معیارهای انتخاب مدیران در آموزش و پرورش چیست؟

معیارهای انتخاب مدیران در آموزش و پرورش چیست؟

مهرداد ویس کرمی درباره تعلل در انتصاب معاونان وزیر آموزش و پرورش گفت: معمولا در انتخاب معاونان و مدیران دو رویکرد وجود دارد. اول اینکه وزیر مدیرانش را انتخاب می کند و آنها رویکردها را مشخص می کنند و دوم اینکه رویکردها مشخص است و نیروها بر اساس آنها انتخاب می شوند، یعنی بر اساس برنامه و نیاز حرکت می کنند.

وی افزود: به نظر می رسد وزیر در وزارت آموزش و پرورش با توجه به شرایط موجود، بیش از آنکه روی سرعت تمرکز کند، باید بیشتر بداند که می خواهد روی چه چیزی تمرکز کند و بر این اساس معاونان و رهبران را تعیین کند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر جدید آموزش و پرورش سابقه فعالیت و حضور در این وزارتخانه را دارد بنابراین بر اساس برنامه ریزی ها فرصت سنجش و انتخاب نیرو را دارد اما باید به او فرصت داد تا پاسخ درست را بگیرید

ویس کرمی ادامه داد: عوامل مختلفی در تصمیم درست وزیر دخیل هستند که از جمله آنها نظر نمایندگانی است که در حوزه انتخاب مدیران هستند. خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش بیش از این زمان ضرر نکرده است تا با انتخاب معاونان خود حرکت در مسیر تغییر را آغاز کند. البته برخی از نمایندگان مجلس نیاز به اطلاعات میدانی دارند، بنابراین حضور افراد آموزش و پرورش الزامی است، اما مشاوران وزیر در سمت خود می توانند از نیروهای بیرونی آموزش و پرورش استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید