من به تحصیل در دانشگاه ها ادامه می دهم


ساعت: 23:50
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905688

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا به دانشگاه ها و گفتگو با دانشجویان ادامه خواهد داد، گفت: این حضور قطعا ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت و گوی تلویزیونی در برنامه تهران 20 که از شبکه پنج سیما پخش شد، گفت: امروز جمعی دیگر از دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیر دعوت شدند. من از دانشگاه بازدید کردم و توفیق هم از این دانشگاه بازدید کرد.

وی افزود: جلسه خوبی در آنجا برگزار شد. با این حال تعدادی از دانش آموزان که دوست ندارند صحبت کنند وارد سالن شده و در اواسط برنامه شروع به شعار دادن کردند.

سخنگوی دولت گفت: صداها باعث آشفتگی صحبت‌ها می‌شد و برخی حرف‌هایشان را شنیدیم و از برخی‌ها هم پرسیدیم که نمایندگانشان کی از پشت تریبون آمدند، دو سه نفر از نمایندگان حرف‌هایشان را از پشت تریبون آوردند و مناظره کردیم در بین خودمان

وی ادامه داد: مشاهده کردم که صحبت به مذاق آنها نبود و آنها سلیقه دیگری داشتند. البته من در دانشگاه این سلیقه را نمی دانستم. با این حال ما تا حد امکان به این سلیقه متفاوت احترام گذاشتیم و از آنها دعوت کردیم تا با بیش از دو نماینده صحبت کنند و تا حد امکان گفت و گو داشته باشیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تحرک، پویایی و گرمی همچنان در دانشگاه زنده است و سلایق و دیدگاه های مختلف نشان از نشاط دانشگاه دارد، تصریح کرد: امروز کلاس های ما در دانشگاه ها فعال است و فعالیت های دانشجویی ما جدی است. البته بعضی از سلایق ما با هم فرق می کند یا بعضی حرکت ها را دانشگاهی نمی دانیم.

وی افزود: لیوان نیمه پر است تا در تعاملات و بحث های دانشجویی زنده، پویا و زیبا باشیم. ما باید با قدرت، جدیت و سرعت مضاعف پیش برویم تا بیش از گذشته پذیرای گفتگو، مذاکره، تبادل نظر و بحث باشیم.»

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا به دانشگاه ها و گفتگو با دانشجویان ادامه می دهید، گفت: این حضور قطعا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: فردی که فضای دانشگاه را بشناسد و با آن آشنا باشد می داند که این فضا همیشه پرشور بوده است. البته برخی اقدامات از هنجارهای فرهنگی جامعه ما یا محیط علمی ما شاهد چنین اقداماتی نیست. به نظر من اینها خلاف فرهنگ اصیل کشور ماست، پس دوام زیادی نخواهد داشت. یعنی دوره‌ای، شاید به دلیل عدم گفت‌وگوهای ناشی از کرونا، مزاحمت‌های اخیر یا ایجاد فضای رسانه‌ای برای ترویج ارزش‌های ضد ارزشی در رسانه‌های مخالف، طبیعتاً اثری گذرا و زودگذر خواهد داشت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه قطعا گفتمان تبادل نظر و اظهار نظر آزاد دو طرفه گفتمان برنده در دانشگاه است، تاکید کرد: اساساً ذات دانشگاه این گفتمان را می پسندد و هضم آن این گفتمان را می پذیرد نه گفتمانی که نیست. شایسته دانشگاه

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه بحثی بوده که در رسانه های رسمی کشور مطرح نشود، گفت: وقتی در یک جلسه دانشجویی شرکت می کنیم می دانیم که بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی تصاویری از این جلسات را نشان می دهند. زنده بسیاری از خبرگزاری های داخلی و خارجی تصاویر این دیدار را به صورت زنده پخش کردند.

وی افزود: فکر می‌کردیم اگر سوال یا نکته‌ای مطرح می‌شود که نمی‌توان به آن پاسخ داد و یا اینکه گفتار خود را به گونه‌ای نمی‌بینیم که از نمایندگی دولت و سخنرانی جمهوری اسلامی به بهترین شکل محافظت کنیم. توانایی، البته که نبود به این معنی است که هیچ خطایی وجود ندارد. همانطور که هر کشور، ملت، فرد یا هر موجود مستقلی در زندگی خود ایراداتی دارد، این دولت هم قطعاً ایراداتی دارد و کشور ما نیز مشکلات زیادی دارد. اما اجازه دهید در مورد آن صحبت نکنیم، اینطور نیست و ما هرگز آن را دوست نداشتیم.

بهادری جهرمی گفت: برخی شعارها ضد ارزشی و ضد فرهنگی است و ما دوست نداریم این شعارها را از زبان هیچ فردی بشنویم به خصوص اگر آن فرد دانشجو باشد. البته من نمیخوام پخش بشه زیرا طبیعتاً هرکسی که سخنان نامناسبی به زبان بیاورد مورد بازخواست قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امروز نگران این عزیزان هستم، ادامه داد: امروز افرادی که شعارهای ضد ارزشی و ضدفرهنگی سر می دادند، وقتی فیلمبرداران می خواستند عکس این افراد را پخش کنند، همان مردم می گفتند از عکس نگیرید. ما و به نوعی از حرف ها و حرکات آنها شرمنده شدیم. همان جا گفتم نیمه پر است و نشان می دهد که دانش آموز از نامناسب بودن این حرکات آگاه است و به همین دلیل خجالت می کشد.

سخنگوی دولت در پایان گفت: امیدوارم مسیر گفت وگو، تبادل نظر، اظهار نظر و گفتگو و پرسش و پاسخ به این سوالات باقی بماند که این مسیر، مسیری ماندگار است.

دیدگاهتان را بنویسید