مطالبات نماینده شهر غیرقانونی است/ نمی توانم به مردم دروغ بگویم

ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783482

امام جمعه به ورزکان گفت: با وجود مطالبات غیرقانونی نمی توانم نماینده شهرستان باشم. گفتند امکان ایجاد ذوب و پالایش مس از سونگون وجود ندارد، اما امروز این کار انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، خبرنگاران ورزقانی روز گذشته با حجت الاسلام والمسلمین پورمحمد امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

امام جمعه ورزکان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم وحدت بین مسئولان گفت: انتظار دارم این سوال مطرح شود که چرا در مثلث امام جمعه شهرستان وحدت نماینده و استانداری وجود ندارد؟ «ریشه را پیدا کنید و نتیجه را به مردم اطلاع دهید، آیا مربوط به یکی دو سال اخیر است یا خیلی قدیمی است؟

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه خداوند شاهد است که چقدر برای ایجاد وحدت بین مسئولان تلاش کردم، گفت: در این مدت مسئولیت من به من و تا جایی که می دانم در قبال حکومت آقای دهقانی در شهرستان ثابت شد. در دوره گذشته نمایندگی وی و اکنون نیز این چالش ها وجود داشته و دارد.

وی گفت: درخواست های آقای دهقانی غیرقانونی است. آنها با اینکه قانونگذار هستند، همیشه خلاف قانون عمل کرده اند، چه در مسائل معدنی و چه در امور شهری.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمد تاکید کرد: برخی از گفته های ایشان صحت ندارد. به عنوان جمعه ای که دارم، چگونه می توانم این گفته ها را بپذیرم و در برابر آنها سکوت کنم؟ دین و عقل به من اجازه نمی دهد حرف های غیر واقعی بزنم.

وی افزود: آقای دگانی بارها در جلسات و مصاحبه ها گفته اند که امکان راه اندازی ذوب در معدن مس سونگون وجود ندارد و این دروغی بیش نیست. اما امروز خلاف آن ثابت شد و قرارداد پروژه ذوب و پالایش اعلام شد. من رئیس نماز جمعه سواد کافی در مورد مسائل تخصصی شرکت مس ندارم. اما کارشناسان تایید کردند که این پروژه ها می تواند در سونگون اجرا شود و همینطور هم شد. چگونه می توانم این ادعاهای نادرست را با شما تأیید کنم؟

امام جمعه ورزکان افزود: وی می گوید شرکت کیسون با تقلب در مناقصه پروژه فاز 3 تغلیظ مس سونگون برنده شده است. اما اسناد نشان می دهد که اینطور نیست و او به صورت قانونی برنده شد و بر اساس مزایده ترجیح دادم سکوت کنم. حتی بازرسی کل کشور وارد عمل شد و قرارداد کار شرکت اعلام شد.

وی ادامه داد: من امام جمعه نمی توانم ایشان را در کارهای غیرقانونی همراهی کنم، هرگاه در جایی پیگیر مطالبات مردم باشند، من رکاب مردم هستم و با جان و دل همراهی خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید