مصرف قهوه بر سلامت کلیه ها تأثیر می گذارد

محققان 372 متابولیت خون را در 3811 شرکت کننده بررسی کردند. آنها دریافتند که 41 متابولیت با مصرف قهوه مرتبط است.

تیم تحقیقاتی این متابولیت ها را در 1043 بزرگسال دیگر در یک مطالعه قلبی تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که 20 متابولیت از 41 متابولیت مربوط به مصرف قهوه در این گروه است.

محققان دریافتند که سطوح بالاتر سه مورد از این متابولیت های مرتبط با قهوه به طور قابل توجهی با خطر بالاتر بیماری مزمن کلیوی مرتبط است: گلیکوسنودوکسیلات، O-متیل کاتکول سولفات و 3-متیل کاتکول سولفات.

گلیکوزودوکسوکولات، یک لیپید که در متابولیسم اولیه اسیدهای صفراوی دخیل است، ممکن است بر اثرات مفید مصرف قهوه بر سلامت کلیه تأثیر بگذارد. O-متیل کاتکول سولفات و 3- متیل کاتکول سولفات، که در حفظ متابولیسم بنزوات نقش دارند، ممکن است جنبه های مضر قهوه را بر کلیه ها نشان دهند.

دکتر کیسی ریبز، محقق ارشد مدرسه جان هاپکینز در مریلند می گوید: بسیاری از شواهد علمی نشان می دهد که مصرف متوسط ​​قهوه با رژیم غذایی سالم سازگار است. ما توانستیم متابولیتی را شناسایی کنیم که از این نظریه پشتیبانی می کند.

اما دو متابولیت دیگر مرتبط با قهوه وجود داشت که به طور شگفت انگیزی با خطر بالای بیماری مزمن کلیوی مرتبط بودند. این ترکیبات همچنین با سیگار کشیدن مرتبط هستند که ممکن است ارتباط این ترکیبات را با خطر بالاتر بیماری کلیوی توضیح دهد.

در مطالعات بیشتر در مورد رابطه قهوه-کلیه، این متابولیت ها ممکن است فرآیندهایی را نشان دهند که با تغییر رژیم غذایی در پیشگیری از بیماری کلیوی موثر هستند.

محققان بر این باورند که ادغام این نوع داده ها باید درک بهتری از نقش قهوه و سایر عوامل تغذیه ای در ایجاد بیماری مزمن کلیوی یا سایر بیماری ها ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید