پایان کار صالحی امیری در کمیته ملی المپیک؟ / تلاش مدیر سیاسی بازنشسته برای ادامه ریاست در ورزش!


زمان: 19:52
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822703

درخواست صالحی امیری مبنی بر گسترش ماموریت از ریاست به کمیته ملی المپیک تایید نشده است و او یکم اردیبهشت ماه سال جاری (پنجشنبه هفته جاری) ماموریت خود را تکمیل می کند و باید جایگاه سازمانی خود را مشخص کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه کمیته ملی المپیک 17 اسفندماه سال گذشته برگزار شد و یکی از مهم ترین تصمیمات، موکول شدن انتخابات این کمیسیون به بهار برای بازی های آسیایی بود که اوایل شهریورماه به پایان می رسد. به این ترتیب با مجوزی که جلسه این کمیسیون از امیررضا صالحی امیری، رئیس آن داده شد، وی حداقل تا مهرماه در سمت ریاست باقی می ماند مگر اینکه در این مدت اتفاقات دیگری رخ دهد.

روز گذشته بر اساس اطلاعات دریافتی از فریختگان، اسنادی به دست ما رسید که نشان می دهد با درخواست صالحی امیری مبنی بر گسترش ماموریتش از ریاست به کمیته ملی المپیک موافقت نشده است و آن هم اول اردیبهشت ماه امسال بوده است. (پنجشنبه این هفته) ماموریت او به پایان رسیده است و باید جایگاه سازمانی خود را مشخص کند. در این شرایط باید دید رئیس کمیته ملی المپیک در 4 سال اخیر چه تصمیمی برای آینده خود خواهد گرفت و آیا دوباره به این نهاد برمی گردد یا با ثبت نام در انتخابات پیش رو تلاش می کند تا دوباره کاندیدای ریاست شود. البته صالح امیری در آخرین روزهای سال 1400 در مصاحبه ای گفته بود که آیا آمادگی حضور در انتخابات را دارد یا خیر: انشاءالله این پرچم را به دیگری می دهم تا با انرژی جدید این راه را طی کند. از امروز در حین صحبت با شما تصمیمی برای ثبت نام در انتخابات کمیته ملی المپیک ندارم.

برخی از تحرکات اخیر کمیته ملی المپیک نشانه هایی از تمایل او به ماندن در سمت خود و متقاعد کردن اعضای مجمع برای ادامه ریاست جمهوری را نشان می دهد، هرچند مخالفت اخیر ریاست جمهوری و اینکه وی باید هر چه زودتر بازنشسته شود، امکان پذیر است. در ماه های باقی مانده نظر خود را تغییر دهد و در انتخابات پیش رو شاهد عدم کاندیداتوری وی به این جایگاه مهم در ورزش کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیدگاهتان را بنویسید