یادآوری استقلال 6 در دربی پیش از دربی

یادآوری استقلال 6 در دربی پیش از دربی

منصور رشیدی درباره دربی پایتخت که پنجشنبه هفته جاری در هفته بیست و سوم لیگ برتر برگزار می شود، اظهار داشت: استقلال در ابتدای نیمه دوم به دلیل ابتلای بازیکنانش به ویروس تاج شرایط خوبی نداشت اما با گذشت زمان بهبود یابد آبی ها برای جذب سیاوس یزدانی و محمدحسین مرادمند به سختی تلاش کردند اما آمدن رافائل سیلوا خط دفاع را بهتر کرد. شاگردان فرهاد مجیدی در شرایط روحی و البته تاکتیکی خوبی هستند. پرسپولیس در دیدار قبلی خود نیز بهتر از قبل عمل کرد.

وی افزود: دربی ربطی به شرایط قبلی تیم ها ندارد. هر تیمی که استرس نداشته باشد و از فرصت ها استفاده کند برنده است. من استقلالی هستم و دوست دارم تیمم برنده شود، اما اول از همه دوست دارم یک بازی خوب ببینم، مسابقه ای که حاشیه نداشته باشد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره اظهارات دو باشگاه علیه یکدیگر تصریح کرد: معمولا مربیان و بازیکنان نابینا هستند یا با هم صحبت می کنند. نوشتن بیانیه های باشگاه یک کار آماتور است. آنها باید بدانند که استقلال و پرسپولیس میلیون ها هوادار دارند. بیانیه نویسی روی عملکرد هر دو تیم تاثیر منفی می گذارد و کار درستی نیست.

رشیدی درباره خاطراتش از دربی هایی که به عنوان دروازه بان بازی کرد، گفت: یادم می آید یکی از دربی ها در زمستان برگزار می شد. در این صحنه توپ به تیر افقی برخورد کرد و من آن را گرفتم، اما داور معتقد بود توپ از خط عبور کرده و آن را گل اعلام کرد. بعداً عکسی روی صحنه منتشر شد که توپ علامت گذاری نشده بود. نمی دانم در چند دربی بازی کرده ام، اما برد، باخت و تساوی را تجربه کرده ام. در دربی سال 77 اتفاقات زیادی افتاد که 6 گل زدیم. در فرهنگ ما گفتن مناسب نیست و نمی خواهم زیاد بگویم. متاسفانه باشگاه من و چند بازیکن را متهم به دسیسه با حریف کرد! من چهار گل زدم و مرحوم ناصر حجازی دو گل زد.

او گفت: از اتهاماتی که به من وارد شد بسیار ناراحت شدم. وقتی باشگاه با ما تماس گرفت، توضیح دادیم که این اتهامات صحت ندارد، آنها به من بدبین بودند و نمی دانید آن روزها را چگونه با غم و رنج و بدبختی گذراندم، مدتی در انزوا بودم و بسیار افسرده بودم. قرار بود بروم خانه، در این بازی مسائل زیادی وجود داشت که نمی‌خواهم مطرح کنم چون سال‌ها گذشته و ارزش دیگری ندارند، درست است که اتفاقات زیادی در فوتبال می‌افتد، اما نتیجه دربی 1952 عادی نبود.

دیدگاهتان را بنویسید