوری آفت بزرگی در مدیریت شهرها و جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: برای برون رفت از مشکلات و موانع موجود در شهرستان ها باید برنامه جامع و چشم انداز 20 ساله تدوین شود تا بتوانیم کارها را انجام دهیم.

فهری بیان کرد: در حوزه حکمرانی چه در شهرداری ها و چه در شورای شهر باید راهبردی اساسی برای برشمردن مشکلات شهر و برنامه ریزی برای رفع آنها داشت.

وی آموزش و پرورش را حلقه مفقوده شهرداری عنوان کرد و گفت: باید این کمبود را در همه عرصه ها بپذیریم و به آموزش و پرورش توجه بیشتری داشته باشیم، شهرداران باید با جدیت و تلاش تمام در خدمت مردم باشند و همواره در این راستا گام بردارند.

فهری همچنین توجه به سیما و منظر شهری را موضوع مهمی دانست و ادامه داد: لزوم توجه و ارتقای سیما و منظر شهری و طراحی شهری جزء بسیار مهم و حساس هویت شهروندان یک شهر است. .

معاون هماهنگی عمران استاندار کرمانشاه افزود: استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در حکمرانی و توسعه شهری و پیشرفت شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید