منتظر پرداخت خسارات ناشی از سیلاب های موسمی هستیم


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900632

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

حاجی زاده گفت: خسارات ناشی از سیلاب های موسمی جمع آوری و به سازمان بودجه و دولت ارسال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، کیامرث حاجی زاده در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران با اشاره به فقیر شدن ایران و استان کهگیلویه و بویار احمد گفت: فقط بودجه دولت پاسخگوی خسارات و حوادث نیست و بیمه می تواند. کمک در این مواقع باید آنچه در این حوزه فرهنگی لازم است انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر آموزش، تبلیغات و تبیین مزایای بیمه تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید به این موضوع توجه کنند و مردم را از مزایای بیمه آگاه کنند.

وی با بیان اینکه بین شرکت های بیمه و دستگاه های دولتی فاصله وجود دارد، بر برقراری ارتباط مستمر بیمه ها با دولت تاکید کرد و گفت: حوادث و بلایا بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی وارد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویار احمد گفت: این استان قطب سوم آبزی پروری کشور است. در سیل موسمی بیشترین خسارت به مزارع پرورش ماهی به ویژه مزارع ساخته شده در حاشیه رودخانه ها وارد شد.

وی با بیان اینکه ایمنی مزارع پرورش ماهی باید مورد توجه قرار گیرد و شرکت های بیمه نیز باید در این زمینه همکاری کنند، گفت: حرکت اساسی برای بیمه کردن مزارع پرورش ماهی صورت گرفته است، به طوری که امسال 100 واحد بیمه شده است و پیش بینی می شود تمامی 270 واحد به واحدها بیمه شوند. تا پایان سال بیمه شود.» ماهی با مجوز بیمه.

وی با اشاره به گزارش مدیرکل امور عشایری از بیمه دام های عشایری گفت: 10 درصد دام های عشایری بیمه هستند که رضایت بخش نیست، عشایر یک میلیون و 100 هزار راس دام سبک دارند اما تنها 100 هزار راس بیمه هستند که این رقم راضی کننده نیست. عملکردی در این زمینه من خوب نبودم و این عدد باید تغییر کند.

حاجی زاده بر پرداخت به موقع غرامت به بیمه شدگان تاکید کرد و گفت: بر اساس اعلام مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی ۱۲ میلیارد تومان خسارت به واحدهای پرورش ماهی دارای مجوز که در اثر سیل خسارت دیده اند پرداخت می شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص زمان پرداخت خسارات ناشی از بارندگی های موسمی در استان گفت: خسارات سیل جمع بندی و به شورای دولت و سازمان برنامه و بودجه ارسال شد و منتظر خسارات سیل هستیم. پرداخت شود .

وی بیان کرد: بیمه مسکن روستایی توسط بیمه برکت احیا در این زمینه کارهای خوبی انجام داده و 40 هزار واحد روستایی نیز ارتقا یافته است.

وی بر تشکیل دبیرخانه بیمه در حوزه مدیریت بحران تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در سال زراعی 1400 تا 1401 مبلغ 160 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید