مصدومیت کشتی گیران بازی های آسیایی / عدم قهرمانی در تیم مافیایی فدراسیون کشتی 2015


ساعت: 17:38
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837792

پیشکسوت مبارزات کشور گفت: تعویق مسابقات آسیایی و عدم حضور تیم ایران در این بازی ها به ضرر ما بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام مشتاقی کشتی گیر پیشکسوت کشور درباره همزمانی بازی های آسیایی و جام جهانی گفت: به نظرم تعویق بازی های آسیایی به ضرر ما بود چون دو تیم خوب در فرانسه داریم. این حاصل تلاش 8 ساله نوجوانان ماست که پشتوانه خوبی برای این رشته شده است. خوشبختانه فدراسیون به خوبی این رزمی کاران را آموزش می دهد. ما افراد خوبی در مبارزه داریم. به ضرر تیم ایران در بازی های آسیایی شرکت نکرد.

وی گفت: ما دو تیم بودیم، اشتباه کردیم، تیم اصلی ما هم به آسیا و بعد از آن جهان رفت و ضرر کردیم، در گذشته بچه های ما در تهران قهرمان جهان شدند و 15 روز بعد رفتیم. بازی های آسیایی که در چند وزن شکست خوردیم و حاجی زاده قهرمان جهان نتوانست انتظارات بازی های آسیایی را برآورده کند یا در بازی های آسیایی تهران 8 مدال طلا کسب کرد و بعدها در جام جهانی لهستان همه تیم ها بودند. نابود. در مسابقات آسیایی که کشتی گیران مصدوم هستند، حضور دو تیم خوب است.

ملی پوش سابق کشتی فرنگی در ادامه درباره شانس تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت های صربستان گفت: خوشحالم که تیم ملی کشتی ما خیلی خوب است و می توانیم برای مسابقات جهانی روی آنها تمرکز کنیم. جام جهانی امسال به دلیل غیبت تیمی روس ها برای ما خیلی خوب است. پارسال هیچ کدام از طلاهایی که گرفتیم با روسیه نبود و بچه های ما با آن کشور بازی نکردند. غیبت روس ها باعث می شود تیم ملی ما از تیم جلوتر باشد. اگر الان خوب تمرکز کنیم، سال گذشته را دوم می کنیم، اما خیلی سخت است. سال گذشته این مسابقات حدود دو سال پس از شیوع بیماری عروق کرونر قلب و کنار گذاشتن کودکان و ورزش های نامنظم برگزار شد. امسال با وجود غیبت روس ها، مسابقه سخت تر است. اما می توان تیم ما را با قهرمانش روی سکوی اول جایگزین کرد.

بهرام مشتاقی با اشاره به تحریم های روسیه در این زمینه و تلاش آنها برای حضور در مسابقات از طریق اتحادیه جهانی کشتی، گفت: فکر می کنم روس ها به دلیل نفوذ زیادشان قطعاً موفق خواهند شد، زیرا همیشه در مبارزه تاثیر خود را ثابت می کنند. راسند. تیم روسیه تیمی است که اگر در جام جهانی نباشد، تورنمنت همیشه جذاب نخواهد بود. غیبت تیم ایران هم از شیرینی مسابقات می کاهد. اما روسی بودن از نظر تئوری برای ما بد نیست و می تواند راه را برای ما هموار کند.

او گفت: «ما طلای سنگین و گرانبها در دست داریم. مثلاً در سنگین وزن در شرایطی طلای جهان را گرفتیم که رضا کایالپ و لوپز کوبایی نیامدند، کایالپ که دوباره کارش را شروع کرد تا به مسابقات برگردد و ممکن است لوپز دوباره برای المپیک بعدی و در المپیک بعدی بیاید. در عین حال تیم ما بد نیست و می تواند از سکوی قهرمانی صعود کند. ما باید طلاهایمان را حفظ کنیم. امیدوارم تیم مقام اول را کسب کند و مردم را خوشحال کند.

این پیشکسوت کشتی که با رادیو ورزش صحبت می کرد، در پایان گفت: فدراسیون کشتی هم وضعیت خوبی دارد. اردوهای منسجمی را حفظ می کند و مشکل مالی ندارد و هزینه زیادی دارد. کودکان نیز می توانند با ذهنی باز وارد صحنه جهانی شوند. تیم ما در جام جهانی 2013 لندن با حضور کایالپ قهرمان جهان شد. در سال 2015 می توانستیم دوباره این کار را انجام دهیم، اما با وجود مافیای پشت صحنه فدراسیون و اعضای تیم ملی، مانع از قهرمانی ما شد و در مسابقات ریو 2016 آن را از دست دادیم. و در آنجا نتوانستیم آنها را به طور کامل نشان دهیم. شایستگی ها اما اکنون خوشبختانه با حمایت هایی که این تیم در این سال ها به دست آورده، تیم در دستان مربیان بسیار خوب است. سرمربی هم بسیار پخته است و می تواند به خوبی از کشتی گیران استفاده کند. امیدوارم این بلوغ را در این جام جهانی توسط این مربی همچنان شاهد باشیم تا تیم ما سال ها بعد دوباره این جایگاه را به دست آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید