ورزش می تواند مولد مشاغل زیادی در کشور باشد/ ۲۳۵ رشته ورزشی فعال در کشور داریم

ساعت: 08:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802598

ما باید این اعتماد ارزشمند را حفظ و توسعه دهیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: 235 رشته ورزشی در کشور فعال است که می تواند در هر بخشی فعالیت های بسیاری را برای جوانان فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ; سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از فدراسیون های کوهنوردی و صعودهای ورزشی، انجمن های ورزشی و ورزش سه گانه گفت: هر فدراسیونی با رسالت ورزشی خاص خود دارای اهمیت و تاثیرگذاری است. برخی از رشته های فدراسیون انجمن های ورزشی با سازوکار توسعه یافته در داخل و عرصه بین المللی فعالیت می کنند و حتی می توانند جوایز زیادی را برای کشور کسب کنند.

وی ادامه داد: آنچه امروز به دست ما رسیده امانتی ارزشمند است و وظیفه داریم آن را حفظ کنیم و زمینه توسعه و رشد آن را فراهم کنیم. این فدراسیون شبکه ای ارزشمند از ورزش با مدیران ورزشی مجرب است که فرصتی را برای معرفی ورزش های جدید، توسعه و حضور در عرصه های بین المللی فراهم می کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره ظرفیت این فدراسیون گفت: این فدراسیون که مدیران جوانی را برای ورزش کشور تربیت کرده، دارای ساختار مناسب، نیروی انسانی مجرب و تیم کاملا علمی است که می تواند به بخش های مختلف ورزش خدمت کند. در ورزش اگرچه ساختار می تواند مهم باشد، اما مهم است؛ شناخت استانداردها حضور در رویدادهای مهم ورزشی، برگزاری مسابقات، کسب موفقیت در ابعاد مختلف و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سجادی در این باره گفت: همه ما موافقیم که ورزش می تواند مولد مشاغل زیادی در کشور باشد. مثلا؛ اگر صنعت سوارکاری در کشور رشد کند می تواند 72 شغل را احیا کند. صنعت فوتبال و سایر رشته ها هم همینطور. ورزش کانون توجه عرصه بین المللی است و در حال حاضر بیش از 2000 سازمان ورزشی بین المللی در جهان وجود دارد که کشورهای مختلف را تحت پوشش قرار می دهند.

وی در پایان گفت: 235 رشته ورزشی فعال در کشور وجود دارد که می تواند در هر بخش فعالیت های بسیاری را برای جوانان فراهم کند. در عرصه های مختلف ورزش جای فعالیت دارد و باید با کمک دیگران این فضا ایجاد شود تا جوانان کشورمان با تکیه بر تجربه علمی و فنی خود در عرصه های مختلف نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید