معاون اول قوه قضائیه: ایران به زودی ترامپ را قضاوت می کند/ کیفرخواست پرونده شهادت سلیمانی مطرح شد

معاون اول قوه قضائیه: ایران به زودی ترامپ را قضاوت می کند/ کیفرخواست پرونده شهادت سلیمانی مطرح شد

حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه کیفرخواست پرونده شهادت سردار شهید سلیمانی صادر شده است، گفت: ایران به زودی رئیس جمهور سابق آمریکا و دست اندرکاران این جنایت را با مشارکت محاکمه خواهد کرد. سازمان های مدنی بین المللی

حجت الاسلام محمد مصدق صبح امروز در پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر در آمریکا از دیدگاه مقام معظم رهبری با اشاره به تهیه کیفرخواست شهادت سردار سلیمانی گفت: کیفرخواست علیه آمریکایی سابق. رئیس جمهور و همدستانش تهیه و تحویل شد و این دادگاه با مشارکت نهادهای مدنی بین المللی تشکیل شد تا دنیا شاهد عدالت جمهوری اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: اهمیت این همایش در این است که علاوه بر جنبه علمی و آموزشی، یکی از مصادیق تجلی جهاد است، این کنفرانس زبان علمی و پژوهشی را روشن می کند و تناقضات رفتار آمریکا با آمریکا را نشان می دهد. توجه به حقوق بشر

مصدق برگزاری نشست های علمی در کنار این همایش را با هدف ارائه مبانی حقوق بشر اسلامی عنوان کرد و افزود: بدعت ها و مفاهیم موجود که در بیش از 1400 سند حقوق بشر در آثار اسلامی وجود دارد باید از جامعه روشن شود که در دین است. اسلام حقوق بشر چگونه ارزش گذاری می شود؟

معاون اول رئیس کل دادگستری ضمن اشاره به اینکه حق حیات یک حق اساسی است، وقتی به آموزه های دینی نگاه می کنیم، کشتن یک انسان مساوی با کشتن همه انسان ها و نجات یک انسان برابر با نجات همه انسان ها است. آمریکا از یک سو خود را مدافع حق تعیین سرنوشت می داند و با استفاده از این حق از گروه های تجزیه طلب حمایت می کند و از سوی دیگر حق ملت واحدی مانند فلسطین را انکار می کند.

مصدق ادامه داد: در قرن نوزدهم جهان شاهد استعمار ملت های تحت ستم توسط استعمارگران بود و منابع این کشورها غارت و برده شد و نه تنها حق تعیین سرنوشت و سایر حقوق آنها از بین رفت، بلکه در قرن بیستم. ، هژمونی این کشورها کوچکتر و کوچکتر می شد. از بین رفت و نظام قیمومیت شکل گرفت و به بهانه اینکه این کشورها تمدن ندارند، حق تعیین سرنوشت در منشور حقوق بشر گنجانده شد و موج آزادی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: یک اصل حقوقی شکل گرفته و حق تعیین سرنوشت در قوانین داخلی کشورها یک حق اساسی تلقی شده و در منشور سازمان ملل به عنوان یک حق پذیرفته شده است و این یک حق جمعی و حق ملت ها است که ملت ها از آن برخوردار باشند. حق تعیین سرنوشت خود و این امر در قانون اساسی ایران طبق اسناد بین المللی درج شده است و حقوق اقوام و مذهبی در این قانون گنجانده شده است.

معاون اول قوه قضائیه اعلام کرد که آمریکا از گروه های تجزیه طلب در عراق، سودان و … حمایت کرده است. و شاهد استفاده نادرست آمریکا از این واژه هستیم و افزود: دولت آمریکا از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران با حمایت از گروه هایی به فکر تجزیه ایران بوده است.

وی افزود: دولتمردان آمریکایی طرح جدید خاورمیانه را طراحی کردند و برای حفظ منافع آمریکا به دنبال تغییر مرزهای کنونی خاورمیانه برای استفاده از کشورهای نیابتی برای کسب قدرت بودند و این طرح دنبال شد. از جهات مختلف و هوشمندی دو دهه رهبر کبیر انقلاب در گذشته در حمایت از جبهه مقاومت، برخورد سختی و عقب نشینی آنان بود، اما رویکرد نرم در قالب حمایت از اقلیت های قومی و مذهبی. گروه ها و زنان به شیوه ای نرم انجام می شود.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه حمایت گروهک های تجزیه طلب بر هیچکس پوشیده نیست، تاکید کرد: گروه ها می خواهند تجزیه طلبی را تحریک کنند. در شورش های اخیر تا حدودی چهره خود را نشان دادند و آمریکا با طرح تفکیک قومیتی و حاکمیتی، عوامل ایجاد تنش و هرج و مرج را برای حمایت از گروه ها در قالب حقوق بشر و خودمختاری برجسته کرد و این در حالی است که جدایی طلبی دلیل قانونی ندارد، اما شاهد نفی حق تعیین سرنوشت در موضوع ملت فلسطین هستیم، رفتار دولت آمریکا حمایت از رژیم صهیونیستی در اقدامات عملی خود علیه مردم فلسطین است. تا جایی که سفارت آمریکا در دوره ترامپ تاسیس شد.

معاون اول قاضی با بیان اینکه کیفرخواست شهادت سردار سلیمانی چند روز پیش صادر شده است، تصریح کرد: رسیدگی به اتهامات رئیس جمهور سابق آمریکا یکی از متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد و این امر با همکاری قوه قضائیه در حال انجام است. مشارکت نهادهای مدنی بین‌المللی تا اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برابر ظلم آشکار شود و جنایات این افراد در جامعه بشری آشکار شود و این کار با هماهنگی دستگاه قضایی عراق انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید