مشکل بزرگ استقلال در دربی

مشکل بزرگ استقلال در دربی

دربی بزرگ کلان شهرها در هفته بیست و سوم لیگ برتر این هفته به میزبانی پرسپولیس برگزار می شود. دیداری فوق العاده حساس که می تواند در تعیین قهرمان این فصل بسیار مهم باشد. استقلالی که در این فصل شکست نخورده به مصاف پرسپولیسی می رود که برای زنده ماندن از شانس قهرمانی در این فصل نیاز مبرمی به 3 امتیاز دارد.

در واقع اگر پرسپولیس نتواند در دربی پیروز شود تقریباً از جام قهرمانی دور می شود و استقلال به جام قهرمانی بسیار نزدیک می شود. خیلی ها معتقدند دربی ربطی به وضعیت دو تیم در جدول ندارد و هر تیمی که در روز دربی روحیه بهتری داشته باشد می تواند برنده مسابقه باشد.

نکته جالب درگیری های دو تیم در سال های اخیر این است که 4 سال از آخرین پیروزی استقلال در دیدار مقابل رقیب سنتی می گذرد. اگرچه آبی ها در دو فصل اخیر دو بار پرسپولیس را در جام حذفی برده اند، اما طبق قوانین فیفا، نتیجه بازی در پایان 120 دقیقه محاسبه می شود و ضربات پنالتی تنها برای تعیین تیم برنده است.

آخرین بازی که آبی ها موفق شدند پرسپولیس را در این دیدار شکست دهند، به اسفند 96 برمی گردد که استقلال با یک گل وریا گفوری، کاپیتان فعلی خود، پرسپولیس برانکو را شکست داد. هدایت “آبی ها” در این فصل توسط وینفرد شفر آلمانی انجام شد. پس از این دیدار تا کنون 9 دربی برگزار شده و دربی سوپرجام به دلیل غیبت استقلالی ها 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد. از 9 دربی، 3 پیروزی نصیب پرسپولیس شد و سایر دیدارها با تساوی به پایان رسید.

همچنین فرهاد مجیدی، سرمربی کنونی استقلال در این دیدار هرگز به عنوان سرمربی موفق به شکست پرسپولیس نشد و اگر آبی‌ها در روز پنجشنبه موفق به این کار شوند، فرهاد برای اولین بار طعم پیروزی را در این دیدار به عنوان سرمربی می‌چشد.

باید دید نتیجه دیدار این هفته چه خواهد شد و آیا استقلال به این حسرت 4 ساله پایان می دهد یا این حسرت 5 ساله.

دیدگاهتان را بنویسید