معابر و خیابان های یاسوژ برای تردد معلولان مناسب نیست


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879605

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

عیسی شهامت با اشاره به نامناسب بودن معابر برای افراد دارای معلولیت، گفت: برای هر دستگاه مصوبه ای در نظر گرفته شد و اجرایی نشد، خروج از قانون محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح امروز در زاگرس، عیسی شهامت صبح امروز در نشست مناسب سازی معابر و خیابان ها برای معلولان گفت: نزدیک به دو سال است که ستاد مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت تشکیل نشده است. اسلایدها دو سال پیش ساخته شد. دوباره همان اسلایدها آماده شد: «ما بررسی کردیم که آیا کاری انجام شده است یا خیر.

وی گفت: روال جلسه به این صورت خواهد بود: برای هر دستگاه تصمیمی در نظر گرفته شده و گرفته نشده است، ترک فعل در نظر گرفته شده است، در این مدت هیچ اقدامی صورت نگرفته و مشکلات تشدید شده است. این مشکلات جواب نداد، وضعیت برخی از خیابان های شهر یاسوج برای افراد دارای معلولیت اصلا مناسب نیست و در برخی نقاط معلولان ممکن است آسیب ببینند.

شهامت گفت: هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می شود با یک بازه زمانی مشخص می شود. پس از انقضای مهلت اگر کاری انجام نشود، واگذاری فعل برای مسئول مربوطه در نظر گرفته می شود، احتمال دو ماهه در نظر گرفته می شود و اجرای شهرداری در نظر گرفته می شود.«یاسود بعد از آن رسیدگی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان نیز در این جلسه گفت: به دلیل نامناسب بودن معابر، خیابان ها و ادارات افراد دارای معلولیت با جامعه قطع می شود، مناسب سازی ها باید مطابق با ضوابط مطلوب باشد، معابر، پارک ها، عمومی. مکان های مناسب برای معلولان و جانبازان نیست.

آریا گفت: امکان کلی یاسوج را بررسی کردیم، افراد سالم نمی توانند از خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج استفاده کنند چه برسد به افراد دارای معلولیت، برخی دستگاه ها به همکاران ما اجازه قضاوت در مورد مناسب بودن آن برای افراد دارای معلولیت را نداده اند. خواه حتی با همکاران ما درگیر شوند یا نه، همه مصوبات این جلسات در جلسه بعدی بررسی می شود.

حاجی زاده معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شهادت دکتر آیت الله بهشتی گفت: اگر امروز قانون اساسی ما به ویژه در بحث عدالت و برقراری عدالت در جامعه موضوعیت دارد، بر اساس تلاش های شهید است. بهشتی».

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمت به یکدیگر بالاترین عبادت است. اگر این مخلوق خدا از بندگان خاص خدا باشد، این عبادت هم بالاتر است. آنهایی که به رضای خدا از کار افتاده اند در کنار معلولان بندگان خاص پروردگار هستند، «ما جانبازانی هم داریم که بدنشان را گذاشتند تا پشت این میز و صندلی ها راحت باشند، این کار ما را سخت می کند، چقدر جای بحث نیست. اعتبار بانک را می خواهد که نمی کنند. اگر این کارها انجام نشود، غفلت ما مدیران است و بهانه است.

وی افزود: رمپ کار ساده ای است، شهرداری ها نیز باید موظف به این کار باشند، ساختمان ها به ویژه ساختمان های دولتی باید دارای رمپ باشند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتدا از ساختمان های استانی و استانداری شروع کنید. این جلسات باید هر دو ماه یکبار برگزار شود و گزارش اقدامات ارائه شود. همه دستگاه ها موظفند دفاتر خود را با افراد دارای معلولیت تطبیق دهند.»

حاجی زاده گفت: اینکه اداره ای بگوید اعتبار ندارم، اماکن عمومی نیاز به بهسازی دارند، اکثر ادارات ما سرویس بهداشتی ندارند و عکس ویلچر گذاشته شود قابل قبول نیست. این موارد نیز باید رعایت شود.»

وی افزود: اینها نیازهای اولیه است، باید برای معلولان بیشتر کار کنیم، مسیر تردد برای معلولان وجود ندارد، باید مسیر خاصی را برای معلولان در پارک ها در نظر بگیریم.

معاون بخشدار گفت: در بحث اتمام ساختمان باید به این موارد توجه شود، نظام مهندسی توجه داشته باشد که این موارد رعایت نشود و پایان کار صادر نشود.

حاجی زاده با اشاره به اینکه نیاز به مسیری برای جانبازان وجود دارد، گفت: همه گلزارهای شهدا اعتباری برای سازمان است. اعتبار به تپه های نورالشهدا می رسد. جهش بزرگی در این زمینه صورت گرفته است.»

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از زخم های نظام اداری این است که مصوبات تصویب و به جلسه بعدی منتقل می شود و بسیاری از مصوبات اجرایی نمی شود. وظیفه ماست که آنچه را که مصوب شده است انجام دهیم. ساعات رمپ سخت نیست، اگر این کار را انجام ندهید به این معنی است که اراده انجام آن را ندارید و نمی خواهید آن را انجام دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید