منتظران واقعی در مکتب حسینی تربیت می شوند/ کافی است بدون عمل «العجل» بگوییم تا منتظر بمانیم.


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1887978

سامیه ناصری گفت: ادعای بدون مدرک و بدون شعار و بدون اقدام عزاداران در مراسم عزاداری امام حسین(ع) مشکل ساز است و باید خود را برای رکاب حضرت مهدی(عج) آماده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سامیه ناصری، تحلیلگر و پژوهشگر مهدویت در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: بین قیام امام حسین (ع) و عصر غیبت امام زمان (عج) شباهت ها و پیوندهای تنگاتنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در قیام کربلا فرمودند: سیره رسول الله (ص) مرده است و بدعت ها جای آن را گرفته است.

ناصری افزود: در عبارتی از دعای ندبه می خوانیم: ذخیره ی تجدید فرائض و سنت ها کجاست؟

این محقق تصریح کرد: هم امام حسین(ع) و هم امام عصر(عج) مسئول قیام بودند.

وی گفت: یکی از دلایل طولانی شدن دوران ظهور، تیره شدن سیره رسول الله (ص) در جامعه و بدعت است.

ناصری ادامه داد: پایداری ایمان در عصر ظهور بسیار مهم است و دشمن تمام ظرفیت خود را برای حذف و تضعیف ایمان مردم به نمایش گذاشته است.

این تحلیلگر با بیان اینکه در عزاداری های خود باید برای امام زمان(عج) دعا کنیم، افزود: عزاداران واقعی در خیمه های عزاداری سیدالشهدا(ع) هر شب با امام عصر(عج) عقد می کنند و هیئت ها نقشی بی بدیل در این امر ایفا می کنند. تبیین و معرفی ویژگی های عصر نوظهور.

وی گفت: در واقعه کربلا یاران امام حسین (ع) امام زمان خود را تنها گذاشتند در حالی که امام را یاری می کردند و آن عده اندکی که امام را یاری کردند عاقبت به خیر شد.

ناصری گفت: امروز هم امام عصر (عج) منتظر 313 یاور واقعی است تا ظهور ظهور کند.

این کارشناس تاکید کرد: ادعای بدون مدرک و شعار بدون اقدام عزاداران در مراسم عزاداری امام حسین(ع) مشکل آفرین است و باید خود را برای رکاب حضرت مهدی(عج) آماده کنند.

وی یکی از درس های قیام کربلا را ولایتمداری عنوان کرد و افزود: باید با تمام وجود و هر لحظه منتظر ظهور امام زمان (عج) باشیم و در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) مهمترین دعای خود را بخوانیم. شهدا (ع) ظهور امام زمان (عج) است.

این کارشناس در خاتمه تصریح کرد: امام حسین (ع) برای حفظ پرچم حق در جهان جنگید و بدین ترتیب همه عزیزان خود را برای آموزش آزادگی از دست داد و امروز وظیفه پاسداری از این پرچم با اطاعت مطلق از ولایت بر عهده ماست. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید