مشکلات ساخت و ساز مدارس بویراحمد در حال بررسی است

ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779204

مدیر نوسازی مدارس استان از رسیدگی به مشکلات دو مدرسه شهید محمد الدوره طلحسرو و شهید سیاواس بلکو خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به ویروس کرونا صبح زاگرس، این ویروس طی یک سال گذشته مشکلات مختلفی را در نقاط مختلف جهان ایجاد کرده است و بازارها، مشاغل، آموزش، برنامه ها و جشنواره های علمی، هنری و فرهنگی را تعطیل کرده است.

اما علاوه بر آسیب ها و مشکلات ناشی از ویروس کرونا، امکان پیگیری و اجرای برخی برنامه ها و مشکلات توسعه در بخش های مختلف وجود داشت.

در این راستا توجه به تکمیل پروژه‌ها و رفع مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف شود.

در این راستا طی یک سال گذشته مدارس به دلیل تاج گذاری با تعطیلی مواجه بوده و این تعطیلی ها ممکن است توجه به توزیع امکانات و همچنین رفع مشکلات در حوزه ساخت و ساز را در پی داشته باشد.

اگرچه تلاش ها و اقدامات مختلفی برای توسعه و تکمیل مشکلات مدارس صورت گرفته است که تاثیر آن را با شروع حضور در مدارس می توان مشاهده کرد، اما به دلیل عدم اشراف و اطلاعات کافی هنوز مدارسی هستند که دارای مشکل و نیاز هستند. به رسیدگی شود.

روستاییان ساکن در اطراف یاسوج در این خصوص به مشکلات دو مدرسه شهید محمد الدوره طلحسرو و مدرسه شهید سیاواس بلکو اشاره کردند و گفتند: این مدرسه با آجر، مقداری سیمان و مقداری شن و ماسه سرپا بود، اما شرایط مدارس هنوز خوب نیست

اهالی طلحسور نیز اذعان می کنند: سرویس بهداشتی مدرسه وضعیت خوبی ندارد، هرچند تلاش می شود با همکاری یک گروه جهادی مشکلات آن برطرف شود.

اهالی منطقه بلکو نیز در این رابطه اظهار داشتند: مدرسه شهید سیاوش در وضعیت نامناسبی قرار دارد و تنها یک سرویس بهداشتی دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در گفتگو با صبح زاگرس گفت: پس از اعلام مشکلات مدارس اقداماتی از سوی آموزش و پرورش انجام می شود. در همین راستا آموزش تعدادی از مدارسی که سرویس بهداشتی آنها دچار مشکل شده اند اعلام و مناقصه برگزار می شود.» خدمات دولتی ارائه می شود.

کرمی گفت: بحث نوسازی مدارس به دو بخش تعمیرات جزئی که بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و تعمیرات اساسی که بر عهده معاونت تعمیرات است، تقسیم می شود.

وی افزود: اگر مدرسه ای از نظر سرویس بهداشتی مشکل داشته باشد، مشکلات آن از خود آموزش و پرورش بررسی می شود، اما با مکاتبه با آموزش و پرورش در مورد این دو مدرسه یعنی شهید محمد الدره تل خسرو واقع در فرعی اول. مدرسه و مدرسه شهید سیاوش «راهنمایی هایی برای کمک به آنها خواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: سال گذشته 80 چشمه سلامت در مدارس فاقد سرویس بهداشتی استان اجرا شد و امسال نیز 11 میلیارد تن اعتبار برای احداث سرویس بهداشتی مدارس در اولویت قرار گرفت. اداره آموزش و پرورش. روند انتخاب پیمانکار در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید