مفاد تفاهم نامه های بین مازندران و صربستان اجرایی شود

معاون اقتصادی استانداری مازندران در دیدار با سفیر صربستان:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در دیدار با سفیر صربستان در ایران، بر تسریع در اجرای مفاد تفاهم نامه های فی مابین تأکید کرد.



به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن خیریان پورمعاون در نشست با سفیر صربستان در تهران، اظهار داشت: استان مازندران ظرفیت های متنوع و متعددی هم از جهت میزان تولیدات سالانه بالغ بر هفت و نیم میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی ایران و هم رتبه نخست تولید در ۱۴ محصول کشور را داراست.

وی ادامه داد: در حوزه صنعتی هم کارخانجات مهم و متعدد مثل لبنیات کاله،کارخانه سیمان، تولید چوب و کاغذ، فیبر و سایر مشتقات داریم که در نوع خودش منحصر به فرد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ۴۸۰ کیلومتر ساحل دریای خزر در اختیار استان مازندران است که بیشترین ساحل را به خودش اختصاص داده است.

وی یادآور شد: سه بندر فعال، بندر امیر آباد، بندر نوشهر، بندر فریدونکنار با ظرفیت سیزده و نیم میلیون تن بسیار حائز اهمیت است و دو منطقه ویژه اقتصادی که ما در بندر امیر آباد و نوشهر داریم و اخیراً هم ایجاد منطقه آزاد در سه نقطه امیر آباد، نوشهر و بابلسر به تصویب رسید.

خیریان پور افزود: سه فرودگاه فعال ساری، رامسر و نوشهر، علاوه بر جابه‌جایی مسافر و حمل بار بسیار می تواند اثرگذار باشد.

وی خطاب به سفیر صربستان بر تسریع در اجرای تفاهم نامه های فی مابین مازندران و صربستان تأکید کرد و گفت: ما در راستای سفر قبلی جنابعالی و قائم مقام وزیر کشاورزی صربستان که به مازندران انجام شد و تفاهم نامه همکاری هم امضا کرده بودیم دو پیشنهاد داشتیم؛ یکی اینکه مفاد آن تفاهم نامه حتماً اجرایی و عملیاتی شود و دوم آن که در جریان سفر قبلی پیشنهاد داشتیم که یکی ‌از استان های صربستان را معرفی کنید که ما بتوانیم ارتباط ویژه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، افزود: همینطور بازدید های فعالان اقتصادی و تجاری دو استان انجام بگیرد، فهرستی از ظرفیت ها توانمندی ها و محصولاتی که ما داشته و می توانیم به کشور صربستان صادر نمائیم و متقابلاً شما و همین طور در کنار معرفی استان ما زمینه ی بازدید بخش خصوصی را هم مهیا نماییم که منجر به عقد قرار داد بین دو کشور شود.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه های مشترک از ظرفیت ها و توانمندی ها که انتظار داریم شما کمک نمایید و ما در مازندران این توانایی را داریم.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید