منابع گیاهی سرشار از ویتامین B12

منابع گیاهی سرشار از ویتامین B12

روز جدید از آنجایی که بدن انسان ویتامین B12 تولید نمی کند، کارشناسان بهداشت بر تامین این ویتامین از طریق رژیم غذایی سالم تاکید دارند.

اما یکی از نگرانی های اصلی این است که گیاهخواران اغلب کمبود ویتامین B12 دارند، زیرا شناخته شده ترین منابع این ماده مغذی تخم مرغ، مرغ و گوشت است.

به گفته متخصصان تغذیه، گیاهخواران باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و برای جلوگیری از کمبود ویتامین B12، غذاهای غنی شده با ویتامین را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

با توجه به اهمیت این ویتامین، در این مقاله به نقل از سایت «NDTV»، فهرستی از برخی از غذاهای گیاهی سرشار از ویتامین B12 که می توانند بخشی از رژیم غذایی روزانه باشند، آورده شده است:

اسفناج: اسفناج منبعی از مواد مغذی است که به رشد و سلامت کلی کمک می کند.

چغندر: چغندر علاوه بر اینکه سرشار از آهن است، منبع ویتامین B12 نیز می باشد، به همین دلیل کارشناسان، چغندر را جزئی از یک رژیم غذایی سالم و کامل می دانند.

نخود: برای افرادی که مرغ نمی خورند، نخود بهترین جایگزین است. این غذا علاوه بر ویتامین B12 سرشار از فیبر، پروتئین و چندین ماده مغذی ضروری دیگر است.

ماست: ماست به دلیل داشتن پروبیوتیک هایی که در آن وجود دارد به دلیل داشتن سلامت روده شناخته شده است. ماست کم چرب سرشار از ویتامین B12 است. علاوه بر ماست، مقدار کافی از این ویتامین را می‌توان در شیر/پنیر کم‌چرب نیز یافت. گیاهخواران می توانند پنیر را با پنیر سویا و شیر را با شیر سویا جایگزین کنند.

آب پنیر: آیا آب پنیر را دور می اندازید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید تجدید نظر کنید، زیرا این مایع مفید، سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است.

دیدگاهتان را بنویسید