مطالبه مهم بانوان یاسوجی در خصوص مسائل پزشکی/افزایش تعداد رادیولوژیست بانوان


ساعت: 21:44
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881636

زنان یاسوجی برای مداوا به مراکز سونوگرافی مراجعه کرده بودند که به دلیل نبود رادیولوژیست زن این درمان را انجام ندادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، بسیاری از بانوان ترجیح می دهند خدمات سونوگرافی خود توسط پزشکان زن انجام شود و اجازه سونوگرافی را به مردان نمی دهند.

زنان یاسوجی مراجعات مختلفی به مراکز درمانی به ویژه سونوگرافی داشتند، اما به دلیل نبود رادیولوژیست زن، اقدامات پزشکی انجام ندادند.

این زنان معتقدند سونوگرافی باید در حضور زنان و افراد همجنس انجام شود، اما نبود آن باعث می شود زنان به مراکز درمانی مراجعه کنند که سونوگرافی توسط مردان انجام می شود.

از دیگر دلایل حضور سونوگرافی، زنان یاسوجی به راحتی می‌توانند مشکلات پزشکی خود را بیان کنند و همین امر باعث می‌شود مسائل پزشکی آنها با سرعت بیشتری بررسی و درمان شود، زیرا مشکلات پزشکی و جسمی بدون رعایت ملاحظات خاصی بیان می‌شود.

در این راستا بانوان اعلام می کنند در صورت وجود متخصصان زن و امکان انجام کار سونوگرافی، این کارشناسان شناسایی و با اعطای مجوز برای درمان و سونوگرافی، دسترسی زنان به این مشکل تسهیل شود.

لازم به ذکر است توجه به مقوله بهداشت و درمان و بررسی نیازهای درمانی اقشار مختلف مردم از جمله بانوان یکی از وظایف مهم استانداران بهداشت و درمان استان است و اگرچه در در سال‌های اخیر تعداد رادیولوژیست‌های زن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته است و در این راستا ارتباط بین تلاش‌ها و دغدغه‌ها مؤثر است، اما همچنان در بخش‌های مختلف از جمله رادیولوژیست‌های زن کمبود وجود دارد و نگرانی‌های زنان افزایش تعدادی رادیولوژیست زن در شهرهای یاسوج و کهگیلویه و بویراحمد ممکن است مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

لازم به ذکر است با توجه به مقررات اجرایی قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات درمانی با موازین شرع مقدس، تشخیص، درمان و مراقبت باید با حفظ حق بیمار در موسسات درمانی انجام شود. خود مختاری بر اساس موازین شرعی، قانونی و پزشکی با حضور پرسنل فنی همجنس، مگر در مواردی که بنا به ضرورت امکان پذیر نباشد.

خبرنگار: بهمنیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید