مظاهر وحدت و همدلی در رزمایش جهاد مقدس


ساعت: 08:33
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1893993

این روزها در آستانه اجلاس سراسری جهادگران در فردوس، استقبال گرم مردم در خدمت ایثارگرانه جهادگران و شکوه وحدت و اتحاد در رزمایش جهاد مقدس به کار جهادگران سرعت و برکت بخشید. روستای مهران کوشک این شهرستان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، خراسان جنوبی در آستانه یک رویداد بسیار مهم ملی قرار دارد، رویدادی که می تواند برای استان و شهرستان فردوس که میزبان این رویداد بزرگ که اجلاس سراسری جهادگران است، تعیین کننده باشد. در تاریخ استان نوشته شده است.


روایت جهاد اول

در سیزدهم شهریور ماه سالروز زمین لرزه بزرگ سال 1347 در جنوب خراسان، شهرستان فردوس، زلزله بسیار بزرگی که با وجود بزرگی زلزله، دولت وقت و طاغوت نه فقط از زلزله هیچ کمکی به مردم نکرد، بلکه از کمک اندکی هم که به مردم آن منطقه شد. جلوگیری کردند

در سال 1347، چند روز پس از زلزله فردوس، مقام معظم رهبری که در آن سال 29 سال داشت و مسئولیتی در کشور نداشتند و فقط دانشجو بودند، به همراه تعدادی از دانشجویان و با حمایت کسبه مشهد به فردوس آمد که در آن زمان در جنوب خراسان قرار داشت و به مردم زلزله زده کمک می کرد.

در آن سال یک حرکت جهادی و فعالیت و کمک به زلزله زدگان آغاز شد اما تا دهه 70 و تشکیل بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری و سپس تشکیل گروه های جهادی گسترش و توسعه چشمگیری نداشت. .


در حال حاضر گروه های جهادی در سطح بین المللی و در بسیاری از کشورهای مسلمان برای کمک به یکدیگر فعال هستند، حتی گروه های جهادی از خراسان جنوبی نیز در بحث مرمت حرم ها فعال هستند و به خواست خداوند به زودی شاهد گفتمان جهادی در دنیا خواهیم بود.

برگزاری همایش سراسری جهادگران شهرستان فردوس که با همکاری و نظارت دفتر حفظ آثار و نشر آثار مقام معظم رهبری و بسیج سازندگی کشور در مردمی مقتدر ایران برگزار می شود. دولت نشان از توجه به خراسان جنوبی و ایجاد امید در دل مردم دارد.


جهاد مقدس

بر اساس این جلسه رزمایش جهاد مقدس از سوم شهریور در خراسان جنوبی به مرکزیت شهرستان فردوس با حضور گروه های جهادی شهری، استانی و کشوری آغاز شد و تا سیزدهم شهریور ادامه دارد. روز اجلاس سراسری جهادگران .

اردوها و گروه های جهادی زیادی در زمینه های مختلف از عمران گرفته تا پزشکی، دامپزشکی، فرهنگی، هنری، فنی تخصصی، آبرسانی و … وجود دارد. و ارائه و ارائه خدمات در استان می باشد.

استقبال و همکاری اهالی روستاهای هدف فعالیت های جهادی با توجه به نیازسنجی های صحیح انجام شده و فعالیت های جهادی که کاملاً منطبق بر نیاز روستائیان و پیشرفت است بسیار خوب است. کار گواه این امر است.

نکته مهم دیگری که در رزمایش جهاد مقدس می توان به آن اشاره کرد، شکوه وحدت و یگانگی شیعه و سنی در فعالیت های جهادی و جهادگران است.


برای به تصویر کشیدن شکوه وحدت و یگانگی در رزمایش جهاد مقدس با سرکرده یکی از گروه های جهادی که همگی از جهادگران اهل سنت اهل شهر مدهم هستند که در روستای مهران کوشک شهرستان فردوس مستقر هستند گفت و گو کردیم.

محمدحسن حسنی مسئول گروه جهادی روستای شهید حمزه ای روستای مدهیم شهرستان مدهیم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در قالب رزمایش جهاد مقدس دو گروه جهادی از شهرستان ماذیم به شهرستان فردوس اعزام شدند.

وی افزود: گروه جهادی شهید حمزه ای روستای مدهیم و گروه جهادی امام جواد (ع) روستای نوحاب شهرستان مدهیم به مدت پنج روز در روستای مهران کوشک شهرستان فردوس حضور دارند و خدمات عمرانی، آموزشی و عمومی را به مردم این روستا ارائه می کنند. .

مسئول گروه جهادی شهید حمزه ای روستای مدهیم گفت: 17 جهادگر در قالب دو گروه جهادی در قالب رزمایش جهاد مقدس مشغول خدمت هستند.

حسنی گفت: گروه های جهادی شهید حمزه ای و امام جواد (علیه السلام) شهرستان مدین از گروه های جهادی با محوریت جغرافیایی هستند و جدای از تدریس جهاد مقدس و اجلاس سراسری جهادگران، در ایام تابستان فعالیت های جهادی زیادی در شهرستان مدین انجام می شود. و حتی خارج از کشور .استان در مواقع نیاز دارد و دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت این دو گروه جهادی بیشتر غیرنظامی است، گفت: طی دو روزی که در روستای مهران کوشک فردوس بودیم، اعضای گروه جهادی از هم جدا شدند و یک گروه در حال ساخت دیوار و حصار برای محرومان بودند. خانه ها و گروه دیگر مشغول ساخت منازل بودند و کارهای پیش بینی شده را در محل مسجد روستا شروع کردند که انشالله تا چند روز دیگر از حضور ما در این روستا به اتمام می رسد.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه ای روستای مدهیم گفت: تعدادی از جهادگران با هماهنگی هیئت مدیره و مدیر مدرسه کلاس تقویتی دانش آموزان را برگزار کردند.



رضایتی که برکت می آورد

حسنی از وجود دو آرایشگر مرد در گروه های جهادی خبر داد و افزود: علاوه بر فعالیت های عمرانی، خدمات آرایشگاهی برای مردان روستا انجام می شود و جهادگران نیز در زمینه تعمیر لوازم خانگی که لوازم خانگی به آن نیاز دارند، تخصص دارند. در این دو روز توسط اهالی تعمیر می شود و این اقدامات تا پایان حضور گروه های جهادی ادامه خواهد داشت.

وی به استقبال گرم و رضایت مردم از حضور و فعالیت جهادگران اشاره کرد و گفت: در این دو روز شاهد همکاری بسیار خوب مردم بوده ایم که روند فعالیت های جهادی را تسریع بخشیده است.


مسئول گروه جهادی شهید حمزه ای روستای مدهیم به دیدار امام جمعه، فرماندار و فرمانده ارتش شهرستان فردوس با جهادگران شهرستان مدهیم اشاره کرد و گفت: حضور گروه های جهادی شهید حمزه ای و امام جواد (ع) در روستا. مهران کوشک پنج روزه است اما اگر بسیج سازندگی شهرستان فردوس نیاز به حضور بیشتر این دو گروه جهادی در شهرستان فردوس داشته باشد بیش از پنج روز آماده حضور و خدمت هستیم.

حسنی بیان کرد: موضوعی که در خصوص حضور گروه های جهادی در شهرستان مادیم شهرستان فردوس حائز اهمیت و حائز اهمیت است این است که هر 17 جهادگر از برادران اهل سنت شهرستان مادیم هستند و در روستایی خدمت می کنند که 100 درصد جمعیت آن را تشکیل می دهند. شیعه است افزایش وحدت و وحدت بین شیعه و سنی در تمرین جهاد مقدس شده است.


عشق به خدمت، شیعه و سنی نمی شناسد

وی بیان کرد: صلح، صمیمیت، همکاری و دستگیری بسیار خوب بین مردم روستای مهران کوشک و جهادگران اهل سنت در این دو روز وصف ناپذیر بود و همین موضوع باعث شد تا فعالیت ها به نحو مطلوبی پیش برود.


مسئول گروه جهادی شهید حمزه ای اهل روستای مدهم در سخنانی از عشق به خدمت بیان کرد و اظهار داشت: از کار و فعالیت جهادگران برای کمک به مناطق محروم و نیازمند شیعه و سنی و حتی اجرای چنین اقداماتی اطلاعی ندارد. تربیت و حضور اهل سنت در مناطق شیعه نشین و بالعکس پیام وحدت را می رساند.

گروه های جهادی آماده خدمت رسانی به نیازمندان هستند و برایشان فرقی نمی کند این جهاد در چه زمینه و بستری باشد. خدمات گسترده جهادگران به ویژه در حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، بیماری های همه گیر و غیره بر کسی پوشیده نیست. این همان کمک بی پناه و ناخواسته است.

این روزها گروه های جهادی حاضر در شهرستان فردوس که به مناسبت اجلاس سراسری جهادی عازم روستاها و مناطق فقیرنشین شده بودند تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا گرهی از مشکلات مردم در همه عرصه ها باز شود و بذر امید در دل آنها زنده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید