مازندران نباید مظهر فرهنگ های وارداتی باشد/ لزوم تعامل شهرداران و شوراها برای حل مشکلات مردم


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915604

محمدی لائینی گفت: استانی با پیشینه فرهنگی گسترده و خاستگاه مهم نباید مظهر فرهنگ های وارداتی باشد، بلکه باید فرهنگ بومی مازندران حفظ و تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی صبح امروز در همایش شهرداران استان مازندران با بیان اینکه اگر شهرداری خوب کار کند 50 درصد رضایت مردم از دستگاه های اجرایی جلب می شود، گفت: متاسفانه شهرداران و شوراها پدر ملت با ناهماهنگی آن هستند.» بنابراین باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

محمدی لائینی تاکید کرد: شهرداران باید با امام جمعه هماهنگی داشته باشند زیرا مدیریت امور مذهبی، اجتماعی و مذهبی با هماهنگی این دو بهتر انجام می شود.

وی با بیان اینکه شهرداران باید به مناسبت های مذهبی از جمله شهادت و ولادت بیشتر توجه کنند، تصریح کرد: در روزها و مناسبت ها باید محیط شهری با فضایی مناسب رنگ و بوی مذهبی پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: توسعه مستمر شهرها موضوع مهمی است که باید مورد توجه شهرداری ها قرار گیرد و در کنار تبلیغات مختلف محیطی، مسائل معنوی مانند نماز برای تقویت بعد معنوی مورد توجه قرار گیرد. انسان را باید در نظر گرفت نه فقط آثار مادی و دنیوی.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل مازندران باید توسط شهرداری ها حفظ و تاکید شود تا مردم با فرهنگ و نمادهای ملی و محلی مازندران آشنا شوند، گفت: این اقدامات باید به گونه ای باشد که مسافران و گردشگران با اسناد و مدارک آشنا شوند. ، مفاخر و مشاهیر مازندران.

وی تصریح کرد: مازندران با پیشینه فرهنگی گسترده و خاستگاه های مهم خود نباید مظهر فرهنگ های وارداتی باشد، بلکه باید فرهنگ بومی مازندران حفظ و تقویت شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه حاشیه شهرها باید مورد توجه قرار گیرد چرا که آسیب بیشتر در حاشیه شهرها است، گفت: اکثر روستاییان به دلیل مشکلات مالی در حاشیه شهرها زندگی می کنند و این افراد باید باشند. مورد عنایت قرار گیرد زیرا توجه به افراد محروم مورد رضایت خداوند است.

نماینده ولی فقیه در مازندران توجه به سلامت و ورزش و وجود فضاهای ورزشی در شهرها را بخشی از راهبرد حفظ سلامت نهاد شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: شهرها باید از نظر اماکن ورزشی غنی باشند. امکانات جادار و باید ارزان برای زنان فراهم شود

محمدی لائینی تصریح کرد: استراحتگاه ها مانند کمیسیون های بند 100 و 99 نباید منبع درآمد شهرداری ها باشد زیرا این موضوع خود به خود جریمه شدن افراد را برای کسب درآمد برای شهرداری ها به دنبال دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید