لزوم توجه رسانه های استانی به فرهنگ مردم محلی/رسانه ها برای کمک به دولت و کارکنان در حل مشکلات


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840100

ایمان شمسایی گفت: روزنامه های محلی و استانی باید با همین فرهنگ و مذهب بومی به موضوعات بپردازند و باید به آن افتخار کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، ایمان شمسایی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای شمال کشور به همت محمودآباد با اشاره به اینکه رسانه های محلی به دین و فرهنگ بومی توجه دارند، اظهار کرد: رسانه های محلی و استانی این کار را نمی کنند. در رسانه ملی هم باید همین کار را کرد، اما روزنامه های محلی و استانی باید با همین فرهنگ و مذهب محلی به مشکلات نگاه کنند و به آن افتخار کنند.

وی رویکرد دولت و وزارت ارشاد به رسانه های داخلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: توجه ویژه به استان هاست و ما ثابت می کنیم که ایران تهران نیست. در رتبه بندی امسال روزنامه ها اما 15 امتیاز به نتیجه چاپ های استانی اضافه شد که ویژه این نشریات می شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگاری را شغل و رسانه ای برای سکونت خواند و گفت: پاساژ نیست بنابراین باید به این صنف توجه ویژه شود و بر اساس اصل 47 ق.م. خبرنگاران قانون مطبوعات باید بیمه شوند و این امر الزامی است و اگر رسانه خبرنگار خود را بیمه نکند از خدمات محروم می شود.

وی امنیت شغلی در حرفه خبرنگاری را یکی از معضلات شغلی عنوان کرد و افزود: جدیت بیشتر محتوا در کنار آمایش سرزمینی برای محاسبه فرصت هایی که رسانه ها باید به آن توجه کنند بسیار مهم است.

شمسایی بر سواد رسانه ای تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در عرصه رسانه با جنگ نرم مواجه هستیم باید به تولید محتوای با کیفیت توجه کنیم.

وی افزود: رسانه های محلی و استانی در بحث توزیع آگهی ها و سایر مسائل حقوقی مورد حمایت قرار می گیرند و همچنین در جهاد نیز توضیح آن همان ماده 2 قانون مطبوعات است. برای حرکت.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از ظرفیت رسانه ای استان های شمالی خاطرنشان کرد: فرآیند کیفی.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز رسالت رسانه را روشنگری و عدالت خواهی عنوان کرد و گفت: رسانه ها باید دولت و مسئولان را برای حل مشکلات کشور از هر جهت گیری سیاسی یاری کنند.

روح الله سلگی مازندران را منطقه ای نخبه برشمرد و افزود: سرانه جمعیت نخبگان این استان دو برابر میانگین کشوری است که نشان از ظرفیت عظیم در علم و دانش دارد.

وی خواستار کمک نخبگان رسانه ای در حل مشکلات استانی و کشوری شد و گفت: هدف رسانه به دور از بطالت و رفتارهای هیجانی مطالبه گری برای حل مشکلات و روشنگری است.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد: رسانه ها در راستای شناسایی مشکلات و معضلات استان مازندران گام بر می دارند و می توانند در مبارزه با فساد و جنگل زدایی که همواره یکی از مشکلات اصلی مازندران است کمک شایانی کنند.

سلگی گفت: متأسفانه برخی رسانه های بیگانه چشم خود را بر برخی واقعیت های جهان می بندند و سکوت می کنند، در حالی که عدالت خواهی و آزادی در برابر میکروب های فساد علیه ملت است. ایران واقع شد، بمانیم.

وی همچنین با اشاره به آخرین سیاست های دولت در خصوص اصلاح ارز ترجیحی، افزود: این تصمیم بسیار متمرکز و به نفع مردم خواهد بود که از خروج میلیاردها تن یارانه از کشور جلوگیری می کند. .

معاون استاندار مازندران بر همکاری مسئولان با اصحاب رسانه تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی همه مسئولان باید با همه کسانی که در قلب ایران عزیز هستند و ایران را دوست دارند دست بدهند و رسانه ها را در مسیری همراهی کنند. آگاهی برای جلوگیری از سوء استفاده. «از رسانه های خصمانه اجتناب کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید