مقاومت رمز موفقیت در عرصه های مختلف است/ قانون اساسی ایران در جهان بی نظیر است


ساعت: 16:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915132

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ؛ نماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در خصوص موضوعات این روز سخنرانی کردند که به شرح زیر است.


مقاومت رمز موفقیت در زمینه های مختلف است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: تشکیل بسیج میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) نمونه ای از قدرت مردم در حفظ نظام است.

وی افزود: در تمام این مدت شاهد موفقیت های کشور با الهام از روحیه بسیجی و تشکل های بسیجی بوده ایم و این یعنی کارآمدی و عشق به کشور.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات چشمگیر گروه های مقاومت مردمی در کشورهای مختلف گفت: تشکیل بسیج مردمی و گروه های مقاومت در کشورهای مختلف با الهام از بسیج بود و امروز می بینیم که رمز موفقیت است. مقابله با استکبار روحیه بسیجی است.

قریشی بیان کرد: ایثارگری و دوری از یأس و ناامیدی فرهنگ محوری بسیج محسوب می شود و همین فرهنگ و روحیه بسیجیان را ثابت قدم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای پیروز و موفقیت در عرصه های مختلف داشتن روحیه بسیجی راز اصلی است و هر فردی که می خواهد پیروز شود باید به این فرهنگ و روحیه پایبند باشد.

امام جمعه ارومیه در بخشی دیگر از سخنان خود تصویب بیانیه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را نشانه لفاظی های دولت های مخالف دانست و تاکید کرد: کشورها این بیانیه را تایید کرده اند که شناخته شده اند. رهبران جنایت علیه بشریت باشند.

وی افزود: کشتار مردم بیگناه در طول سالیان نماد حقوق انسانی آنهاست و ما در مقابل این کشورها ایستاده ایم.


وی به تعطیلات دانشجویان اشاره کرد و تصریح کرد: این روز روز استکبار ستیزی و دشمنی با آمریکا است و باید مطالب مربوط به 25 آذر برای جوانان و دانشجویان بیان و منتشر شود.


قانون اساسی ایران در جهان بی نظیر است


حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به توطئه ها و قیام های دشمنان گفت: بررسی روند اغتشاشات و قیام های کشور نشان می دهد که بیرونی. دشمن همیشه پای دشمن خارجی بوده و در راس آن آمریکا قرار دارد.


امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه این اغتشاشات خسارات مادی و غیر مادی به کشور وارد کرده است افزود: در عرصه کلان به دنبال جلوگیری از سرمایه گذاری کلان خارجی در کشور و کاهش قدرت چانه زنی در خارج از کشور هستند.


وی گفت: این اغتشاشات در صحنه داخلی باعث آسیب به بورس، کاهش حمل و نقل و آسیب در حوزه ترانزیت جاده ای و در نتیجه کاهش رشد اقتصادی، آسیب به صنعت گردشگری، خسارت به بیت المال و اموال عمومی می شود. اعم از آمبولانس و خسارت وارده به شهرداری، تاثیر بر کسب و کار اینترنتی، خسارت به بانک ها از جمله خسارت هایی است که کارشناسان ادعا کرده اند.


حسن زاده تصریح کرد: هدف دشمن این بود که کشور را متضرر کنند و به همین دلیل این خسارات را به بار آوردند.


امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمن هزینه می کند و به دنبال هدف گسترش فحاشی و حجاب است، تصریح کرد: متدینین و بانوان محجبه باید فضا و میدان را اشغال کنند و عرصه را بر محجبه ها تنگ کنند. و نشان دهد که تعداد افراد محجبه و مذهبی بسیار بسیار زیاد است.


وی به روز مشروطه اشاره کرد و گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تنها قانون اساسی است که توسط مردم متدین و متدین تدوین و به رأی مردم رسیده است.


حسن زاده با بیان اینکه امروز آمریکا و عربستان مدعی قانون اساسی هستند و به آن رای می دهند و خودشان با رای بیگانه هستند، تصریح کرد: این تنظیم نشده است و یا عربستان با سوالی به نام انتخابات و رای مردمی از رفراندوم صحبت می کند. که خارجی است


امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: متأسفانه عده ای ناآگاه و ناآگاه پول های کثیف عربستان را در این زمینه زیر سوال می برند و باید به این شبهات پاسخ داده شود.


وی گفت: این را دشمن بداند، ما تا آخرین قطره خون از این انقلاب و نظام دفاع خواهیم کرد تا این انقلاب به هدف نهایی خود برسد.


اساس سیاست خارجی ایران حسن همجواری با همسایگان است


حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج وی با بیان اینکه در روزهای اخیر الهام علی اف رئیس دولت باکو ادعاهای قومیتی و نژادی خود را علیه کشورمان تکرار کرده است، افزود: اظهارات علی اف این ادعاها را مطرح می کند و این در حالی است که رفتار اخیر او هر ایرانی را به یاد این جمله می اندازد که «خیر می آید». اگر از حد تجاوز شود، نادان فکر بدی خواهد کرد.»


جمعه چهاربرج دارم وی گفت: شاید الهام علی اف از آن دسته افرادی است که فراموش کرده ایران چه لطفی به خانواده علی اف کرده است.


جلالی با بیان اینکه تحریکات اسرائیل در پشت صحنه این سخنان بود، تصریح کرد: علی اف در روزهای اخیر خودکشی کرد و «مایک دورن» و «برندا شیفر» افسران اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا که در دنیا به ضد ایرانی معروف هستند کشته شدند. کنار پل خدا خیرت بده (کنار مرز ایران) دعوت به صبحانه!


امام جمعه چهاربرج در تحلیل دلایل اقدامات علی اف گفت: تمرکز ترکیه از قفقاز جنوبی به جبهه تقابل و سرکوب کردهای پ.ک.ک در شمال عراق و سوریه باعث شده که علی اف بیش از گذشته احساس تنهایی کند.


وی افزود: علاوه بر این، پارلمان فرانسه قطعنامه‌ای را علیه جمهوری آذربایجان تصویب کرد که پیامدهای جدی برای الهام علی‌اف که در ماه‌های آینده انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور برگزار می‌شود، دارد و موضع وی را بیش از گذشته بی‌ثبات کرد و علی اف. او نمی داند دارد چه می کند.


جلالی با بیان اینکه رفتار تهران در قبال باکو رفتاری سنجیده و حساب شده است و قاعدتاً باید در موارد بی نظمی و بی نظمی مجازات اعمال شود، تصریح کرد: مجازات ها هنوز چرخش جدی به خود نگرفته است و ایران جمهوری آذربایجان است. او خود و فقاف را جزو اسلام می داند و اتفاقاً در دولت سیزدهم این موضوع با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته و مجازات این شیطنت ها محاسبه و مدیریت شده است.


وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بارها حفظ صلح، ثبات و آرامش در منطقه قفقاز را بخشی از تمدن، تاریخ و فرهنگ ایران برای جمهوری اسلامی مهم خوانده است، تصریح کرد: سیاست اساسی ما مبتنی بر حسن همجواری و گسترش آن است. با همه همسایگان پایدار است و تقویت روابط با هر همسایه به منزله روابط علیه همسایه دیگر نیست.


امام جمعه چهاربرج با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مناقشه دیرینه دو همسایه شمالی در منطقه قره باغ خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین دو کشور حمایت می کند. جمهوری ارمنستان و آذربایجان با احترام به حقوق و چارچوب حقوق بین الملل بر اشغال اراضی آذربایجان تاکید و لذا محکومیت و از آزادی آنها در بالاترین سطح حمایت کردند.


جلالی با بیان اینکه الیاف در روزهای اخیر دچار تنهایی استراتژیک و عدم حمایت اروپا، آمریکا و البته ترکیه شده است، اظهار داشت: رفتار غیرمنطقی الیاف نشان از جنون تنهایی دارد و اکنون وقت آن است که منطقی و اصولی داشته باشیم. ارتباط با علیاف و البته اگر رفتار غیرمنطقی او ادامه پیدا کند، به شواهد علیه او پایان می دهیم.


گفت: به علی اف می گوییم که در محاسباتت اشتباه کردی. اینجا ایران است و آذربایجان بخشی از ایران است و مردم آذربایجان برادران و خواهران ایرانی ما هستند و اگر مجبور باشید مردم آذربایجان به شما احترام خواهند گذاشت.


مردم از انقلاب حمایت می کنند


حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی در خطبه های نماز جمعه شهر پلدشت گفت: یکی از ویژگی های انسان های متقی این است که در روز قیامت از فرصت های از دست رفته پشیمان نمی شوند.


وی به مناسبت سالگرد تصویب قانون اساسی اظهار داشت: قانون اساسی کشور در 21 آذر 1358 تصویب شد که در این قانون ساختار، سلسله مراتب و حقوق تعریف شده است.


وی با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور گفت: تنها کشوری که انتخابات را بر اساس قانون و حاکمیت انجام داده جمهوری اسلامی ایران است.


امام جمعه پلدشت افزود: مردم پشتیبان انقلاب هستند و مسئولان در خدمت مردم هستند.


طالبی با اشاره به شانزدهمین روز دانشجو در آذر گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمودند دانشگاه و دانشجویان باید انقلابی باشند و همواره به سمت هدایت جامعه و آرمان گرایی حرکت کنند.


وی تصریح کرد: دانش آموز جاه طلب همیشه به دنبال حقیقت و حقیقت است و به دنبال سود شخصی خود نیست.


سیستم قضایی باید اقدامات جدید و جدی را برای مجازات شورشیان آغاز کند

سیدعلی رویدل امام جمعه موقت شهرستان ماکو در خطبه های سیاسی مذهبی نماز جمعه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان گفت: قدرت ایران در عراق، سوریه و افزایش یافته است. لبنان و طرح دشمنان آمریکا برای نابودی حزب الله، نقشه عراق و سوریه و میلیاردها دلار خرج شکست خورده است. به همین دلیل است که اکنون نشان می دهد که چرا چهره حاج قاسم برای سایر کشورها و ایران اینقدر بزرگ و ارزشمند و برای دشمنان دردناک است.

وی گفت: رهبر انقلاب تصریح کردند که دشمن برای اجرای برجام 2 بر عدم فعالیت منطقه ای ایران اصرار دارد و برجام 3 به این معناست که ایران اجازه ساخت و استفاده از موشک و پهپاد را ندارد که غیرممکن است.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب می فرمایند آیا با مذاکره و گفت وگو با آمریکا مشکل ما حل می شود؟ آیا مذاکرات با آمریکا برای آزادی گروگان ها در سال 1959 پایان یافت؟ آیا دارایی های بلوک ایران پس از مذاکره با آن کشور به ایران بازگردانده شد؟ وقتی آمریکا متعهد می شود که در امور منطقه دخالت نکند، آیا به وعده خود عمل می کند؟ پاسخ همه این سوالات منفی است. آمریکایی ها باج گیری از طریق مذاکره می خواهند و مشکل این است که به یک باج راضی نیستند.

امام جماعت موقت ماکو با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان کرد: خواسته عمومی مردم این است که همه خواهان مماشات با شورشیان نباشند و دستگاه قضایی با تصویب و اجرای اقدامات جدید علیه معارضان، به نیت بد کسانی که اکاذیب منتشر می کنند، رسیدگی کند. و نیات آنها ارسال محتوای نادرست باید شناسایی و مجازات شود، زیرا اگر با مماشات با آنها برخورد نشود، این شورشیان در جایی که هستند باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید