معامله خوب با لوکادیا. حرف به عمل/شکست حقوقی دیگری در انتظار پرسپولیس است؟!


ساعت: 10:54
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919477

باشگاه پرسپولیس احتمالا شانس زیادی برای برتری در پرونده دادگاه یورگن لوکادیا نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ یورگن لوکادیا، مهاجم 29 ساله هلندی تیم فوتبال پرسپولیس که در آستانه آغاز بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به جمع شاگردان یحیی گل محمدی پیوست، یک روز مانده به دربی نود و نهم استقلال ایران را ترک کرد. و پرسپولیس و 2 روز بعد فسخ یک طرفه به او ابلاغ شد و قراردادش را به باشگاه پرسپولیس فرستاد تا ماجرای این مهاجم باکیفیت فوتبال ایران رسما به پایان برسد.

بلافاصله پس از انتشار خبر فسخ قرارداد ستاره هلندی، باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه ای اعلام کرد که از یورگن لوکادیا به اتاق حل اختلاف فیفا شکایت خواهد کرد. چرا که به گزارش رد پوشان، وی ضمن استناد به دلایل غیر فوتبالی و غیر مالی و رفتار غیرحرفه ای در نامه ای به باشگاه، از فسخ یک طرفه قرارداد خود خبر داد و این اقدام در حالی صورت گرفت که باشگاه برای تحقق تمام خواسته های خود به طور کامل اقدام کرد. تعهدات قراردادی

ارائه کلمه رفتار غیرحرفه ای به جای دلیل غیرحرفه ای یا عذرخواهی باشگاه پرسپولیس در خصوص لوکادیا این تردید را ایجاد کرده است که درخواست تجدیدنظر قرمزها صرفا به دلیل حقوق احتمالی و در واقع احترام به خواسته هواداران و به نفع هواداران انجام خواهد شد. لوکادیا شانس زیادی برای فسخ قرارداد بازیکنان پرسپولیس بر اساس بند «فورس ماژور» وجود ندارد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در روزهای ابتدایی عقد قرارداد با این ستاره هلندی مدعی شده بود او را روی کاغذ به فوتبال ایران آورده و به دور از دلالان قرارداد خوبی با او بسته است، به نظر می رسد حالا در شرایط سختی که پرداخت چند هزار فرانک هزینه دادرسی برای باشگاه پرسپولیس چیزی به همراه نخواهد داشت.

شواهد و مدارک گزارش شده از سوی باشگاه پرسپولیس حاکی از آن است که سرخ پوشان شانس زیادی برای برنده شدن در این پرونده نخواهند داشت; چرا که لوکادیا قدم حساب شده ای برداشت و با نظر کارشناسان حقوقی قراردادش را به صورت قانونی فسخ کرد و بلافاصله در آستانه عقد قرارداد جدید با باشگاه شهر خود اسپارتا روتردام قرار گرفت.

با توجه به اطلاعیه دولت و سفارت هلند به مردم آن کشور مقیم ایران مبنی بر خروج از کشورمان در هفته های اخیر، این مشکل احتمالاً منجر به فسخ قرارداد لوکادیا با پرسپولیس شده است که باشگاه ایرانی باید بند ACE در آن داشته باشد. این قرارداد برای برنده شدن در پرونده یا اثبات شرایط عادی ایران برای فیفا.

به نظر می رسد با توجه به اتفاقات روزهای گذشته، اظهارات برخی کارشناسان حقوقی مبنی بر جریمه سنگین و محرومیت یورگن لوکادیا از فیفا یا حتی CAS چندان معتبر و صحیح نباشد و بازیکنی که بیش از 20 میلیارد تومان از قرمزها به عضویت آنتونی استوکس جدید برای استانا پرسپولیس درآمدند.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید