من پایه و اساس ریاست کمیته ملی المپیک را نداشتم. صالحی امیری دستور داد و من آمدم


ساعت: 16:28
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895388

رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از شایستگی های علمی و فرهنگی خود، رئیس سابق کمیته ملی المپیک گفت: من هیچ شرایطی برای ریاست نداشتم و به جای صالحی امیری نیامده بودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود خسرویوا، رئیس سابق این کمیسیون با تمجید از عملکرد صالحی امیری در دوران تصدی کمیته ملی المپیک گفت: افتخار می کنم که جامعه فرهنگی و هنری امروز در این سالن حضور دارند. جای شما همیشه در ورزش خالی بوده است. در بخش کمیته بین المللی المپیک، موضوع فرهنگ همواره در کانون توجه بوده است. همانطور که در مسابقات زیر نظر این کمیته تعداد مدال ها ثبت نمی شود. اگرچه همه رویدادها عنوان ورزشی دارند، اما تأثیر رویداد را فرهنگی می دانند. 8 سال با صالحی امیری کار کردم و مشاور ایشان بودم. من نیامدم جای صالحی امیری باشم. بلکه دستور داد و من آمدم و ساختمانی نداشتم که رئیس جمهور شوم.

خسرویوا گفت: بخشهایی از فرهنگ که در ورزش مغفول مانده بود توسط صالحی امیری آشکار شد که مهمترین آن تاریخ شفاهی بود. مسائل فرهنگی را در اولویت قرار داد و اخلاق را سرلوحه امور قرار داد. صالحی امیری را همه به عنوان یک مدیر فرهنگی می شناسند که آثار فرهنگی او در ورزش حفظ می شود. در 5 سالی که صالحی امیری در کمیسیون بود آثار تاریخی، فرهنگی و ورزشی به جا گذاشت و من راه او را ادامه خواهم داد. صالحی امیری در کنارم می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید