مفتخریم که بیشتر باشگاه های کشور در بدنسازی فعال هستند / تلاش می کنیم ورزش بانوان را زنده نگه داریم


ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882665

در رشته بدنسازی در قسمت زنانه علاقه مندان زیادی وجود دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: فلسفه مربیگری می گوید ورزشکار، قهرمانی و مربی شدن خوب است اما نه به هر قیمتی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه اولین کنگره بدنسازی و پرورش اندام گفت: ابتدا باید از زحمات نصیرزاده برای ایجاد فصلی جدید تشکر کنم. در فدراسیون بدنسازی و فیتنس بدنسازی و تناسب اندام ما به یک دلیل خوب گرد هم آمدیم. نصیرزاده دیروز به تفصیل درباره ارزش و اهمیت این کنگره با من صحبت کرد و خود را موظف به شرکت در این نشست دانستم.

وی افزود: اگر بخواهم از دغدغه هایم بگویم، باید بگویم که توقع نسل جوان امروزی که آینده نگر و علاقه مند به ورزش هستند این است که با دیدن خود در آینه انرژی بگیرند و خانواده ها نیز چنین هستند. به دنبال این هستند تا فرزندانشان در محیطی سالم کار کنند. معمولاً نوجوانان و جوانان دوست دارند در مسیر موفقیت با سرعت حرکت کنند و مشتاق هستند که این امر مأموریت ما را سخت می کند. من نه به عنوان وزیر ورزش، بلکه به عنوان دوست شما انتظار دارم که در محیطی پاک کار کنیم. ما باید به این موضوع کمک کنیم و قطعا دنیا از این توسعه فرهنگی استقبال خواهد کرد و وقتی در مسابقات بین المللی شرکت می کنیم همه از اهمیت این موضوع می گویند.

وزیر ورزش تصریح کرد: تلاش می کنیم از ورزش بانوان حمایت و آن را توسعه دهیم. ورزش بانوان را نباید فراموش کرد. در رشته بدنسازی در قسمت زنانه علاقه مندان زیادی وجود دارد. اما فعالیت بانوان باید بر اساس قوانین و مقررات و دستورالعمل های فدراسیون انجام شود. مفتخریم که اکثر باشگاه های کشور در بدنسازی فعال هستند و این وظیفه مهمی را بر دوش ما گذاشته و موظف به فرهنگ سازی در این بخش هستیم. خدا کند دست به دست هم دهیم تا رفتار سازمانی باشگاه های کشور تقویت شود. اجازه ندهیم کسی در باشگاه های ما کار کند. اجازه ندهیم کسی نام مقدس معلم را بردارد. اجازه ندهیم کسی به نام مربیگری به مردم برنامه بدهد.

سجادی خاطرنشان کرد: وقتی مهم ترین کتاب های آموزشی دنیا را ورق می زنیم می بینیم که نوشته است: فصل اول فلسفه مربیگری. این فلسفه بیان می کند که ورزشکار، قهرمان و مربی شدن خوب است، اما نه به هر قیمتی. ابتدا باید کارخانه انسانی خود را بسازیم. یک مربی برای گرفتن مدرکش پول خرج می‌کند، وقت می‌گذارد، تلاش می‌کند و امتحان می‌دهد، اما به یک نفر بدون هیچ تلاشی مربی می‌گویند. این باشگاه برای پیشرفت مردم و ورزشکاران باز است نه حاشیه نشینان.

وی افزود: در صورت رعایت این مسائل به شما قول می دهم که این رشته رواج بیشتری پیدا کند و مردم از آن استقبال کنند و خوشبختانه این ورزش برای جوانان کاملا مناسب است. ضمناً این ورزش در خارج از کشور بسیار سودآور است و با استقبال خوبی روبرو می شود و تنوع زیادی دارد. من به عنوان یک معلم می گویم هر چه این جلسات و همایش ها بیشتر برگزار شود و با هم صحبت کنیم، موفق تر خواهیم بود و قول می دهم هر وقت این جلسات برگزار شد، به هر حال به خودم بیایم و در آن شرکت کنم.

وزیر ورزش در پایان گفت: معتقدم این رشته می تواند برای جوانان ما بسیار موثر باشد. شما فدراسیونی دارید که در همه ابعاد از حضور در میادین بین المللی گرفته تا تمرینات در حال پیشرفت است و ما باید این نگرش را تقویت کنیم. موارد ارسالی باید بیشتر از این باشد. باید میزبان مسابقات بزرگ باشیم. انشاالله این ساختمان فرهنگی محدود به تهران نباشد و شاهد برگزاری این جلسات در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید