مشکلات درمانی بیمه شدگان رصد می شود


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893013

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیازهای مختلف درمانی بیمه شدگان برای ما مهم است و این امر در سطح کشور توسط مسئولان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، بهداشت و درمان یکی از مقوله ها و دغدغه های مهم افراد جوامع مختلف است که وقتی سلامت افراد جامعه در معرض تهدید قرار می گیرد، زندگی جوامع با چالش جدی و حتی مواجه می شود. فرصتی برای نابودی این جوامع

امروزه با رشد علم و دستاوردهای علمی و پزشکی، خطرات مرگ و میر ناشی از بیماری های مختلف تا حد زیادی کاهش یافته است، اما مشکلاتی مانند توزیع ناعادلانه امکانات، هزینه های بالای درمان، عدم دسترسی به خدمات پزشکی در زمان و زمان مناسب همچنان بر سلامت افراد جوامع مختلف تاثیر می گذارد. بر این اساس سیاستمداران، مدیران باید در جهت کاهش معایب تلاش کنند تا سلامت جامعه در ابعاد مختلف بیماری ها حفظ شود.

در سال های گذشته تا به امروز به منظور توجه به مطالبات شهروندان در یک جامعه در زمینه درمان، موضوع بیمه و پرداخت هزینه های درمانی توسط ادارات و سازمان های مختلف در دستور کار قرار گرفته است و این موضوع موفقیت های چشمگیر و موثری داشته است، اما همچنان مشکلاتی وجود دارد.

در همین راستا، افراد نیازمند و کم درآمد جامعه و کسانی که بیمه سلامت دارند، گاهی از گرانی فعالیت های درمانی گلایه می کنند و می گویند با وجود اینکه تحت پوشش بیمه سلامت هستیم، پرداخت هزینه های درمانی با وجود اشتراک اندک بیمه ها. و عدم پوشش پزشکان متخصص در پرداخت هزینه های درمانی مشکل ایجاد می کند.

این مشکل از سوی برخی بیمه شدگان بیان شده و زمانی که افراد تحت پوشش تمایل به مراجعه به پزشکان مجرب در زمینه های مختلف دارند، اما از آنجایی که تامین اجتماعی درصد کمی از هزینه ها را پرداخت می کند، هزینه های درمانی شهروندان افزایش می یابد.

این شهروندان در درخواست های جداگانه ای از خبرنگار این پایگاه خبری خواستار تمدید چتر تامین اجتماعی و شنیدن درخواست خود از سوی مسئولان مربوطه شدند که در این شرایط در این شرایط با توجه به محرومیت ها و همچنین اقتصادی شرایط مردم، تامین اجتماعی نیازمند تعهدات بیمه ای و حمایت بیشتر از بیمه شدگان با گسترش همکاری با پزشکان مجرب است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: سازمان تامین اجتماعی بر اساس تعداد بیمه شدگان در حوزه درمان خدمات ارائه می کند و در نظر دارد تعداد تخت ها را افزایش دهد. کلینیک عمومی با توجه به سطوح مختلف جمعیت بیمارستان.

سراق سحر با بیان اینکه خدمات درمانی مختلفی در بیمارستان شهدای گمنام، پلی کلینیک تخصصی گچساران و بیمارستان یاسوج ارائه می شود، اظهار داشت: با طرح مسائل درمانی با سازمان تامین اجتماعی مرکزی اعلام شد که شهر یاسوج و سایر نقاط استان کهگیلویه و بویرا احمد، به دلیل احتمال مهاجرت نیاز به افزایش وظایف پزشکی بیشتر است.

وی افزود: نیازهای مختلف درمانی بیمه شدگان برای ما مهم است و در سطح ملی و استانی پیگیری می شود و دغدغه و تلاش برای مطالبات مردم در این حوزه وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید