مصوبه سران سه قوه مبنی بر افزایش حداکثری اجاره بها قابل اجرا نیست/ لزوم بهره مندی مردم از قانون حمایت از مستاجران


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889783

اسماعیل حسین زهی گفت: مصوبه افزایش حداکثری اجاره بها که به تصویب روسای سه قوه رسیده بود هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: طرح کمک به مستاجران هنوز در صحن علنی مجلس مطرح نشده است اما شاید در هفته های آینده مطرح شود.

وی در خصوص تصویب مصوبه افزایش حداکثری اجاره بها توسط روسای سه ادارات افزود: این تصمیم در راستای حمایت از مستاجران اتخاذ شده اما هنوز اجرایی نشده است.

عضو کمیته ساختمان شورای اسلامی بر رفع موانع اجرای قانون افزایش حداکثری اجاره بها تاکید کرد.

حسین زهی خاطرنشان کرد: بر اساس اجرای مصوبه مذکور ضوابط مشخصی وجود ندارد، در واقع آیین نامه اجرایی آن در خصوص افزایش حداکثری اجاره بها در کلانشهرها و سایر شهرها از سوی هیات وزیران ابلاغ نشده است.

وی افزود: مصوبه مسئولان مبنی بر افزایش حداکثر 25 درصدی اجاره بها در شهرهای پایتخت و 20 درصدی در سایر شهرها از سوی موجر اجرا نمی شود و در مواردی که مستاجران مبلغ پیشنهادی مالکان را قبول نمی کنند، می گویند. می خواهند املاک خود را بفروشند..

حسین زهی بیان کرد: باید قانونی تصویب شود که صاحبان املاک نتوانند هر کاری می خواهند انجام دهند.

وی افزود: برخی مستاجران از وضعیت فعلی قیمت اجاره بها گلایه دارند در حالی که باید قانون حمایت از مستاجران با سرعت بیشتری تصویب شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

یکی از اعضای کمیسیون ساختمان شورای اسلامی گفت: طرح کمک به مستاجران در کمیسیون ساختمان مطرح شده است اما برخی از اقدامات مربوطه باقی مانده تا در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید