معلمی که در زنجان کشته شد/ «شهید عزتی» جز برای خدا کار نکرد


ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879829

مرتضی عزتی معلم زنجانی پس از چندین بار تهدید به قتل توسط منافقین کوردل و فروش اقلامش در خیابان توسط دو موتورسوار به ضرب گلوله کشته شد و به شهادت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; شهید مرتضی عزتی در 10 مرداد 1359 در منطقه سعدی جنوبی و در کوچه مسجد جاری پایین ویژه خانواده های مذهبی و سنتی زنجان دیده به جهان گشود. خانواده و مذهب در روحیه لطیف او مؤثر است و وجودش با خوبی ها و بدی ها و خوشی های محیط زندگی اش آشناست.

تحصيلات ابتدايي را در هنرستان زنجان به پايان رساند و پس از گذراندن اين دوره و تحصيلات متوسطه در دبيرستان محمد منتظري ثبت نام كرد و با اشتياق فراوان دروس دوره متوسطه نظام قديم را در اين مدرسه خواند.

پس از فارغ التحصیلی از سال چهارم دبیرستان، عشق فراوان به معلمی او را به دارالمعلمین زنجان رهنمون شد و با ثبت نام در این مرکز آموزشی، دوره دو ساله دانشکده را گذراند و فارغ التحصیل شد.

مرتضی از ابتدای دوران دانشجویی مردی کنجکاو و فعال بود و فقط موضوع اتفاقات اطرافش نبود، بلکه فکر می کرد و می پرسید و اهل بحث و جدل بود.

آری، جوانی مطیع و مطیع نبود و چشم و گوشش بسته بود، اما در عین حال مردی راستگو بود و نسبت به خویشاوندان و دوستانش بسیار بخشنده، مهربان و مهربان بود. شهید عزتی پس از فارغ التحصیلی از دانشرا ازدواج کرد و حاصل این پیوند یک پسر و یک دختر بود. پس از مدتی برای انجام خدمت سربازی به گرگان رفت. دوران سربازی وی مصادف با انقلاب اسلامی ملت ظالم ایران بود و این زمان فرصتی بود برای شکوفایی آرمان های انسانی و شخصیت دینی او که از کودکی با همت پدری آگاه در دل او کاشته شد. عشق به قرآن و خاندان پیامبر اکرم(ص)

مرتضی از سربازان و سربازان آگاهی بود که مخفیانه فعالیت های انقلابی و سیاسی خود را در پادگان آغاز کرد و پس از اعلام امام امت مبنی بر فرار سربازان از پادگان و تخلیه مراکز نظامی و پیوستن به پادگان از پادگان گریخت. در صفوف انقلابیون مسلمان به زنجان بازمی گردد.

بله، در درگیری‌های خیابانی و تظاهرات مردمی علیه رژیم محمدرضا پهلوی نقش هماهنگ‌کننده داشت و در برخی راهپیمایی‌ها با سر دادن شعارهای بیداری علیه رژیم، زبان رسای مردم انقلابی بود.

پس از فروپاشی پایه های سلطنت منحوس پهلوی، شهید عزتی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی زنجان درآمد و تمام تلاش خود را برای تعقیب و دستگیری عناصر ضدانقلاب توطئه کننده علیه انقلاب نوپای اسلامی به کار گرفت. به برکت شایستگی و روحیه شجاعتش به زودی یکی از کارمندان کمیته انقلاب اسلامی شد.

پس از انحلال کمیته ها در زنجان و تشکیل سپاه پاسداران و به وجود آمدن ثبات نسبی در کشور، به دلیل شایستگی برای کار به آموزش و پرورش بازگشت و در یکی از روستاهای زنجان از دوران پوسیده شاهنشاهی به تدریس پرداخت. سیستم. و در سرتاسر وجودش با زندگی این مردم صادق پرتلاش آشنا شد.

او خود را خادم حقیر این مردم می دانست و با خدماتی که در این روستا کرد، چنان دل مردم ده را به دست آورد که همواره او را یاور و درد آشنای خود می دانستند و دوستش داشتند. شهید عزتی پس از مدتی به روستا رفت و دیگری جابجا شد و در این روستا نیز به محرومان خدمت کرد و در همان زمان برای بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به راه آهن رفت و به خدمات انقلابی خود ادامه داد. اشتیاق و علاقه زیاد

ورود مرتضی برای بسیج راه آهن همزمان با اوج گیری توطئه های بنی صدر ملعون و منافقین کوردل در کشور و ناآرامی در فضای سیاسی کشور بود. او علاوه بر ناهماهنگی های فراوان در میدان نبرد با کفار سادیست، با اخلاق و روحیه منحصر به فرد خود که عاشق نور انقلاب و مردم و برقراری عدالت و پایداری بود، در این برهه حساس همچون شمع محور پروانه قرار گرفت. و نابودی.شبغان.و راویان خواب.

آری دیری نپایید که بسیج راه آهن در کانون قیام انقلابی حزب الله علیه نفاق و کابوس وحشت برای ضدانقلاب قرار گرفت. پس از اعلام جنگ مسلحانه منافقین علیه خط امام و امت اسلامی و آغاز درگیری های خونین خیابانی در اقصی نقاط کشور، در زنجان درگیری بین منافقین و حزب الله در خیابان سعدی و چهارراه انقلاب رخ داد. خیابان همه میله‌ها به سمت لانه‌های خود خزیدند.

پس از این حادثه، بسیج نیروهای خود را به داخل تیم های منافقین اعزام کرد و در کمتر از یک هفته ده ها خانه تیمی تصرف شد و بسیاری از تجهیزات و سازمان های نظامی از این تار عنکبوت ها ضبط و به مسئولان تحویل داده شد. شهید عزتی آنقدر در بسیج از خودگذشتگی می کرد که یک جیپی داشت که 24 ساعته در خدمت بسیج بود و اغلب هزینه بنزین ماشینش را خودش پرداخت می کرد و این رفتارها و خلق و خوی خوب و شایستگی و شجاعت و گذشت و هوشیاری و کارش. بدون توقع اجر مالی و صرفاً برای رضای خدا و خدمت به انقلاب، بسیج راه آهن و شخصیت شهید عزتی را که نقش پررنگی در حرکت های مردمی داشت، مورد توجه دوست و دشمن و عامل نفرت قرار داد. و عشق ظاهر کوردل و دشمنانش غیر قابل تحمل بود. سرانجام پس از چند بار تهدید به مرگ توسط منافقین کوردل و اقلام فروخته شده آنها، در تاریخ 15/5/60 در خیابان مورد اصابت گلوله های متوالی دو موتورسوار قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید